گوشی وان پلاس 10 پرو

گوشی وان پلاس 10 پرو در قامت یک پرچمدار توانمند معرفی شد

گوشی وان پلاس 10 پرو – OnePlus 10 Pro با جدیدترین چیپست کوالکام، مدرن‌ترین نمایشگر یک موبایل، مشخصات فنی بالارده و قیمت زیر 800 دلار معرفی شد.

سرانجام ساعاتی پیش گوشی وان پلاس 10 پرو در چین رونمایی شد. این پرچمدار جدید پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل گذشته خودش داشته، از آخرین نسخه چیپست کوالکام قدرت می‌گیرد، شارژ سریع و دومین نسل نمایشگر LTPO را ارائه می‌کند که نرخ رفرش انعطباق‌پذیرتر با انعطاف بیشتری دارد.

گوشی وان پلاس 10 پرو

جدیدترین پرچمدار وان پلاس به یک نمایشگر 6.7 اینچی LTPO 2.0 AMOLED با رزولوشن 1440 پیکسلی مجهز است. این پنل از نرخ رفرش انطباق‌پذیر با تنظیم بین 1 تا 120 هرتز و دومین نسل فناوری LTPO برخوردار است که علیرغم ذخیره بیشتر باتری، می‌تواند در اکثر موارد فریم ریت بالاتری را ارائه کند.

در قلب تپنده گوشی وان پلاس 10 پرو چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام حضور دارد که البته همین حدس هم زده می‌شد. این تراشه را 8 یا 12 گیگ رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 همراهی می‌کنند.

وان پلاس بار دیگر برای توسعه دوربین‌های گوشی خودش با شرکت پرآوازه سوئدی Hasselblad همکاری داشته است. سنسور اصلی این دوربین 48 مگاپیکسلی Sony IMX789 با اندازه پیکسل‌های 1.12 میکرومتری، اندازه 1/1.43 اینچی و لنز f/1.8‌ در جلوی آن است. برای عکاسی فوق گسترده هم سنسور 50 مگاپیکسلی Samsung JN1 در پشت یک لنز 150 درجه‌ای قرار گرفته است. سومین دوربین یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3.3 برابری اپتیکال خواهد بود. در جلوی گوشی نیز یک سنسور 32 مگاپیکسلی Sony IMX615 در پشت یک لنز f/2.4 برای عکاسی سلفی قرار دارد.

گوشی وان پلاس 10 پرو

همکاری وان پلاس و هاسلبلاد به توسعه فناوری Natural Color Optimisation 2.0 منجر شده که رنگ‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت را وعده می‌دهد. در اینجا حالت عکاسی Pro Mode 2.0 RAW هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

روی گوشی OnePlus 10 Pro سیستم عامل اندروید 12 با پوسته سفارشی ColorOS 12.1 برای کاربران چینی نصب است؛ هرچند انتظار می‌رود نسخه بین‌المللی آن با پوسته سفارشی متفاوت OxygenOS ارائه شود.

وان پلاس در کنفرانس رونمایی از این گوشی نزدیک به 20 دقیقه در مورد قابلیت جذابی به نام “Hyperboost” صحبت کرده است. این قابلیت سخت افزار را مجبور می‌کند برای مقاصد گیمینگ فشار بیشتری به خودش بیاورد و ابزارهایی را برای اورکلاکینگ CPU ارائه می‌کند که می‌تواند هر 8 هسته را به بالاترین نرخ فرکانس خود برساند.

گوشی وان پلاس 10 پرو

وان پلاس دمایی که بعد از این فشار زیاد در داخل گوشی ایجاد می‌شود را با استفاده از یک سیستم خنک کننده پیشرفته از بین خواهد برد که گفته می‌شود اندازه آن 55 درصد یک کاغذ A4، یعنی حدوداً 340 سانتی‌متر مربع است.

این سیستم خنک کننده همچنین کارایی لازم را برای ارائه شارژ فوق سریع 80 واتی باتری 5،000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی نیز دارد. 80 وات که سریع‌ترین فناوری شارژ وان پلاس نیز هست، 25 درصد سرعت و توان بیشتری در مقایسه با استاندارد شارژ نسل‌های قبلی گوشی‌های وان پلاس دارد. شارژ بی‌سیم نیز در این گوشی سرعت چشمگیر 50 واتی را ارائه می‌کند.

قیمت گوشی وان پلاس 10 پرو

گفته می‌شود گوشی‌ساز چینی این گوشی را در دو رنگ مشکی و سبز وارد بازار خواهد کرد. پنل پشتی این دو نسخه مثل بسیاری از گوشی‌های قدیمی وان پلاس دارای روکش ماسه سنگی است. در واقع آن متفاوت از قاب شیشه‌ای دیگر گوشی‌ها است.

شروع قیمت این محصول برای نسخه 128 گیگابایتی 737 دلار است، در حالی که برای خرید نسخه 256 گیگابایتی آن باید 831 دلار بپردازید. اگرچه این قیمت برای بازار چین است و فروش آن هم از 2 روز دیگر در چین آغاز خواهد شد، اما وان پلاس هنوز حرفی از قیمت و تاریخ عرضه این گوشی برای سایر نقاط جهان نزده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*