بهترین فیلم های اکشن 2022

بهترین فیلم های اکشن سال 2022 که نباید از دست بدهید

سال 2022 پُر از فیلم های اکشن جذاب است؛ از بتمن گرفته تا آواتار 2 طی این سال بر پرده نقره‌ای انتظار سینمادوستان را می‌کشند. در ادامه به بهترین فیلم‌ های اکشنی که امسال اکران می‌شوند می‌پردازیم.

سال 2022 میزبان برخی از محبوب‌ترین فیلم‌ های اکشن خواهد بود. شوالیه تاریکی پس از سال‌ها برمی‌گردد، تام کروز در دو فیلم اکشن جذاب همچنان با قدرت ظاهر خواهد شد و جیمز کامرون با فیلم جدید آواتار باری دیگر ما را به دنیای پاندورا می‌برد. کیانو ریوز دوست‌داشتنی هم مثل همیشه آماده مبارزه‌های نفس‌گیر است. در ادامه لیست بهترین فیلم‌های اکشنی را که در سال 2022 اکران خواهد شد مشاهده می‌کنید.

بهترین فیلم های اکشنی که سال 2022 اکران می‌شود

فیلم بتمن 2022

فیلم بتمن 2022

شوالیه تاریکی پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره بازگشته و یک اقتباس امیدوارکننده از بتمن در راه است. این بار، رابرت پتینسون که فیلم‌های «گرگ و میش» (Twilight)، «فانوس دریایی» (Lighthouse) و «اوقات خوش» (Good Time) را در کارنامه خود دارد، لباس شوالیه را بر تن خواهد کرد. زمانی که او به‌عنوان بازیگر جدید نقش بتمن تایید شد، شاهد نظرات ضد و نقیضی بودیم ولی با توجه به تریلرهایی که تاکنون منتشر شده است، وی به خوبی از پس این نقش بر خواهد آمد.

فیلم بتمن 2022 که از سه‌گانه معروف کریستوفر نولان هم الهاماتی گرفته، با ظرافت و دقت هرچه تمام‌تر فضایی تاریک و رعب‌آور را خلق کرده است که شباهت بیشتری هم به سری کمیک‌های بتمن دارد.

بتمن در این فیلم به جنگ ریدلر خواهد رفت. پل دینو که پیش‌تر در آثاری مثل «مرد ارتشی سوئیسی» (Swiss Army Man) و «میس سان‌شاین کوچولو» (Little Miss Sunshine) ایفای نقش کرده، نقش ریدلر را بر عهده خواهد داشت. کت وومن با بازی زویی کراویتز، جیمز گوردون با بازی جفری رایت و پنگوئن با بازی کالین فارل برخی از شخصیت‌های برجسته دیگر این فیلم هستند. بتمن 2022 در 13 اسفند 1400 (تاریخ 4 مارس 2022) روی پرده‌‌های سینما می‌رود.

ماموریت غیرممکن 7

فیلم ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت

احتمالاً برای شما هم عجیب است که تام کروز چطور در 59 سالگی، همچنان در نقش جاسوس ایتن هانت خوش می‌درخشد و در ماموریت جدید خود دوباره به دل آشوب می‌زند.

تا به اینجا اطلاعات زیادی درباره ماموریت غیرممکن 7 ارائه نشده اما تام کروز مدعی شده که در این نسخه «خطرناک‌ترین» بدلکاری‌ کل عمر خود را انجام داده است. ظاهراً در این فیلم، وی با موتورسیکلت از صخره می‌پرد و نهایتاً با چتر نجات فرود می‌آید. به نظر می‌رسد یک ماجراجویی تمام‌عیار دیگر در راه است!

ماموریت غیرممکن 7 در تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۱ (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲) اکران می‌شود. البته فکر نکنید که این پایان کار است. «پارامونت پیکچرز» (Paramount Pictures) همچنین تایید کرده که فیلم ماموریت غیرممکن 8 در ژوئیه 2023 (تیر تا مرداد) منتشر خواهد شد.

