کرایسلر ایرفلو کانسپت

کرایسلر ایرفلو کانسپت معرفی شد؛ یک الکتریکی باهوش و جذاب

کرایسلر ایرفلو کانسپت معرفی شد. این خودرو مفهومی پیش‌نمایشی از آینده خودروهای تمام الکتریکی کرایسلر خواهد بود. در ادامه با مشخصات این خودرو الکتریکی هوشمند آشنا می‌شویم.

کرایسلر در نمایشگاه ces 2022 از کانسپت ایرفلو پرده برداشت که باید آن را پیش‌نمایشی از آینده محصولات الکتریکی این برند معروف دانست. کرایسلر ایرفلو طبق پلتفرم تمام برقی جدید گروه استلانتیس طراحی شده و از تکنولوژی‌های متعددی بهره می‌برد.

مشخصات کرایسلر ایرفلو کانسپت

کرایسلر ایرفلو کانسپت

کرایسلر ایرفلو کانسپت از دو پیشرانه برقی بهره می‌برد که روی هر محور نصب شدند و هر کدام می‌توانند قدرتی برابر با 201 اسب بخار را به تولید برسانند. کرایسلر اعلام کرد برای ساخت نسخه‌های پرفورمنس بالا می‌توان روی این پلتفرم پیشرانه‌های برقی قدرتمندتری را نیز نصب کرد. در حال حاضر از مشخصات باتری این خودرو مفهومی اطلاعاتی در دست نیست، اما این خودرو به شارژ سریع مجهز خواهد بود و می‌تواند با یک بار شارژ حدود 560 تا 645 کیلومتر را بپیماید.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

این خودرو تمام الکتریکی با شانه‌های برجسته، رینگ‌های 22 اینچی، خط سقف شیب‌دار و فرم کلی آیرودینامیک به کانسپتی که مدتی قبل در رویداد EV استلانتیس معرفی شد شباهت زیادی دارد. در نمای جلوی این خودرو لوگوی چراغ‌دار کرایسلر در وسط یک نوار باریک LED نصب شده که باعث اتصال جلوپنجره باریک خودرو به چراغ‌های جلوی LED خواهد شد. سپر نیز طراحی ساده‌ای داشته و طراحان درون ورودی‌های هوای دو طرف سپر، چراغ‌های LED در نظر گرفتند که توانسته نمای جذابی را به وجود آورد.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

در بخش عقب این خودرو شاهد شیب زیاد شیشه هستیم و یک اسپویلر نیز در امتداد سقف مشکی‌رنگ خودرو خودنمایی می‌کند. در صندوق از ارتفاع بسیار پایینی باز می‌شود و سپر هم از دیفیوزر بزرگ با خروجی‌های هوای اسپرت بهره می‌برد. طراحان برای این بخش چراغ‌های LED کریستالی به هم متصل را در نظر گرفتند که البته به پورشه کاین کوپه نیز شباهت دارد.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

کرایسلر در سال 1934 میلادی برای نخستین بار نام ایرفلو را برای یک خودرو پیشگام در بخش آیرودینامیک استفاده کرد و اکنون نیز کاریسلر ایرفلو کانسپت 2022 در حوزه رانندگی خودرو، هوش مصنوعی و اتصال یک خودرو برتر محسوب می‌شود. این خودرو به معماری الکترونیکی و نرم‌افزاری STLA Brain مجهز شده که دارای قابلیت به‌روزرسانی از راه دور بوده و باعث بهبود خودرو در طول زمان خواهد شد.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

تمام سرنشینان این خودرو الکتریکی به کمک STLA SmartCockpit به این فناوری دسترسی پیدا خواهند کرد که سه نمایشگر روی داشبورد و دو نمایشگر در پشت صندلی‌های جلو را شامل خواهد شد. کرایسلر برای هر یک از این نمایشگرها قابلیت شخصی‌سازی را در نظر گرفته است. همچنین این نمایشگرها به یک دوربین یکپارچه نیز مجهز هستند تا سرنشینان بتوانند در کنفرانس‌های ویدیویی حضور پیدا کنند. برای این خودرو سیستم STLA AutoDrive نیز در نظر گرفته شده که در وقع قابلیت خودران سطح 3 بوده و می‌توان آن را ارتقا داد.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

کرایسلر ایرفلو کانسپت از یک کابین جادار بهره می‌برد و سقف پانوراما به همراه تودوزی سفید باعث شدند تا نمای دلنشینی در آن به وجود آید. این خودرو در شب سیستم نورپردازی داخلی را به شکل مستقیم یا غیر مستقیم ارائه می‌دهد که امکان تنظیم آن نیز وجود دارد. همچنین این سیستم طبق سلیقه سرنشینان و محتواهایی که در نمایشگرها ارائه می‌شود تغییر خواهد کرد. طراحان برای پوشش صندلی‌ها از چرم نرم گیاهی استفاده کردند. موکت‌ها، پارچه‌ها و کف‌پوش‌های کابین نیز از جنس مواد بازیافتی هستند.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

شرکت کرایسلر پس از معرفی این خودرو مفهومی قصد دارد نخستین محصول الکتریکی تولیدی خود را تا سال 2025 معرفی و به بازار عرضه کند. همچنین یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این خودروساز تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تا سال 2028 میلادی است. از این رو کانسپت ایرفلو به احتمال زیاد نخستین محصول الکتریکی این خودروساز محسوب می‌شود که در سال 2025 شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

کرایسلر ایرفلو کانسپت

کرایسلر ایرفلو کانسپت به عنوان یک کراس اوور الکتریکی قصد داد با محصولاتی چون بی ام و ix، کادیلاک لیریک و فورد موستانگ مک‌ایی به رقابت بپردازد تا کرایسلر بتواند عقب‌ماندگی خود در بازار خودروهای برقی را جبران کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه