پلتفرم های دیجیتال

نگاه مدیریتی خوب و خلاق موجب توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی بازدید از مرکز مانیتورینگ همراه اول گفت نگاه مدیریتی خوب و خلاق موجب توسعه پلتفرم های دیجیتال در این اپراتور شد.

سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی روز چهارشنبه 15 دی 1400 به همراه معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با حضور در مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول با جدیدترین دستاوردهای فنی و آخرین وضعیت ترافیکی بسترهای دیجیتال این اپراتور آشنا شد.

گزارشی از پلتفرم های دیجیتال همراه اول 

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول نیز طی این بازدید ساختار و بدنه فنی پلتفرم های دیجیتالی که توسط این اپراتور توسعه داده شده را تشریح کرد. وی پلتفرم شاد را به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای همراه اول در دوران همه‌گیری کرونا و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام در این دوران دانست.

مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شاد گفت این پلتفرم دیجیتال بومی طی مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی حتی از ترافیک پیام رسان واتساپ نیز سبقت گرفت. همچنین وی در این بازدید به سوپر اپلیکیشن روبیکا و جستجوگر بومی ذره بین نیز اشاره کرد.

از سایر مواردی که اخوان بهابادی در این مراسم به آنها اشاره داشت می‌توان به سبقت اپلیکیشن شاد از رکورد ترافیکی واتساپ، رشد 20 برابری میزبانی‌ها طی حدود 2 سال، میزبانی روزانه 600 گیگابیت بر ثانیه‌ای سرویس‌های دیجیتال روی دیتاسنترهای توزیع شده همراه اول، کاهش مصرف سرویس‌های خارجی توسط کاربران به 75 درصد، رشد سالانه 50 درصدی مصرف اینترنت از سوی کاربران اشاره کرد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه در خصوص ترافیک روزانه 1000 ترابایتی روبیکا و ترافیک 1500 ترابایتی شاد رو طول روز گزارش آماری را ارائه داد و به معرفی قابلیت‌های سیم کارت گردشگری که در 6 نوع با هدف رفع نیاز گردشگران طراحی و اجرا شده پرداخت.

همچنین اخوان بهابادی طی این بازدید برای استارتاپ‌های تحت حمایت همراه اول مانند جاجیگا، تراول گرام و وینوپر که در حوزه ارائه خدمات سفری، بوم‌گردی، توریسم و گردشگری فعالیت دارند فرصتی را فراهم کرد تا ظرفیت‌های خود را برای رفع هوشمندانه نیازهای این حوزه بیان کنند.

نگاه خلاقانه مدیر همراه اول در توسعه بسترهای دیجیتال

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی این بازدید در خصوص بسترهای دیجیتال همراه اول اطلاعات فنی و مهندسی را از سوی متخصصان و مهندسان نخبه ایرانی در این اپراتور کسب کرد. وی با ابراز خشنودی از ظرفیت‌های موجود در اپراتور همراه گفت مدیریت خوب و خلاق این اپراتور باعث شد پلتفرم های دیجیتال همگام با نیازهای کشور و با نگاه بومی‌سازی و کاربردی طراحی شوند که چنین اقداماتی بسیار ارزشمند است. ضرغامی افزود در حال حاضر برای پاسخ به نیازهای کاربران سرویس‌های مناسب و کاربردی طراحی و ارائه شدند که آمارها نیز از استقبال مردم حکایت دارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در اپراتور همراه اول با تلاش متخصصان داخلی پیشرفت‌های بسیاری ارزشمندی را شاهد هستیم. وی افزود برای مثال اپلیکیشن شاد طی مدت کوتاهی توانست با وجود تقاضای بسیار بالا به نیاز کاربران پاسخ دهد. انجام چنین اقداماتی به ظرفیت‌های بسیار زیادی نیاز داشت که مسئولان اپراتور همراه اول توانستند با موفقیت آنها را به انجام برسانند.

لازم به ذکر است به همت آکادمی همراه در راستای آشنایی مدیران ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با فناوری‌های نوین و تحول‌ساز کارگاهی تحت عنوان «کارگاه آشنایی با فناوری‌های نوین تحول دیجیتال» برگزار گردید که اختتامیه آن با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از مرکز مانیتورینگ این اپراتور همزمان شد.

این کارگاه در راستای تحقق رویای دیجیتال همراه اول به همت آکادمی همراه برگزار شد تا علاوه بر این که مدیران ارشد حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تحولات عرصه دیجیتال آگاهی پیدا کنند، همچنین راهکارهای مواجهه با این تغییر و تحولات و بسترهای توسعه پیدا کرده در اپراتور همراه اول نیز بتوانند به عنوان راهکارهایی هوشمندانه دانش لازم را کسب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*