جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

در این مقاله به معرفی جذاب‌ترین ربات‌های قابل خریداری بازار در حوزه‌های مرتبط با کودکان، استفاده شخصی و حرفه‌ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

با گذشت زمان و پیشرفت ربات‌ها، عرضه آنها برای استفاده مصرف‌کنندگان عادی نیز افزایش یافته است. ربات‌ها اکنون دیگر محدود به حوزه تولید و آزمایشگاه نیستند، بلکه گزینه‌های متعددی مخصوص استفاده روزمره کاربران معمولی نیز به چرخه تولید اضافه شده است. برخی از این موارد برای استفاده در خانه کاربرد دارند، برخی دیگر نیز برای ایجاد علاقه در زمینه‌های STEM و دسته دیگر، اسباب‌بازی‌هایی با کارکردی سرگرم‌کننده محسوب می‌شوند.

Sphero BOLT

جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

Sphero نام شرکتی است که احتمالا بسیاری از علاقه‌مندان به رباتیک و عمدتا گجت‌ها با آن آشنایی دارند، از جمله محصولات محبوب این کمپانی، BB-8 Sphero محسوب می‌شود که هم‌زمان با اکران فیلم Star Wars: The Force Awakens، مورد عرضه قرار گرفت. Sphero BOLT از جدیدترین ربات‌های این شرکت به‌شمار می‌رود که هدف آن، جلب علاقه کودکان به حرفه کدنویسی است.

این ربات نه تنها از طریق برنامه مخصوص Sphero Edu، بلکه از طریق استفاده از نمایشگر LED قابل برنامه‌ریزی 8X8 در داخل خود ربات، ابزارهای کدنویسی را برای کودکان فراهم می‌کند. Sphero گزینه‌های متنوعی برای شخصی‌سازی دارد، زیرا از چندین سنسور مختلف از جمله قطب‌نما، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنسورهای حرکت و حسگر نور بهره می‌برد.

در این حین که Sphero ربات‌هایی را برای کودکان علاقه‌مند به برنامه‌سازی می‌سازد، Sphero BOLT به استفاده برای افرادی که در زمینه کدنویسی تازه‌وارد هستند، محدود نشده است و باتجربه‌ها نیز می‌توانند از قابلیت‌های این ربات استفاده کنند.

علاوه بر این ویژگی‌ها، سخت‌افزار آن نیز از نظر بصری بسیار دیدنی و جذاب است، که بدون شک برای جامعه هدف آن که کودکان هستند، یک امتیاز مثبت به‌شمار می‌رود. با برچسب قیمت 179 دلاری، این ربات یکی از گران‌ترین محصولات کمپانی Sphero به‌حساب می‌آید، اما باتوجه به ویژگی‌های متعدد و انعطاف‌پذیری آن، بعید است که بتوان گزینه قابل رقابت و در عین حال ارزان‌تری را در این دسته پیدا کرد.

Grillbot

جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

علاقه‌مندان به آشپزی با گریل و کباب‌، همواره از تمیز کردن وسایل این کار در رنج هستند. معمولا، کباب‌پزها پیش از شروع به تمیزکاری با برس سیمی، صبر می‌کنند تا رنده‌هایشان داغ شود؛ به‌این معنی که روی حرارت شدید کار می‌کنند (خصوصا اگر بخواهند با زغال کباب‌پزی کنند). بر کسی پوشیده نیست که فرآیند کباب کردن، باعث ایجاد طعمی فوق‌العاده در گوشت و سبزیجات می‌شود.با این‌حال اثرات به‌جا مانده آن بر روی سطح گریل، هر بار پس از پخت غذا، شما را به انجام پروسه رنج‌آور تمیزکاری دعوت می‌کند.

حالا Grillbot به فکر چاره افتاده و ادعا می‌کند که خراش‌های بی‌وقفه بر روی گریل داغ به‌پایان رسیده است. این ربات مجهز به سه برس نایلونی گردان است و می‌تواند به‌طور خودکار گریل شما را به ‌صورت سرد یا گرم تمیز کند. تنها وظیفه کاربر این است که Grillbot را برای مدت زمان مشخصی (10 الی 30 دقیقه) برنامه‌ریزی کند، Grillbot را روی رنده قرار دهد و درب گریل را ببندد تا ربات کوچک فعالیت خود را آغاز کند. Grillbot به یک الگوی تصادفی مجهز شده تا به‌وسیله آن از تمیز شدن کامل کل سطح رنده اطمینان حاصل کند.

