کشف 550 گونه جدید در سال 2021

موزه انگلیس از کشف 550 گونه جدید در سال 2021 خبر داد

با وجود محدودیت‌های کرونایی و تمامی مشکلات موجود، موزه انگلیس از کشف 550 گونه جدید در سال 2021 خبر داده است که در این مطلب بررسی خواهند شد.

یک سوسک تکفام بزرگ، یک مارمولک گلو پره‌دار، موش برنجی عظیم‌الجثه و دو دایناسور کروکودیلی شکل، جزوی از آن 550 گونه‌ای هستند که محققان موزه تاریخ طبیعی لندن در سال 2021 و با وجود محدودیت‌های ناشی از کووید 19، کشف کردند.

بزرگترین اکتشاف محققان این موزه، دو دایناسور گوشتخوار بودند که در جزیره وایت واقع در بریتانیا، یافت شده‌اند. این دو اسپینوسورید منقرض شده به ترتیب حواصیل جهنمی شاخدار صورت تمساحی و شکارچی ساحل رودخانه نامگذاری شده‌اند.

کشف 550 گونه جدید در سال 2021

برخی منابع پیش‌تر گزارش کرده بودند که گر چه این دایناسورها به اندازه مرغ هستند اما اژدهای اصلی نامیده شده‌اند. سوزانا میدد، محقق ارشد این موزه، در بیانیه‌ای گفته است:

سال فوق العاده‌ای برای کشف دایناسورهای جدید، به ویژه در بریتانیا بود. گر چه بیش از 150 سال است که از میراث دایناسورهای بریتانیا می‌دانیم، اما استفاده از تکنیک‌های جدید و داده‌های بروز از سراسر جهان به ما کمک می‌کند تا تنوع پنهان دایناسورهای بریتانیایی را کشف کنیم.

کشف 550 گونه جدید در سال 2021

همه گیری ویروس کرونا دسترسی موزه لندن را به سایت‌های صحرایی بین المللی و دیگر موزه‌های سراسر جهان محدود کرد. با این وجود، محققان، متصدیان و همکاران علمی موزه موفق به معرفی 552 گونه گیاهی و جانوری جدید از گذشته و حال زمین شدند.

بیش از نیمی از گونه‌های جدید کشف شده، گروهی از سخت پوستان به نام پاروپایان بودند که به طور دقیق‌تر 291 مورد از این اکتشافات را تشکیل می‌دهند. براساس بیانیه موزه لندن، این پلانکتون‌ها در آب زندگی می‌کنند و غذای حیوانات بزرگتر مانند ماهی‌ها را تامین می‌نمایند.

جف باکسشال، محقق بازنشسته موزه و همکارش در کره جنوبی، ایل هوی کیم، پلانکتون‌های جدید را دسته‌ای عظیم توصیف کردند که طی 60 سال توسط محققان فرانسوی کلود و فرانسوا مونیو جمع آوری شده بودند. باکسشال در این خصوص می‌گوید:

مجموعه عظیم مونیو در اختیار من و ایل هوی کیم قرار گرفت و از آنجایی که هر دو به تازگی بازنشسته شده بودیم، به لحاظ تئوری فرصت بررسی دقیق آنها را داشتیم. با این حال این مجموعه آن قدر بزرگ بود که دلهره آور شده بود و کمی بعد هم کویید 19 از راه رسید.

کشف 550 گونه جدید در سال 2021

باکسشال در زمانی که به علت محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانست وارد موزه شود، مجموعه مقالاتی را کامل کرد و در آن پاروپایان را به عنوان پروژه قرنطینه توصیف نمود. الباقی یافته‌های جدید شامل 90 سوسک، 52 زنبور، 13 پروانه، هشت جلبک، شش کرم انگلی و پنج گیاه بود.

دو پستاندار قدیمی نیز در میان گونه‌های سال 2021 بودند: دانشمندان بقایای جونده‌ای بزرگ به نام Megalomys Camerhogne که موش برنجی نیز نامیده می‌شود را کشف کردند. این گونه زمانی در امتداد دریای کارائیب زندگی می‌کرد؛ محققان همچنین موجودی شبیه به موش ژوراسیک کشف کردند که Borealestes cullinensis نامیده می‌شود و حدود 166 میلیون سال پیش و در اسکاتلند امروزی وجود داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*