ماتریکس ۵

خبر بد کیانو ریوز برای آنها که منتظر فیلم ماتریکس 5 هستند

کیانو ریوز،‌ بازیگر فیلم رستاخیزهای ماتریکس در جدیدترین مصاحبه خود خبرهای بدی برای آنها که منتظر فیلم ماتریکس 5 هستند داشت.

سه گانه ماتریکس در سال ۲۰۰۳ و با فیلم The Matrix Revolutions به انتهای خط رسید، اما پس از گذشت سال‌ها فیلم رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections) روی پرده‌های سینما و همچنین روی سرویس آنلاین HBO Max پخش شد. منتقدان نسبت به این قسمت از ماتریکس واکنش‌های خوبی از خود نشان ندادند و همچنین دنبال‌ کنندگان ماتریکس نیز چندان از آن راضی نبودند.

نباید به ساخت ماتریکس 5 چندان امیدوار بود

اکنون کیانو ریوز، بازیگر نئو در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرده است که بعید می‌داند ماتریکس ۵ ساخته شود. وی در ارتباط با این موضوع بیان کرد من فکر نمی‌کنم لانا واچوفسکی به سراغ ساخت قسمت دیگری از ماتریکس برود. البته وی عنوان کرد اگر روزی تصمیم به ساخت ماتریکس ۵ گرفته شود حاضر است در آن به ایفای نقش بپردازد و هیچ مشکلی از این بابت ندارد.

هم‌اکنون برای ساخت قسمت جدید ماتریکس هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته است،‌ اما با توجه به عملکرد ضعیف The Matrix Resurrections بعید به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر، حتی در صورت اشتیاق بازیگران و کارگردان به سراغ ساخت ماتریکس ۵ برود. فیلم رستاخیزهای ماتریکس تاکنون در آمریکای شمالی به فروش ۳۰.۹ میلیون دلاری و همچنین در گیشه جهانی نیز به فروش ۷۵.۱ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

کارگردان و نویسنده این قسمت از ماتریکس لانا واچوفکسی بوده و بازیگرانی نظیر کیانو ریوز، کری-ان ماس، یحیی عبدالمتین دوم،‌ جسیکا هنویک،‌ لمبرت ویلسون، جاناتان گروف، توبی آنوومیر، مکس ریملت، نیل پاتریک هریس، اندرو کالدول، اراندیرا ایبار، پریانکا چوپرا جوناس و جیدا پینکت اسمیت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.