هم‌چنین لوازم جانبی متنوعی برای کار با Grillbot وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برس‌های برنجی یا از جنس فولاد ضدزنگ، باتری‌های یدکی یا حتی پوسته‌های سیلیکونی مخصوص ربات اشاره کرد. این ربات مقرون به‌صرفه با قیمت 100 دلاری قابل خریداری است. Grillbot حداکثر تا دمای 120 درجه سانتی‌گراد، توان تحمل حرارت را دارد، بنابراین قبل از کار با ربات، باید اندکی صبر کرد تا گریل مورد نظر به درجه حرارت مجاز کاهش یابد.

Anki Cozmo

جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

ربات کوچک دیگری که احتمالا بسیاری با آن آشنا هستند، Anki Cozmo نام دارد که عملکرد و ماموریتی شبیه به Sphero BOLT برای آن تعریف شده است. در واقع، Cozmo مقدمه‌ای برای کدنویسی و رباتیک است که به‌عنوان یک اسباب‌‌بازی شخصیت محور و بامزه ظاهر می‌شود. این ربات با چهره‌ای متحرک در جلو و تعداد زیادی جلوه‌های صوتی به انتخابی جذاب تبدیل شده است. از ظاهر سرگرم‌کننده این ربات می‌توان حدس زد که نظر کودکان بسیاری را به‌سوی خود جلب خواهد کرد.

Cozmo با یک دوربین در جلو عرضه می‌شود که به ربات اجازه داده تا انسان و حیوان را در یک دسته مورد تشخیص قرار دهد، بنابراین وقتی با یک انسان یا مثلا سگ رو‌برو می‌شود، با تشخیص درست خود، به‌ آنها سلام می‌کند. بچه‌ها می‌توانند از این برنامه برای ایجاد یک سری حرکات و اقدامات استفاده کنند که Cozmo قادر است آنها را به‌ترتیب انجام دهد.

این ربات جذاب هم‌چنین با بازی‌های مختلفی عرضه می‌شود که برخی از آنها حول محور Power Cubes ساخته شده‌اند. کودکان می‌‌توانند به Cozmo غذا دهند و آنها را تنظیم کنند، بنابراین در حالی‌که Anki Cozmo به‌عنوان مقدمه‌ای برای رباتیک و کدنویسی برای کودکان عمل‌ می‌کند، قطعا یک اسباب‌بازی سرگرم‌کننده نیز محسوب می‌شود. Anki Cozmo با قیمت 300 دلاری خود، قطعا ارزان‌ترین گزینه نیست، اما به‌قدری زیبا طراحی شده که قطعا بسیاری را به خرید آن ترغیب خواهد کرد.

Loomo

جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

نام Segway برای بسیاری از مردم، تداعی‌گر وسایل نقلیه دو چرخ و متعادل‌کننده است. با این‌وجود Segway اخیرا به تغییرات جدیدی روی آورده و اندکی توسعه یافته است. Loomo هنوز همان وسیله نقلیه دو چرخ خودمتعادل است که حالا عملکردی متفاوت دارد. Loomo علاوه بر طراحی ساده‌تر (حداقل در مقایسه با Segway اصلی)، یک ربات به‌شمار می‌آید.

بنابراین، در حالی‌که می‌توان از Loomo برای جابجایی مانند نسخه اصلی Segway استفاده کرد، اما این‌ عملی بیش از انتقال ساده یک فرد از نقطه A به نقطه B محسوب می‌شود. حالا می‌توانید به Loomo دستور دهید تا شما را هدف قرار دهد و مقصد مورد نظر را دنبال کند. هم‌چنین می‌توان آن‌را برای تهیه فیلم و عکس نیز برنامه‌ریزی کرد. این ربات می‌تواند با تشخیص موانع، از آنها اجتناب کند و زمانی‌که به‌عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌شود، می‌تواند پستی و بلندی‌های مختلف زمین‌ مانند سطوح ناهموار و شیب‌ها را مدیریت کند. Loomo قادر است تا عبارات را روی نمایشگر خود نشان دهد و حتی از طریق تبدیل متن به گفتار به مکالمه بپردازد.

