سامسونگ

سامسونگ برای سازگاری بیشتر لوازم خانگی با محیط زیست در سال 2022 چه می‌کند؟

سامسونگ در نمایشگاه CES 2022 از جدیدترین اقدامات خود برای سازگاری بیشتر لوازم خانگی با محیط زیست در سال 2022 میلادی رونمایی کرد.

نمایشگاه CES 2022 اخیرا برگزار شد و شرکت سامسونگ الکترونیکس نیز در این رویداد از جدیدترین اقدامات خود برای سازگاری بیشتر لوازم خانگی با محیط زیست پرده برداشت. سامسونگ قصد دارد با استفاده از محصولات و خدمات نوآورانه‌ای که در زندگی روزمره به کار می‌روند، در جهت کمک به حفظ پایداری محیط زیست قدم بردارد.

هیسون یانگ، رئیس بخش تجربه مشتری لوازم دیجیتال Samsung در این رابطه اظهار کرد ما در نمایشگاه CES توضیح دادیم که سامسونگ در مسیر مقابله با برخی از مهم‌ترین تهدیدهای محیط زیست و کمک به توسعه پایدار جهان، چگونه مشارکت می‌کند. برخی از فعالیت‌هایی که سامسونگ روی آنها کار می‌کند تا راهکارهای اجرایی برای مشکلات زیست محیطی پیدا کند و آینده‌ای پایدار را به وجود بیاورد عبارتند از همکاری برای مبارزه با آلودگی میکروپلاستیک، کمک به مصرف کنندگان برای کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات با استفاده از پلاستیک بازیافتی و تغییر بسته‌بندی محصولات به بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست.

اقدامات سامسونگ برای کمک به حفظ محیط زیست

استفاده از فناوری به منظور کاهش آلودگی

سامسونگ اکنون با شرکت آمریکایی پوشاک پاتاگونیا همکاری می‌کند. در نمایشگاه CES 2022 اعلام شد که به موجب این همکاری، به موضوع میکروپلاستیک‌ها و تاثیر آن بر محیط زیست اقیانوس‌ها پرداخته خواهد شد تا پایداری محیط زیست ارتقا پیدا کند. وینسنت استنلی، مدیر اجرایی ارشد پاتاگونیا در طول سخنرانی اصلی سامسونگ، به اهمیت این همکاری و مسیری که در پیش خواهد گرفت پرداخت و گفت این نمونه‌ای است که نشان می‌دهد شرکت‌ها چگونه می‌توانند به تغییر روند تغییرات آب و هوایی و بازگرداندن سلامتی به طبیعت یاری برسانند.

پاتاگونیا به خاطر تعهد به استفاده از مواد نوآورانه‌ای که آسیب‌های زیست محیطی را به حداقل می‌رساند،‌ شهرت دارد. این شرکت پوشاک از راهکارهای گوناگونی به سامسونگ کمک خواهد کرد که از جمله آنها می‌توان به آزمایش محصول، اشتراک‌گذاری تحقیقات خود و تسهیل معرفی به سازمان غیر دولتی Ocean Wise اشاره کرد. سامسونگ به دنبال این است که به منظور غلبه بر آثار منفی میکروپلاستیک‌ها، محصولات خود را با ویژگی‌های سازگار با محیط زیست طراحی کند.

اخیرا دستگاه تصفیه آب Bespoke سامسونگ توانست تاییدیه‌های مربوط به فیلتر کردن ذرات با اندازه 0.5 تا 1 میکرومتر را از موسسه NSF International در ایالات متحده دریافت کند. این ذرات فوق‌العاده ریز شامل میکروپلاستیک‌ها می‌شود و سامسونگ یکی از نخستین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه تصفیه آب است که توانسته این گواهینامه را دریافت کند.

صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی دوستدار محیط زیست

سامسونگ با هدف کمک به مصرف بهینه انرژی و حمایت از زندگی پایدار با Q CELLS همکاری می‌کند. از جمله اهداف این همکاری، ایجاد ویژگی جدید یکپارچه کردن خانه با انرژی صفر یا مصرف حداقلی انرژی برای SmartThings Energy است. این ویژگی می‌تواند داده‌های تولید و ذخیره‌سازی را از پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های ذخیره انرژی فراهم کند تا کاربران به خودکفایی انرژی برسند.

SmartThings Energy روی مصرف برق دستگاه‌های متصل مصرف کنندگان نیز نظارت خواهد داشت و راهکارهایی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی بر اساس الگوهای مصرف آنها پیشنهاد می‌کند. کاربران با استفاده از SmartThings Energy با شراکت Wattbuy در ایالات متحده آمریکا و Uswitch در بریتانیا می‌توانند از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهینه‌ترین ارائه دهنده انرژی در منطقه خود بهره ببرند.

رشد استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی

از دیگر اقدامات سامسونگ برای کمک به حفظ محیط زیست می‌توان به افزایش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در لوازم خانگی اشاره کرد. سامسونگ برای این هدف، استفاده از پلاستیک بازیافتی را هم در اجزای داخلی وسایل و هم در عناصر بیرونی آنها افزایش خواهد داد.

این شرکت بزرگ کره‌ای به دنبال این است که میزان تعیین شده استفاده از پلاستیک بازیافتی در لوازم خانگی خود را از 5 درصد در سال 2021 به 30 درصد در سال 2024 افزایش دهد و میزان این افزایش از 25 هزار تن در سال 2021 به 158 هزار تن در سال 2024 میلادی ارتقا پیدا خواهد کرد.

همچنین سامسونگ برای لوله‌های ماشین لباسشویی تولیدی خود، نوع جدیدی از پلاستیک بازیافتی پلی پروپیلن را طراحی کرده است. نوع جدیدی از رزین بازیافتی با استفاده از پلی پروپیلن و پلی اتیلن دور ریخته شده از اقلامی مثل جعبه‌های غذا و بندهای ماسک صورت ایجاد شده که از مقاومت در برابر ضربه‌های خارجی برخوردار است.

بسته بندی‌های پایدار و دوستدار محیط زیست

گسترش استفاده از بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست از جمله دیگر اقدامات سامسونگ در این راستا محسوب می‌شود. به این منظور، مجموعه بزرگتری از محصولات سامسونگ از جمله لوازم خانگی مثل جاروبرقی، اجاق‌های مایکروویو، تصفیه کننده هوا و غیره از این بسته‌بندی‌های دوستدار محیط زیست بهره می‌برند. همچنین مصرف کنندگان می‌توانند جعبه‌هایی که محصولاتشان در آن قرار دارد را تغییر کاربری دهند.

این اقدامات سامسونگ در ابتدا در سال 2021 در کره جنوبی راه‌اندازی شد و در سال جاری میلادی یعنی 2022 در بازارهای جهانی نیز معرفی می‌شود. برای اطلاع بیشتر از اقدامات ابتکاری سامسونگ برای سازگاری با محیط زیست می‌توانید به وبسایت Samsung.com مراجعه نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*