تسلا

نقص فنی دردسر ساز برای تسلا؛ فراخوان برای نیم میلیون خودرو برای تعمیر!

تسلا مجبور به فرا خواندن حدود نیم میلیون دستگاه از خودروهای خود جهت رفع نواقص فنی آن‌ها شده است. این یعنی کل خودروهایی است که امسال عرضه کرده است!

2021 شاید سال فوق‌العاده‌ای برای تسلا نبوده است. از چالش‌های تست فناوری خودران این شرکت که بگذریم، تسلا 475 هزار خودرو در ایالات متحده آمریکا را جهت تعمیر نواقص فنی فراخوانده است. تیر خلاص زمانی به تسلا زده می‌شود که می‌بینیم به گزارش بلومبرگ، این رقم تقریباً برابر با مجموع خودروهایی است که این شرکت در طول سال گذشته، نه‌تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان به خریداران تحویل داده است. مثل این است که این شرکت هرچقدر خودرو طی سال گذشته تولید کرده باشد، حال باید برای تعمیر به کارخانه بازگرداند!

کارخانه تسلا

تسلا 356,309 دستگاه خودروی مدل 3 از 2017 تا 2020 و 119,009 دستگاه خودروی مدل S از سال 2014 را به‌ دلیل نقص فنی، فراخوانده است. نقص فنی این خودروها می‌تواند بسیار خطرناک باشد و این شرکت تا به اینجا 2,305 مطالبه گارانتی دریافت کرده که ممکن است به نواقص مدل 3 و مدل S مرتبط باشند. با این حال، خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از جراحت یا حتی مرگ بر اثر این نواقص فنی منتشر نشده است.

پیش‌ از این، اوایل امسال تسلا مجبور به فرا خواندن بیش از 285 هزار خودروی خود در چین برای نصب بروزرسانی نرم‌افزاری مورد نیاز جهت رفع یک مشکل ایمنی شده بود.

نقص فنی خودروهای تسلا چیست؟

به گفته تسلا، امکان دارد دسته سیم متصل به دوربین عقب خودروهای مدل 3 با باز و بسته کردن صندوق عقب آسیب ببیند و در نتیجه، دوربین ناگهان از کار بیفتد.

تسلا مدل 3

با این وجود، نقص فنی مدل S حتی خطرناک‌تر است. مشکل این خودروها به تنظیم نبودن چفت کاپوتشان برمی‌گردد و زمانی که چفت اصلی کاپوت تصادفاً باز بشود، چفت دوم نیز درست عمل نمی‌کند و نهایتاً کاپوت باز می‌شود که دید راننده را مختل خواهد کرد. این نقصی بسیار جدی است که می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری را رقم بزند.

با توجه به برآوردهای تسلا، هرچند تعداد خودروهای مدل 3 فراخوانده شده بیشتر است، تنها 1 درصد از این خودروها متاثر از نقص دوربین عقب خواهند بود. این درحالی است که مشکل باز شدن کاپوت تسلا مدل S می‌تواند حدود 14 درصد از خودروهای فراخوانده‌شده را تحت تاثیر قرار بدهد.

چه پیش روی تسلا است؟

به گزارش بلومبرگ، ارزش سهام تسلا تا 3 درصد کاهش پیدا کرده که احتمالاً به‌خاطر فراخوان گسترده این شرکت است. البته تسلا که امسال رشد تقریباً 50 درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرده، می‌تواند از پس این چالش جدید بر بیاید.

تسلا مدل S

اگرچه فرا خواندن حدود نیم میلیون خودرو جهت تعمیر چالش بزرگی برای این شرکت خواهد بود، باید اشاره کرد که اتفاق کم‌سابقه‌ای در صنعت خودرو نبوده است. فقط طی سال 2020 حدوداً 28 میلیون خودرو برای تعمیر فرا خوانده شدند.

تسلا امیدوار است تا در اسرع وقت نواقص فنی خودروهای مدل S و مدل 3 را برطرف کند. البته این شرکت اظهار داشته که نقص کاپوت خودروهای مدل S، صرفاً با تنظیم چفت در مراکز خدمات به راحتی رفع خواهد شد. با این حال، تعمیر مدل 3 دشوارتر است و تسلا وعده داده که به‌صورت رایگان برای این خودروها دسته کابل جدید نصب خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*