Segway اخیرا اقدامات بسیاری را برای گسترش برند خود انجام داده است. این شرکت علاوه بر پروژه Loomo، به ساخت یک ماشین چمن‌زنی رباتیک پرداخته که برای کارکرد خود، نیازی به سیم محیطی ندارد. Loomo یک ربات کوچک و پرکاربرد است که برچسب قیمت 2299 دلاری آن گویای این واقعیت است که برای بسیاری از کاربران عادی، انتخابی بسیار گران محسوب می‌شود.

Misty II

جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

در حالی‌که تعدادی از ربات‌های موجود در این لیست برای کودکان علاقه‌مند به کدنویسی طراحی شده‌اند، Misty II برنامه‌نویسان حرفه‌ای را هدف قرار داده است. این ربات توسعه‌دهنده، به دولوپرها این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را ایجاد و پیاده‌سازی کند. بدین ترتیب، Misty II تقریبا یک صفحه خالی است، اگرچه این بدان معنا نیست که فاقد قابلیت‌های جانبی است.

احتمالا باحس‌ترین ربات موجود در این فهرست، چشم‌های گشاد Misty II باشد که مطمئنا نیاز به‌توجه دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند کد خود را پیاده‌سازی کرده یا API های جانبی را برای توسعه مهارت‌های خود ادغام کنند. Misty به یک کوله‌پشتی نیز مجهز است که می‌تواند یک برد توسعه آردوینو را در خود جای دهد و به دولوپرها این امکان را داده تا سخت‌افزار اضافی و مورد نظر خود را نیز وارد کنند.

در حالی‌که Misty II می‌تواند کارهایی مانند تشخیص چهره‌ها، ذخیره و پخش کلیپ‌های صوتی، پاسخ‌گویی و برقرار ارتباط را از طریق صدا و انتقال شخصیت انجام دهد، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این ربات این است که به‌طور مستقل قادر به حرکت در اتاق‌ها و نقشه‌برداری از محیط پیرامون است. Misty II حتی می‌تواند در صورت کاهش باتری، خود را به تشک شارژ بی‌سیم رسانده و به‌صورت خودکار شارژ شود.

این ربات هیجان‌انگیز در سه مدل مختلف عرضه شده است، با این‌حال قیمت این محصول نیز مانند ویژگی‌های آن چشم‌گیر و قابل توجه است، مدل پایه آن که Misty II Basic Edition نام دارد، با قیمت گزاف 2299 دلاری قابل خریداری است.

Spot 

جذاب‌ترین ربات‌هایی که همین حالا می‌توانید از بازار تهیه کنید

بدون شک، Spot آشنا‌ترین و در عین حال گران‌ترین گزینه در فهرست ربات‌های مورد بحث است. پس از ساخت ویدئو‌های سرگرم کننده با ربات‌های Spot، Strech و Atlas برای سال‌های متوالی، سرانجام کمپانی Boston Dynamics، ربات Spot را در سال 2020 برای فروش به‌بازار عرضه کرد.

حالا با پرداخت مبلغی قابل توجه، می‌توانید این محصول را در محل کار خود داشته باشید که با ظاهر و خصوصیت‌های مشابه با سگ، به انجام کارهای مختلف بپردازد. در حالی‌که Boston Dynamics خبر از عرضه Spot داده است، مجمو‌عه‌ای از پیوست‌ها و لوازم جانبی وجود دارد که می‌توانید برای آن خریداری کنید تا قابلیت‌های متفاوت و جدیدی را به این ربات منتقل کنید. کسب‌وکارها حتی می‌توانند با اتصال سخت‌افزار خود، Spot را به یک متخصص واقعی تبدیل کنند و API های مخصوص Boston Dynamics را در پلتفرم‌های خود ادغام کنند.

با این‌که ربات Spot قابلیت‌های چشم‌گیر و فوق‌العاده ای دارد، اما فارغ از قیمت نجومی 74500 دلاری آن، متاسفانه به‌گفته شرکت سازنده، برای تنظیمات در خانه مناسب نیست، به‌این معنی که احتمالا نباید آن‌را به فضای شخصی خود وارد کرد. البته با توجه به قیمت بالای این ربات، احتمالا بهتر است تا به‌دست حرفه‌ای‌ها سپرده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*