ال جی OLED-EX

ال جی OLED-EX نسل جدید پنل های تلویزیون با ۳۰ درصد روشنایی بیشتر و حاشیه های باریک‌تر

ال جی OLED-EX به عنوان نسل جدید پنل‌های اولد معرفی شد. این پنل‌ها می‌توانند ۳۰ درصد روشنایی بیشتر و حاشیه‌های باریک‌تر را برای تلویزیون‌های جدید ال جی به ارمغان بیاورند.

ال جی از نسل جدید پنل‌های تلویزیون خود با نام OLED-EX رونمایی کرد. این پنل‌های جدید می‌توانند تا ۳۰ درصد خروجی نور بیشتری داشته باشند و همچنین حاشیه‌های اطراف صفحه را کاهش دهند. به عنوان مثال حاشیه‌های یک تلویزیون ۶۵ اینچ با فناوری جدید از ۶ میلی‌متر به ۴ میلی‌متر کاهش پیدا خواهد کرد.

فناوری ال جی OLED-EX؛ آينده‌ای درخشان برای تلویزیون‌های شرکت کره‌ای

EX در نام فناوری جدید به تکامل (Evolution) و تجربه (eXperience)‌ اشاره دارد که البته جالب هم به نظر می‌رسد؛ اما فارغ از بحث بازاریابی، این فناوری چه چیزی برای عرضه دارد؟

ال جی OLED-EX

بهبود‌های اشاره شده به لطف استفاده از دوتریوم، یکی از دو ایزوتوپ پایدار هیدروژن ممکن شده‌اند. ال جی دیسپلی راهی را برای استخراج دوتریوم (یا همان هیدروژن سنگین) از آب و استفاده از آن در دستگاه‌های نور گسیل ارگانیک پیدا کرده است. دوتریوم در مقایسه با هیدروژن به نمایشگر اجازه می‌دهد نور بیشتری را ساطع کند و از طرفی در طولانی‌ مدت بهینه‌تر است.

دیگر دستاور ال جی OLED-EX به الگوریتم‌های شخصی‌سازی شده توسط ال جی دیسپلی برمی‌گردد که مصرف انرژی هر پیکسل را به صورت جداگانه پیش‌بینی می‌کنند و به همین خاطر بهیندگی انرژی پنل را افزایش می‌دهند.

ال جی قصد دارد از سه ماهه دوم سال 2022 از فناوری OLED-EX در تمامی محصولات اولد خود در کارخانه‌های تولیدی ال جی دیسپلی در کره جنوبی (پاجو) و چین (گوانگ‌جو) استفاده کند.

رئیس کسب و کار تلویزیون در ال جی دیسپلی در این خصوص گفت:

اگرچه بازار جهانی تلویزیون با افتی ۱۲ درصدی در سال جاری مواجه بوده است؛ اما ما توانستیم رشدی ۷۰ درصدی را در فروش اولد‌های خود تجربه کنیم. با فناوری OLED-EX، می‌خواهیم از طریق تکامل فناوری اولد، الگوریتم‌ها و طراحی‌هایمان، یک تجربه کاربری نوآورانه و پریمیوم را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

ال جی در نمایشگاه CES 2022 که هفته آينده آغاز می‌شود، از نسل جدید نمایشگر‌های خود، نمایشگر‌های شفاف و همچنین تلویزیون‌های رده بالا رونمایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*