RTX 3050

کارت گرافیک خوش قیمت انویدیا RTX 3050 قابلیت رهگیری پرتو و DLSS را ارائه می‌کند

کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 مثل کارت‌های گرافیک بالارده و گران قیمت، قابلیت‌های رهگیری پرتو و DLSS را با قیمت بسیار پایین‌تر ارائه می‌کند.

گرافیک RTX 3050 آخرین کارت معرفی شده از خانواده 30 با معماری امپر است تیم سبز چندی پیش آن را معرفی کرد. البته پیشتر لپ تاپ‌ها با دو پردازنده گرافیکی RTX 3050 و RTX 3050 Ti در بازار موجود بودند و محصول معرفی شده برای کامپیوترهای دسکتاپ است.

از مشخصات آن می‌توان به 2560 عدد هسته کودا، فرکانس پایه و بوست 1.55 و 1.78 گیگاهرتز و 8 گیگابایت حافظه GDDR6 اشاره کرد. پهنای باند رابط حافظه این کارت 128 بیتی و مصرف 130 واتی اشاره کرد. در ساخت این کارت نیز از لیتوگرافی 8 نانومتری استفاده شده است.

ارزان‌ترین کارت امپر با نسل دوم هسته‌های Ray Tracing به کاربر اجازه می‌دهد هنگام بازی با کیفیت 1080 و سرعت 60 فریم بر ثانیه، از قابلیت رهگیری پرتو بهره ببرد. نسل سوم هسته‌های تنسور آن نیز فناوری افزایش کیفیت مبتنی بر هوش مصنوعی DLSS را میسر می‌کند.

انویدیا 79 درصد از بازار کارت گرافیک دسکتاپ را در دست دارد و به گفته آن‌ها 75 درصد از کاربرانشان همچنان از کارت‌های قدیمی‌تر GTX استفاده می‌کنند و عرضه یک محصول خوش قیمت از خانواده RTX به منظور مهاجرت آن‌ها به پلت فرم‌های به روز است.

همچون RTX 3060، کارت جدید نیز مدل مرجع موسوم به فاندرز ادیشن نداشته و فقط توسط همکاران انویدیا نظیر ایسوس، گیگابایت، evga و… تا 17 روز دیگر عرضه و به گفته سازنده در نسخه پایه 249 دلار قیمت دارد. هرچند این روزها به دلیل مشکل کمبود تراشه و از سوی دیگر ماینرها، خرید کارت گرافیک قدری مشکل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*