جان ویک 4

فیلم جان ویک 4

کیانو ریوز، محبوب دل‌ها، ستاره دیگری است که قصد خداحافظی ندارد و در سن 57 سالگی دوباره در نقش جان ویک ایفای نقش خواهد کرد. در حال حاضر جزئیات زیادی از داستان جان ویک 4 در دسترس نیست ولی با توجه به انتهای قسمت قبلی، جان ویک به دنبال این است تا از انجمن قدیمی خود High Table انتقام بگیرد و نابودی آن را رقم بزند.

می‌توانید از جان ویک 4 انتظار صحنه‌های مبارزه با طراحی استادانه، بدلکاری‌های اغراق‌آمیز فراوان و به گفته لارنس فیشبرن، فیلمنامه‌ای «خیلی خیلی باحال» و «عمیق‌تر» را داشته باشید. 6 خرداد 1401 (27 مه 2022) شاهد جان ویک 4 روی پرده‌های سینما خواهیم بود.

تاپ گان: ماوریک

فیلم تاپ گان: ماوریک

34 سال بعد از قسمت اول، تام کروز در «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) در نقش خلبان تک‌خال متکبر پیت میچل ملقب به ماوریک برگشته است. به گفته تهیه‌کننده این فیلم «جری بروکهایمر» (Jerry Bruckheimer)، این قسمت با مفاهیمی نظیر «خانواده، رفاقت و فداکاری» سر و کار خواهد داشت.

البته قرار نیست تاپ گان: ماوریک سراسر صحنه‌های دراماتیک و احساسی باشد. بروکهایمر همچنین اشاره کرده است که این فیلم ادای احترامی به حوزه هوانوردی خواهد بود و نشان می‌دهد «یک خلبان در بالاترین سطح بودن چگونه است».

قسمت اول تاپ گان که سال 1986 اکران شد، برخی از خیره‌کننده‌ترین سکانس‌های اکشن هوایی در تاریخ سینما را ارائه داده است. طبق تریلر و کلیپ‌هایی که تاکنون از قسمت جدید مشاهده کرده‌ایم، تاپ گان: ماوریک حتی هیجان‌انگیزتر از قسمت قبلی خود خواهد بود. تاریخ اکران این فیلم، 6 خرداد 1401 (27 مه 2022) اعلام شده است.

فیلم آنچارتد

فیلم آنچارتد

آنچارتد بی‌شک یکی از تحسین‌شده‌ترین عناوین دنیای گیمینگ به حساب می‌آید که سال‌ها است طرفداران منتظر ورود آن به دنیای سینما هستند. فیلم آنچارتد پس از بارها تاخیر، بالاخره قرار است در تاریخ 29 بهمن 1400 (18 فوریه 2022) اکران شود.

تام هالند که این روزها به همراه توبی مگوایر و اندرو گارفیلد با نقش‌آفرینی در «فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider Man: No Way Home) سر و صدای زیادی به پا کرده، در فیلم آنچارتد ایفای نقش نسخه جوان‌تر نیتن دریک، شخصیت اصلی این فیلم را عهده‌دار شده است. مارک والبرگ نیز در نقش سولی، رفیق شفیق نیتن در این فیلم حضور پیدا خواهد کرد. بازیگران جذاب و محبوبیت این فرانچایز، باعث می‌شود این فیلم جزو مورد انتظارترین فیلم‌های اکشن سال 2022 قرار بگیرد.

آواتار 2

فیلم آواتار

فیلم دیگری که طرفداران سال‌ها است انتظارش را می‌کشند، آواتار 2 جیمز کامرون است. قسمت اول آواتار که اکرانش به سال 2009 برمی‌گردد، انقلابی را در زمینه جلوه‌های بصری و جلوه‌های ویژه به پا کرد و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد.

فیلم جدید آواتار اگر باری دیگر با تاخیر مواجه نشود، 25 آذر 1401 (16 دسامبر 2022) به اکران خواهد رسید و می‌توان انتظار یک محصول تمام‌عیار دیگر در زمینه جلوه‌های بصری را داشت که همه را انگشت به دهان می‌گذارد. جالب‌تر اینکه به گفته جیمز کامرون، اگر آواتار 2 در باکس آفیس موفق ظاهر شود، آواتار 3 در سال 2024 روی پرده‌های سینما خواهد رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*