کانن دوربین ME20F-SH را برای تصویر‌برداری در تاریک‌ترین مکان‌ها معرفی کرد

کانن ( Canon ) یکی از صاحب نام ترین شرکت های تولید کننده دوربین در جهان ، امروز از دوربین فیلم برداری جدید خود با نام ME20F-SH رونمایی کرد.این دوربین که قیمت بالای ۳۰۰۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است به گونه‌ای طراحی شده که بتواند در تاریک‌ترین مکان‌ها تصویربرداری کند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با این دوربین کانن جدید بیشتر آشنا شویم.

کانن ME20F-SH ، یک دوربین فیلم‌برداری بالا رده و البته گرانقیمت است که طراحی شیک، ظریف و کامپکتی دارد. از هم مهم‌تر، آیسوی (ISO) دوربین کانن معادل ۴ میلیون است که آن را به بهترین گزینه برای افرادی تبدیل می‌کند که می‌خواهند در فضاهای تاریک فیلم‌برداری کنند. لازم به ذکر است که آیسو به حساسیت دوربین به نور گفته می‌شود که رقم آن هرچه بالاتر باشد حساسیت آن بیشتر می‌شود و در تاریکی تصویر بهتری ارایه می‌دهد.

این شرکت امیدوار است که ME20F-SH گزینه‌ای فوق‌العاده برای شرکت‌های سازنده‌ی فیلم و مستندها باشد. اما محدودیت‌های در مورد این دوربین وجود دارد. کانن ME20F-SH فقط می‌تواند با وضوح تصویر ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کند که با وجود دوربین‌های ۴K چندان آینده‌نگرانه به نظر نمی‌رسد. کانن می‌گوید که “این کار را برای دست‌یابی به بیشترین میزان حساسیت به نور کم انجام دادیم”، در غیر این صورت با افزایش وضوح تصویر میزان حساسیت کاهش پیدا می‌کرد.

ناگفته نماند که حسگر CMOS 35 میلی‌متری ME20F-SH که بسیار گران قیمت است، عامل اصلی خاص و گران بودن بودن این دوربین به حساب می‌آید. فوتوسایت‌های (پیکسل‌های حساس به نور) درون دوربین به میزان بیش از پنج برابر بزرگ‌تر از فوتوسایت‌هایی هستند که در بعضی از بهترین دوربین‌های حرفه‌ای به کار رفته است. در این میان، ترکیبی از دیگر مشخصات فنی امکان ثبت تصویر را در کم‌نورترین محیط‌ها فراهم می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رود دوربین جدید کانن از ۳G/HD-SDI و خروجی HDMI و جک‌های میکروفون ۲.۵ و ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

البته اگر قصد خرید این دوربین را دارید باید بدانید که کانن قیمت ۳۰۰۰۰ دلار ( حدود ۹۰ میلیون تومان !) را برای آن در نظر گرفته و آن را از ماه دسامبر روانه بازار خواهد کرد.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*