چیپ اختصاصی شیائومی Surge P1

سومین چیپ اختصاصی شیائومی، با نام SURGE P1 معرفی شد

سومین چیپ اختصاصی شیائومی به نام Surge P1 معرفی شد. این چیپ می‌تواند برای نخستین بار راهکار شارژ سریع ۱۲۰ واتی دو سلولی را ارائه کند.

شیائومی در رویداد معرفی گوشی‌های سری Xiaomi 12 از سومین چیپ توسعه یافته خودش رونمایی کرد. چیپ اختصاصی شیائومی Surge P1 نام دارد. اولین نسخه آن به نام Surge S1 در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در زیر قاب گوشی شیائومی Mi 5C حضور پیدا کرد.

دومین نسل آن Surge C1 نام داشت که در اصل یک چیپ ISP بود و به همراه گوشی شیائومی Mi MIX Fold معرفی شد. اکنون لی جون، مدیرعامل شیائومی از حضور سومین چیپ اختصاصی شیائومی به نام Surge P1 در گوشی شیائومی ۱۲ پرو خبر داده است.

بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی می‌گوید پس از ۱۸ ماه تحقیق و توسعه، این کمپانی موفق به توسعه یک راهکار ۱۲۰ واتی تک سلولی شده است که پیچیدگی بسیار زیادی در مقایسه با راهکار ۱۲۰ واتی دو سلولی دارد. طراحی مدار آن دو برابر پیچیده‌تر بوده و منطق کنترل سوئیچینگ حالت آن هم ۷ برابر پیچیده‌تر است. علاوه بر این مدارهای استارتاپ و محافظتی هم ۹ بار پیچیده‌تر شده‌اند و طراحی مدار درایو آن ۶ بار پیچیده‌تر از راهکار دو سلولی است.

چیپ اختصاصی شیائومی Surge P1

لی جون می‌گوید با پشتیبانی از این چیپ، یک باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند در عرض تنها ۱۸ دقیقه از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد برسد. شیائومی می‌گوید سیستم شارژ سریع تک سلولی قدیمی ولتاژ ورودی ۲۰ ولت را به ولتاژ ۵ ولت در گوشی تبدیل می‌کرد تا بتواند باتری را شارژ کند که برای این کار به یک مدار سری موازی با ۵ پمپ شارژ مختلف نیاز است. این نکته را هم باید در نظر داشت که هر چه تعداد پمپ‌های شارژ و در مجموع معماری اتصال سری بیشتر باشد، حرارت بیشتری تولید خواهد شد. در نتیجه دستیابی به شارژ سریع برای مدت طولانی غیرممکن می‌شود و رسیدن به شارژ سریع ۱۲۰ واتی پرقدرت دشوار خواهد بود.

شیائومی برای حل این مشکل و دستیابی به شارژ سریع ۱۲۰ وات، دو چیپ شارژ هوشمند را طراحی کرده و آن‌ها را در داخل چیپ Surge P1 قرار داده است. این دو ساختار پیچیده ۵ پمپ شارژ را در بر می‌گیرند. این چیپ‌ها ولتاژ ورودی پر قدرت به موبایل را به یک جریان بزرگ تبدیل می‌کنند که می‌تواند به صورت مستقیم، باتری را کارآمدتر شارژ کند.

مزیت‌های Surge P1، سومین چیپ اختصاصی شیائومی

شیائومی می‌گوید Surge P1 به عنوان اولین چیپ شارژ رزونانس صنعت موبایل، دارای معماری ۴ به ۱ فوق کارآمد با سوئیچ انطباق‌پذیر فرکانس است. راندمان توپولوژی رزونانس آن به حداکثر ۹۷.۵ درصد می‌رسد، در حالی که این برای توپولوژی غیر رزونانس به ۹۶.۸ درصد می‌رسد. اتلاف گرما نیز تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

خود چیپ Surge P1 تبدیل‌های زیادی را انجام می‌دهد. پمپ‌های شارژ رایج فقط به دو حالت استفاده نیاز دارند، اما Surge P1 می‌تواند از حالت‌های تبدیل ۱ به ۱، ۲ به ۲ و ۴ به ۱ پشتیبانی کند. همه این حالت‌ها نیز باید از هدایت دو طرفه پشتیبانی کنند. این یعنی به مجموعاً ۱۵ جایگشت و ترکیبی از کنترل‌های تغییر حالت نیاز است که ۷ برابر یک پمپ شارژ معمولی است.

هر یک از چیپ‌های Surge P1 قبل از عرضه، بیش از ۲ هزار آزمایش مختلف را پشت سر می‌گذارند که حتی در تعداد آزمون‌ها هم بیشتر از آزمون پمپ‌های شارژ رایج است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*