هدست واقعیت مجازی MeganeX

هدست واقعیت مجازی MeganeX با طراحی فوق سبک و مشخصات فنی توانمند معرفی شد

پاناسونیک و شرکت Shiftall در نمایشگاه CES 2022 هدست واقعیت مجازی MeganeX را معرفی کردند که با هدست‌هایی که تاکنون دیده‌اید، کاملاً متفاوت است.

طی رویداد CES 2022 از هدست واقعیت مجازی MeganeX رونمایی شده است. این هدست که توسط شرکت «شیفتال» (Shiftall) با مشارکت پاناسونیک ساخته شده، یک هدست «فوق‌العاده سبک» است که احتمالاً متوجه شباهتش با عینک‌های معمولی شده‌اید.

شرکت Shiftall اظهار داشته که این هدست واقعیت مجازی را با تمرکز روی متاورس طراحی کرده است. به گفته این شرکت، کاربران متاورس سالانه 2000 ساعت را در این فضای مجازی سپری می‌کنند و این شرکت به دنبال این بود با ساخت یک هدست واقعیت مجازی سبک وزن، تجربه راحت‌تری را برای کاربران فراهم کند.

MeganeX از طراحی منحصر به فرد و غیر معمولی برخوردار است که شباهتی به هدست‌های واقعیت مجازی مرسوم ندارد. این هدست عمدتاً روی گوش کاربر قرار می‌گیرد و بخش کمی از سر کاربر را اشغال می‌کند. چشمی‌های گرد آن نیز باعث می‌شوند که بیشتر شبیه به عینک به نظر برسد. همچنین فریم آن هم مثل عینک‌ها تاشو است.

هدست واقعیت مجازی MeganeX

کل وزن این هدست بدون کابل، حدود 250 گرم است. برای مقایسه کافی است بگوییم که هدست آکیولس کوئست 2 تقریباً 503 گرم وزن دارد. البته MeganeX سبک‌ترین هدست واقعیت مجازی موجود در بازار نیست. هدست HTC Vive Flow با وزن 189 گرمی این عنوان را در حال حاضر در اختیار دارد.

مشخصات فنی MeganeX نسبت به وزن آن، واقعاً چشمگیر است. این هدست از یک نمایشگر میکرودیسپلی 1.3 اینچی با رزولوشن 2,560 در 2,560 برای هر چشم بهره می‌برد که تصاویر را با HDR ده بیت و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به نمایش می‌گذارد. پردازنده آن نیز بر پایه پلتفرم Snapdragon XR1 ساخته شده است. MeganeX با استفاده از دوربین، حرکات سر را ردیابی می‌کند و از قابلیت تشخیص موقعیت سر به‌صورت 6DoF برخوردار است.

هدست واقعیت مجازی MeganeX بهار امسال با قیمتی «کمتر از 900 دلار» روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*