گلکسی Z Flip 3

12 ترفند جالب که می‌توانید روی گلکسی Z Flip 3 اجرا کنید

اگر به تازگی گوشی تاشو گلکس Z Flip 3 سامسونگ را خریده‌اید، در این مقاله ۱۲ ترفند و قابلیت جذاب این گوشی را برای استفاده به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی گلکسی زد فلیپ ۳، یکی از قابل بحث‌ترین گوشی‌های سال‌های اخیر است. عمده‌ترین دلیل آن هم طراحی مستحکم و قیمت مناسبی است که دسترسی مشتریان به گوشی‌های تاشو را آسوده‌تر کرده است. اگر شما هم به این گوشی علاقه پیدا کرده‌اید و به تازگی آن را خریده‌اید، امکانات نرم افزاری بی‌شماری در این گوشی وجود دارد که برای استفاده از همه آن‌ها به آموزش کاملی نیاز دارید.

در این پست به بررسی ۱۲ ترفند جالبی خواهیم پرداخت که می‌تواند تجربه استفاده از گلکسی Z Flip 3 را لذت‌بخش کند.

گلکسی Z Flip 3

ترفندهای گلکسی Z Flip 3

۱. استفاده از Cover Screen به عنوان نمایشگر دوربین

یکی از مفیدترین قابلیت‌های نمایشگر کوچک Cover Screen در پشت این گوشی، امکان استفاده از آن به عنوان نمایشگری برای عکاسی سلفی با دوربین‌های پشتی گوشی است. شما می‌توانید از این ویژگی برای گرفتن عکس‌های سلفی باکیفیتی‌تری با دوربین‌های اصلی گوشی خود نسبت به دوربین سلفی زد فلیپ ۳ بگیرید.

برای انجام این کار فقط کافیست گوشی خود را ببندید و دکمه قفل صفحه در کنار گوشی را سریعاً دو بار بفشارید تا به صورت خودکار اپلیکیشن دوربین اجرا شود. اگر کار نکرد، به تنظیمات گوشی خود رفته و وارد بخش Advanced features شوید و روی گزینه “Side Key” ضربه بزنید. مطمئن شوید گزینه “Double press” فعال است و گزینه “Quick launch camera” از فهرست انتخاب شده است.

زمانی که اپلیکیشن دوربین اجرا شد، شما می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه نمایش کوچک پشت گوشی خود عکس بگیرید. سپس یک ثانیه شمار کوچک روی صفحه پیش از ثبت شدن عکس ظاهر می‌شود تا فرصت کافی برای مرتب کردن خودتان و آماده شدن را داشته باشید. اگر هم می‌خواهید یک ویدیو ضبط کنید یک بار صفحه را به طرف چپ یا راست بکشید. برای جابجا شدن بین دوربین اصلی و اولترا واید هم می‌توانید انگشت خودتان را روی صفحه به طرف بالا یا پایین بکشید.

۲. استفاده از عکس شخصی به عنوان پس زمینه Cover Screen

کاور اسکرین در نسل ۳ خیلی بهتر از نسل گذشته گوشی زد فولد شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر کوچک، تمام رنگی بودنش است. اگر به صفحه تنظیمات گوشی گلکسی Z Fold 3 بروید و وارد مسیر Cover screen > Clock style شوید، سپس یکی از ۱۱ استایل مختلف ارائه شده را انتخاب کنید. برخی از آن‌ها دارای گرافیک‌های انیمیشنی هستند، اما شما می‌توانید یک عکس ساده را هم برای به نمایش درآمدن در پشت ساعت انتخاب کنید.

برای انتخاب یک عکس از گالری گوشی خودتان، ابتدا استایلی که می‌خواهید را انتخاب کنید (استایلی که فاقد یک عکس انیمیشنی باشد)، سپس روی گزینه “Background Image” ضربه بزنید و از پنجره پاپ آپ “Choose from Gallery” را انتخاب کنید.

حالا شما می‌توانید هر عکسی که دوست دارید را از گالری انتخاب کنید. شما قادر به انتخاب حداکثر ۱۵ عکس هستید. وقتی عکسی که خواستید را انتخاب کردید، می‌توانید آن را زوم کرده و فریم دلخواهی از عکس را انتخاب کنید و سپس آن را ذخیره کنید. حالا وقتی اسکرین کاور را روشن کنید، آن عکس انتخابی شما را به نمایش می‌گذارد. اگر هم چند تصویر را انتخاب کرده باشید، هر بار که صفحه روشن شود، یکی از تصاویر به صورت دوره‌ای به نمایش درمی‌آید.

۳. گرفتن عکس سلفی بدون دخالت دست

یکی از امکانات جذابی که گوشی تاشو سامسونگ در اختیار شما قرار می‌دهد، این است که جلوی آن بنشینید و بدون دخالت دست خود یک عکس سلفی بگیرید. برای این کار کافیست اپلیکیشن دوربین را انتخاب کنید و به بخش عکاسی سلفی بروید، سپس دوربین را روبروی صورت خود بگذارید. حالا می‌توانید نمایشگر را خم کنید تا به فریم دلخواهتان برسید. سپس فقط باید کف دست خود را به دوربین نشان دهید تا ثانیه شمار آن فعال شود و بعد از آن یک عکس سلفی گرفته شود.

اگر این ویژگی کار نکردن در اپلیکیشن دوربین وارد منوی تنظیمات شده و روی آیکون چرخ دنده در گوشه صفحه ضربه بزنید. در منوی به نمایش درآمده به دنبال گزینه “Shooting Methods” بگردید و مطمئن شوید که گزینه “Show palm” فعال است. در اینجا حتی گزینه‌ای برای فعال کردن فرامین صوتی نیز وجود دارد.

۴. ویجت‌های Cover Screen

نمایشگر کوچک پشت گوشی نه تنها قادر به نمایش نوتیفیکیشن‌ها و یک ساعت زیبا است، بلکه به شما اجازه می‌دهد تنها با کشیدن صفحه به طرف چپ، به ویجت‌ها نیز دسترسی پیدا کنید. این ویجت‌ها اطلاعاتی از آب و هوا، کنترل‌های موسیقی، ضبط صدا و یک تایمر را در اختیار شما می‌گذارند. البته این‌ها ویجت‌هایی هستند که به صورت پیش‌فرض روی گوشی فعال هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با ویجت‌های دیگری جایگزین کنید.

برای این کار به تنظیمات گوشی خود و سپس بخش. Cover screen بروید و از بین گزینه‌ها “Widgets” را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از گزینه‌های موجود به نمایش درمی‌آید که می‌توانید از این طریق، آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 5G سامسونگ در لیست 100 اختراع برتر مجله تایم سال 2021 قرار گرفت

۵. Flex Mode

در برخی اپلیکیشن‌ها، وقتی صفحه را به حالت عمودی تا می‌کنید، شما می‌توانید در نصف صفحه آن برنامه را ببینید و در نصف پایینی کلیدهای کنترلی آن را در اختیار داشته باشید. هرچند این ویژگی فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید می‌توانید به صفحه تنظیمات گوشی خود و سپس مسیر Advanced Features > Labs رفته و گزینه “Flex Mode panel” را انتخاب کنید.

وقتی این گزینه فعال شود، می‌توانید نمایشگر گوشی خود را به حالت ۹۰ درجه دربیاورید و در حالی که نصفه بالایی صفحه وظیفه نمایش اپلیکیشن را بر عهده دارد، در نیمه پایینی صفحه کنترل‌هایی برای تنظیم صدا، روشنایی صفحه، اسکرین شات گرفتن و یک شورتکات برای پایین کشیدن صفحه نوتیفیکیشن‌ها را در اختیار داشته باشید.

۶. صدای انطباق‌پذیر

یکی از امکانات مفید گلکسی Z Flip 3 سامسونگ، صدای انطباق‌پذیر بسته به سن یا چگونگی شنیدن کاربر است. برای فعال کردن این ویژگی به تنظیمات گوشی خود رفته، سپس مسیر Sound and vibration > Sound quality and effects را دنبال کنید و روی گزینه “Adapt Sound” ضربه بزنید.

در این منو شما می‌توانید یکی از چهار گزینه فرکانس صوتی موجود را که بر اساس رده‌های سنی طراحی شده انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید پیش از انتخاب آزمایش کنید تا ببینید وضعیت شنیداری شما چگونه است و سپس یک پروفایل سفارشی بسازید، کافیست روی گزینه “test my hearing” ضربه بزنید، هدفون بلوتوثی خود را وصل کنید، به یک محیط آرام بروید و شروع به تست کردن کنید.

