چری تیگو 8 پرو

انتشار تصاویری از نسخه فیس لیفت چری تیگو 8 پرو

اولین تصاویر نسخه فیس لیفت چری تیگو 8 پرو منتشر شد. نسخه فیس لیفت این کراس اوور چینی با تغییرات ظاهری و پسوند اسپرتی در راه است.

دو کراس اوور چینی چری تیگو 8 پرو و پلاس مدت کوتاهی پس از معرفی جهانی قرار است با نشان فونیکس مدیران خودرو به‌زودی به بازار ایران عرضه شوند، اما این خودروساز چینی باز هم فیس لیفت جدیدی را برای این کراس اوور پرفروش خود در نظر گرفته است و قصد دارد آن را با پسوند اسپرتی (sporty) به بازار عرضه کند. به تازگی تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شده که به کمک آنها می‌توان با جزئیات طراحی نسخه فیس لیفت چری تیگو ۸ پرو آشنا شد.

مشخصات نسخه فیس لیفت چری تیگو ۸ پرو

بخش طراحی

چری تیگو 8 پرو

تصاویری که به شکل جاسوسی (اسپای شات) از این کراس اوور چینی منتشر شده حاکی از آن است که طراحان در نمای جلو تغییراتی را برای ورودی‌های هوا، چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر در نظر گرفتند. تغییرات اعمال شده باعث شده تا چهره این خودرو به محصولات لکسوس شبیه شود، اما نمی‌توان آن را یک کپی‌کاری کامل دانست.

طراحان چری همچنان از طرح گرافیکی معروف به کهکشانی خود در جلوپنجره استفاده کردند که اکنون به یک سبک و زبان طراحی برای این برند چینی تبدیل شده است. در نمای کناری این خودرو نیز خطوط قرمز متناسب با پسوند sporty در پایین درها به چشم می‌خورد و همچنین آینه‌های جانبی نیز نسبت به قبل تغییر پیدا کردند.

چری تیگو 8 پرو

طراحان بر خلاف چری تیگو 8 پرو و پلاس برای این نسخه چراغ‌های به هم پیوسته را در نظر گرفتند. البته شکل فیزیکی و گرافیک درون چراغ‌ها به شکل کامل به چراغ‌های عقب لکسوس NX مدل 2022 شباهت دارد. حتی فونت و محل درج عبارت چری در بخش پایین چراغ‌ها نیز مشابه عبارت لکسوس در مدل NX است. طراحان برای قسمت چراغ سوم ترمز نیز تغییراتی در نظر گرفتند که توانسته نمای تیگو 8 پرو جدید را نسبت به نسخه بازار ایران آن اسپرت‌تر کند.

چری تیگو 8 پرو

در حال حاضر فقط یک تصویر بسته از بخش فرمان و بخش کوچکی از داشبورد منتشر شده و به همین دلیل نمی‌توان تمام تغییراتی که برای این بخش در نظر گرفته شده را مشاهده کرد، اما به نظر می‌رسد طراحان همانند بخش بیرونی برای کابین نسخه فیس لیفت چری تیگو ۸ پرو نیز تغییراتی متعددی را اعمال کردند.

امکانات

لیست امکانات این نسخه جدید هنوز منتشر نشده، اما انتظار می‌رود از همان امکانات تیگو 8 پرو بهره ببرد. از امکانات نسخه پرو تیگو 8 می‌توان به سامانه کنترل حرکت در سربالایی، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور نور و باران، سامانه پاکسازی هوا، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی سونی، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، نور بالای خودکار، سامانه پیشگیری از تصادف، رانندگی خودران سطح ۳، رانندگی خودکار در ترافیک، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک در جلو و ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم، شارژر بدون سیم، کول باکس، سیستم فرامین صوتی، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، در صندوق عقب اتوماتیک و ورود بدون کلید اشاره کرد.

مشخصات فنی

با توجه به نوشته‌های روی در صندوق یعنی عبارت 390T می‌توان گفت نسخه فیس لیفت چری تیگو 8 پرو همانند مدل پلاس از موتور 2 لیتری توربوشارژ و انتقال نیروی دو دیفرانسیل بهره می‌برد. موتور 2 لیتری توربو این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعت اتوماتیک دو کلاچه قدرت را به تمام چرخ‌ها انتقال خواهد داد. این خودرو به صورت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت کمتر از 8 لیتر را به همراه خواهد داشت.