یواز پاتریوت

یواز پاتریوت در ناوگان پلیس و ارتش روسیه + عکس

یواز پاتریوت در ناوگان پلیس و ارتش روسیه به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما چه ویژگی‌هایی باعث شده تا روسیه از این شاسی بلند آفرودی برای ناوگان خود استفاده کند؟

مدتی قبل خودروهای روسی یواز در مدل پیکاپ و شاسی بلند به بازار ایران راه پیدا کردند و توانستند نگاه علاقه‌مندان به آفرود را به خود جلب کنند. خودرو یواز پاتریوت و سایر محصولات این خودروساز روسی علاوه بر مصارف شخصی در ناوگان خودروهای نظامی و دولتی روسیه نیز به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند که از توانایی‌ها و کیفیت بالای این خودروها حکایت دارند.

استفاده از یواز پاتریوت در پلیس و ارتش روسیه

 

یواز پاتریوت

بسیاری از کشورها با استفاده از محصولات داخلی در ناوگان پلیس قدرت خودروسازی خود را به نمایش می‌گذارند؛ مثلا پلیس ایتالیا از فیات، پلیس فرانسه از رنو، پلیس آلمان از فولکس واگن و پلیس بریتانیا نیز از جگوار استفاده می‌کنند. روسیه نیز همانند این کشورها برای ناوگان پلیس و ارتش خود از خودروی آفرودی یواز پاتریوت استفاده کرده است؛ این خودرو از لحاظ فنی نسبت به سایر خودروهای آفرودی بازار برتری خاصی ندارد، اما روسیه به دلیل بومی بودن از آن در ناوگان خود استفاده می‌کند.

این شاسی بلند آفرودی علاوه بر روسیه در نیروهای نظامی سایر کشورهای اروپای شرقی مانند صربستان نیز به کار گرفته شده است؛ برای مثال ارتش صربستان علاوه بر سال 2006 میلادی، مدتی قبل در جولای 2020 میلادی حدود 56 دستگاه از یواز پاتریوت نظامی را سفارش داد.

یواز پاتریوت

هرچند شرکت روسی یواز در تولید خودروهای مدرن نسبت به رقبا در سطح پایین‌تری قرار دارد، اما کماکان خودروهای آفرودی مقرون‌به‌صرفه و با دوام آن مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد. خودروهای این شرکت از جمله پاتریوت از قابلیت‌های آفرودی مناسبی بهره می‌برد و با قیمت مناسبی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. همین ویژگی‌ها باعث شده تا سازمان‌های مختلف در اروپای شرقی به استفاده از این خودرو روی آورند.

یواز پاتریوت

یواز در سال 2018 نسخه نظامی پاتریوت را تولید کرد که نسبت به مدل‌های تجاری آن با تغییرات زیادی مواجه شده است. از تفاوت‌های اصلی میان نسخه نظامی و غیر نظامی می‌توان به رینگ‌های فولادی و سیستم تعلیق ارتقا پیدا کرده اشاره کرد.

یواز پاتریوت

مدل‌های نظامی یواز پاتریوت به عنوان خودروهای واحد سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان از آنها به عنوان خودرو فرماندهی نیز استفاده کرد. ضمن این که امکان تجهیز این خودرو به سلاح‌های کنترل شونده و ضد تانک تا سقف 1 تن نیز وجود دارد. طبق ادعای روس‌ها، پاتریوت برای عبور از جاده‌های آنرود و آفرود از هاموی آمریکایی نیز تواناتر است. همین موضوع یواز پاتریوت را برای استفاده نهادها و ارگان‌های داخلی نیز به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*