آیفون 14

اپل در آیفون 14 یک حفره دکمه‌ای شکل را جایگزین ناچ می‌کند

گزارش دیگری منتشر شده که آن هم ادعا می‌کند اپل در آیفون 14 – iPhone 14 خودش یک حفره دکمه‌ای شکل را شبیه به ناچ عریض بالای صفحه خواهد کرد.

اخیراً ما شنیده‌ایم که اپل می‌خواهد تغییرات مهمی را در گوشی‌های سری آیفون 14 خودش به وجود بیاورد تا از آن‌ها گوشی‌های جذاب‌تر و بهتری بسازد. Mark Gurman از بلومبرگ در گزارش جدیدی مدعی شده که ناچ (بریدگی بزرگی که در بالای نمایشگر قرار دارد) در نسل جدید آیفون‌ها حذف خواهد شد و به جای آن برای میزبانی از سنسورها، از یک بریدگی شبیه به دکمه در بالای نمایشگر آیفون‌های جدید استفاده می‌شود.

آیفون 14

اپل پیشتر گفته بود که ناچ برای گنجاندن سنسورهای مورد نیاز دوربین سلفی و همینطور سیستم تشخیص چهره Face ID ضروری است. بنابراین جالب است بدانیم که غول کوپرتینویی چگونه توانسته همه چیز را در یک فضای کم و محدود مدیریت کند.

 

دو مدل ارزان قیمت آیفون 14 همچنان از ناچ استفاده می‌کنند

این تحلیلگر پیشتر هم مدعی شده بود که دو گوشی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به جای ناچ به طراحی پانچ هول مجهز خواهند شد. حتی Ming-Chi Kuo، یکی دیگر از تحلیلگران شرکت اپل هم چنین نظری در مورد گوشی‌های آینده اپل داشت. بنابراین با توجه به تعدد گزارش‌هایی که در این مورد وجود دارد، می‌توانیم این تغییر در طراحی آیفون‌ها را قطعی بدانیم.

اپل برای نخستین بار در آیفون X از طراحی ناچ پرده برداری کرد و تاکنون آن را تغییر نداده است. این بریدگی بزرگ در بالای نمایشگر، از آرایه‌های دوربین TrueDepth میزبانی می‌کند که شامل یک دوربین مادون قرمز، یک نور افکن، یک دوربین سلفی و یک پروژکتور نقطه‌ای می‌شود.

اما ظاهراً تصمیم اپل برای کنار گذاشتن ناچ فقط مختص دو مدل پرو و پرو مکس است. این یعنی همچنان مدل‌های ارزان قیمت‌تر iPhone 14 از طراحی ناچ استفاده می‌کنند و خبری از پانچ هول دکمه‌ای روی نمایشگر آن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید:

هرآنچه که باید درمورد اپل آیفون 14 و 14 پرو بدانیم؛ تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی

بر اساس برخی از شایعات، اپل ممکن است برای استفاده از پانچ هول و حذف ناچ، از یک معماری مبتنی بر لیزر وقت پرواز برای فیس آیدی استفاده کند که باعث می‌شود ابعاد کلی ماژول دوربین جلو کوچک شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*