Sehol X5

نسخه فیس لیفت جک S5 با طراحی جذاب ؛ با Sehol X5 آشنا شوید

Sehol X5 به عنوان نسخه فیس لیفت جک S5 معرفی شد. جک S5 در این نسخه از طراحی جذابی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

خودروسازان چینی در ساخت محصولات خود به شکل عجیبی از سبک طراحی محصولات خودروسازان بزرگ استفاده می‌کنند و به همین دلیل کپی‌کاری به یک امر رایج در میان این خودروسازان تبدیل شده است، اما در این بین شرکت جک و زیربرند آن یعنی Sehol به جای کپی از برندهای خارجی برای طراحی فیس لیفت جک اس 5 از یک برند مطرح چینی الهام گرفته‌اند.

جوینت ونچر جک و فولکس واگن آلمان در سال 2020 میلادی با هدف تولید خودروهای الکتریکی روی پلتفرم‌های جک برند SOL را تاسیس کردند. این برند نوپا توانست بر اساس جک iEV7s خودرو E20X را تولید کند. مدتی بعد فولکس واگن آلمان از این طرح خارج شد تا محصولات خود را روی پلتفرم MEB به تولید برساند. پس از آن برند سول به زیرمجموعه جک تبدیل شد. البته نام این برند توسط جک از SOL به Sehol تغییر پیدا کرد و این شرکت تا به امروز موفق شد از 9 خودرو رونمایی کند.

مشخصات Sehol X5

Sehol X5

نمای جلوی Sehol X5 به میزان زیادی به نمای جلوی کراس اوور NIO ES8 شباهت دارد. در واقع می‌توان گفت زیرمجموعه شرکت جک مواردی چون چراغ‌ها، ورودی‌های هوای روی سپر و جلوپنجره را به شکل کامل از ES8 قرض گرفته است.

Sehol X5

طراحان برای بخش کناری نیز به شکل کامل رینگ‌ها و آینه‌ها را تغییر داده‌اند و اکنون در پایین درها یک نوار زردرنگ به چشم می‌خورد، اما گلگیر عقب، درها و ستون‌ها خودرو تغییراتی را تجربه نکردند. به طور کلی می‌توان گفت طراحی بخش نمای جانبی با نمای جلوی این خودرو هماهنگ نیست.

Sehol X5

طراحان برای بخش عقب چراغ‌های به هم پیوسته را در نظر گرفتند که زیر نوار نیز عبارت SEHOL خودنمایی می‌کند. مجموعه سپر عقب نیز نسبت به جک S5 قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است. البته در حال حاضر تصویری از طراحی کابین این کراس اوور چینی منتشر نشده، اما قطعا طراحان برای بخش داخلی نیز تغییراتی را در نظر خواهند گرفت.

مشخصات فنی

Sehol X5

Sehol X5 حدود 4505 میلی‌متر طول و 1470 کیلوگرم وزن دارد و یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی نیروی آن را تامین خواهد کرد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت دستی یا اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده خواهد داشت.

قیمت

رسانه‌های چینی برای این فیس لیفت جک S5 قیمتی حدود 12 هزار دلار را در نظر گرفتند که قرار است در سال 2022 میلادی در بازارهایی نظیر روسیه، آمریکای جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه شود، اما با توجه به این که شرکت کرمان موتور به تازگی جک S5 فیس لیفت را به بازار عرضه کرد، به نظر می‌رسد Sehol X5 حداقل تا یکی دو سال آینده مونتاژ و به بازار ایران عرضه نخواهد شد.