هاوال H6

معرفی هاوال H6 پلاگین هیبرید با قدرت 321 اسب بخار و برد الکتریکی 200 کیلومتر

هاوال H6 پلاگین هیبرید معرفی شد. این شاسی بلند چینی اکنون از قدرتی برابر با 321 اسب بخار و برد الکتریکی 200 کیلومتری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

نسل سوم هاوال H6 در سال 2020 توسط شرکت خودروسازی گریت وال پرده‌برداری شد تا این کراس اوور قدیمی بتواند بهتر از قبل با رقبا به رقابت بپردازد. هاوال H6 در سومین نسل خود در کنار به‌روزرسانی‌های متعدد در بخش طراحی، در بخش فنی نیز به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرد.

مشخصات هاوال H6 پلاگین هیبرید

هاوال H6

در واقع مشتریان علاوه بر پیشرانه 1.5 لیتری توبوشارژ با قدرت 169 اسب بخاری می‌توانستند برای نخستین بار نسل سوم هاوال H6 را با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ سفارش دهند؛ این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 224 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین هاوال در نسل سوم برای نخستین بار از موتور هیبریدی H6 نیز پرده برداشت.

هاوال H6

شرکت خودروسازی گریت وال علاوه بر مدل‌های بنزینی و هیبریدی، برای نسل سوم شاسی بلند خود مدل پلاگین هیبریدی (PHEV) را نیز در نظر گرفت. این مدل جدید هنوز به بازار راه پیدا نکرده، اما قرار است در نیمه نخست سال 2022 به بازار عرضه شود.

هاوال H6

هاوال اچ 6 پلاگین هیبرید به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 154 اسب بخار و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 174 اسب بخار مجهز خواهد بود. طبق اعلام گریت وال، هاوال اچ 6 پلاگین هیبرید به شکل ترکیبی از قدرتی معادل 321 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

هاوال H6

گریت وال قصد دارد اطلاعات کامل نسخه پلاگین هیبرید هاوال اچ 6 را در زمان عرضه نهایی اعلام کند، اما خبرها حاکی از آن است که این شاسی بلند پلاگین هیبریدی می‌تواند در حالت تمام الکتریکی حدود 200 کیلومتر را بپیماید.