دایون Y5

دایون Y5 ، شاسی بلند آفرودی جدید چین برای بازار ایران + مشخصات و عکس

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به زودی توسط صنایع خودروسازی ایلیا روانه بازار ایران خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شوید.

مدتی قبل خبر ورود اتومبیل جدید دایون Y5 به بازار کشور منتشر شد، اما مشخص نشد که چه شرکتی وظیفه عرضه این اتومبیل را بر عهده خواهد داشت. اکنون به نظر می‌رسد که شرکت دایون به منظور تولید و عرضه این اتومبیل در ایران با شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به توافق رسیده است.

دایون Y5

همانطور که گفتیم دایون Y5 در خط تولید ایلیا موتور مونتاژ‌ می‌شود،‌ اما فروش و خدمات پس از فروش آن بر عهده کیان موتور وارنا خواهد بود. البته لازم است به این نکته که کیان موتور و خودروسازی ایلیا هردو زیرمجموعه‌های یک هولدینگ هستند نیز اشاره کنیم.

شرکت کیان موتور وارنا در خرداد سال ۱۳۹۶ طی مراسمی رسمی در شهر برمن آلمان قرارداد همکاری با شرکت بورگوارد امضا کرد و به عنوان نماینده انحصاری این برند در ایران، اتومبیل‌های بورگوارد BX5 و BX7  را روانه بازار کشور کرد. این شرکت جزو معدود شرکت‌های وارد کننده‌ای بود که با وجود تحریم صنعت خودرو ایران و همچنین مسدودسازی واردات خودرو موفق شد تا تعهدات خود را به صورت کامل انجام دهد.

دایون Y5

به دنبال ممنوعیت واردات خودرو،‌ شرکت کیان موتور وارنا عرضه این خودرو را متوقف کرد و به سراغ ارائه خدمات پس از فروش این برند رفت. لازم به ذکر است که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها،‌ صنایع خودروسازی ایلیا به عنوان شرکت هم‌گروه کیان موتور وارنا تولید محصولات برند بورگوارد را در کشور انجام خواهد کرد.

در ابتدا قرار بود که شرکت زامیاد به عنوان زیرمجموعه سایپا،‌ اتومبیل دایون Y5 را روانه بازار کشور کند،‌ اما این برنامه به دلایلی کنسل شد. اکنون به نظر می‌رسد که صنایع خودروسازی ایلیا مسئولیت تولید این شاسی بلند آفرودی را بر عهده گرفته و به زودی آن را روانه بازار کشور خواهد کرد.

دایون Y5

دایون Y5 یک شاسی بلند فول سایز ۷ نفره با وزن نزدیک به ۲ تن است که از حدود ۵ سال پیش روانه بازار جهانی شده و اکنون قرار است به بازار کشور ما نیز راه پیدا کند. این اتومبیل در صورت ورود به بازار ایران،‌ تنها شاسی بلند آفرودی چینی بازار کشور خواهد بود و باید با یواز پاتریوت روسی به رقابت بپردازد.

بررسی دایون Y5 از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی

دایون Y5

خودروسازی ایلیا دایون Y5 را با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی با کد k21D4W4 به ایران آورده،‌ این موتور می‌تواند قدرت ۲۰۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌ها بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک گذاشته شده است.

دایون Y5 به سیستم دو دیفرانسیل و چهار چرخ محرک مجهز است و می‌توان با توجه به شرایط جاده و مسیر آن را در یکی از سه حالت دو چرخ (2H)، چهار چرخ سبک (4H) و چهار چرخ سنگین (4L) قرار دارد. با این مشخصات فنی،‌ دایون Y5 در میان آفرودبازها جایگاه ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

دایون Y5 خودرو بسیاری جاداری است که با بستن صندلی‌ها ردیف عقب به فضای فوق العاده‌ای با حجم ۲۷۵۸ لیتر برای بار دست خواهید یافت.

دایون Y5

صنایع خودروسازی ایلیا این شاسی بلند آفرودی را با امکانات رفاهی قابل قبولی روانه بازار خواهد کرد که سانروف، رینگ ۱۷ اینچی و تایر M+S (آفرود)، آینه‌های برقی تاشو، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سیستم کروز کنترل،‌ کنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب، تودوزی و فرمان چرم، تنظیم برقی صندلی راننده،‌ سیستم Navigation، دوربین دید عقب و سیستم Keyless استارتر از جمله آن‌ها هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*