۷. پایین کشیدن صفحه از هر جایی برای نوتیفیکیشن‌ها

در صفحه هوم، شما می‌توانید از هر کجای صفحه انگشت خود را به طرف پایین بکشید تا نوتیفیکیشن‌ها به نمایش درآیند. بنابراین نیاز نیست که حتماً بالای صفحه را به پایین بکشید. البته به شرطی که این قابلیت فعال باشد. برای فعال کردن آن چند ثانیه انگشتتان را روی صفحه هوم نگه دارید، سپس روی گزینه “settings” ضربه بزنید. حالا گزینه “Swipe down for notification panel” را فعال کنید.

۸. چرخاندن صفحه برای رفتن به حالت لنداسکیپ

گزینه‌ای که به صورت خودکار فعال نیست، چرخش خودکار صفحه هوم و تبدیل آن به حالت لنداسکیپ، هنگام چرخاندن گوشی است. شما می‌توانید با لمس طولانی روی صفحه هوم، گزینه “settings” را لمس کنید و سپس گزینه “Rotate to landscape mode” را فعال کنید.

۹. شارژ بی‌سیم معکوس

از آنجا که باتری گلکسی زد فلیپ ۳ خیلی بزرگ نیست، بنابراین توصیه نمی‌کنیم که زیاد از این قابلیت استفاده کنید؛ اما بد نیست بدانید که این گوشی به فناوری شارژ بی‌سیم معکوس مجهز است که به واسطه آن می‌توانید از قاب پشت گوشی خود به عنوان یک شارژر بی‌سیم برای دیگر دستگاه‌های خود استفاده کنید. این گزینه مفیدی برای لوازم جانبی شما مثل هدفون بی‌سیم یا ساعت هوشمند است.

دو راه برای استفاده از این قابلیت وجود دارد. شما می‌توانید تنظیمات سریع را از بالای نمایشگر فرا بخوانید و سپس گزینه “wireless power share” را فعال کنید. یا آنکه به صفحه تنظیمات گوشی خود رفته، وارد بخش Battery and device care شوید، سپس به بخش Battery بروید و اکنون گزینه “Wireless power sharing” را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

همانطور که گفتیم باتری این گوشی خیلی بزرگ نیست و اگر بخواهید زیاد از این قابلیت استفاده کنید، به سرعت گوشی شما شارژ خالی می‌کند.

۱۰. محدودیت حداکثر شارژ باتری

اگر هنوز در صفحه تنظیمات باتری گوشی خود هستید، شما گزینه‌ای به نام “more battery settings” را مشاهده می‌کنید. گزینه‌های مختلفی برای کاهش مصرف باتری گوشی طراحی شده‌اند، اما این یکی به باتری شما کمک می‌کند عمر مفید طولانی‌تری داشته باشد.

با فعال کردن این قابلیت، باتری گوشی شما هیچوقت از ۸۵ درصد فراتر نخواهد رفت و این باعث می‌شود باتری گوشی شما کمتر از زمانی که هر بار ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود، آسیب ببیند. بدیهی است که در این صورت گوشی شما کمتر شارژ نگه می‌دارد.

۱۱. حالت Bedtime (زمان خواب)

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که می‌توان در گوشی‌های مدرن سامسونگ پیدا کرد، حالت “Bedtime” یا زمان خواب است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد زمانبندی کنید تا صفحه در زمان مشخصی سیاه و سفید شده و تام نوتیفیکیشن‌ها قطع شود تا به نوعی به گوشی خودتان در زمان خواب استراحت دهید. برای فعال کردن این گزینه وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و وارد بخش Digital Wellbeing and parental controls شوید. سپس به پایین اسکرول کرده و گزینه “bedtime mode” را انتخاب کنید.

شما می‌توانید این حالت را به صورت دستی فعال کنید یا آنکه از گزینه زمان‌بندی استفاده کنید تا هر شب در زمان مشخصی این تغییرات اعمال شود.

۱۲. تغییر شورتکات‌های صفحه قفل

به صورت پیش‌فرض وقتی گوشی شما قفل شود دو آیکون تلفن و دوربین در پایین صفحه نمایان می‌شود. اگر می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهید می‌توانید وارد صفحه تنظیمات گوشی خود و سپس بخش Lock screen شوید و گزینه “Shortcuts” را انتخاب کنید. روی شورتکات سمت چپ ضربه بزنید و از گزینه‌های موجود یک گزینه که برای استفاده نیازی به باز شدن قفل صفحه ندارد را انتخاب کنید. به طور مثال می‌توانید چراغ قوه، حالت Do not disturb یا ضبط صدا و یا ماشین حساب را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*