معاینه فنی برای خودروهای وارداتی

معاینه فنی برای خودروهای وارداتی مدل 2018 الزامی شد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به آغاز سال میلادی 2022 گفت معاینه فنی برای خودروهای وارداتی مدل 2018 الزامی شد.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران عنوان کرد بر اساس قانون برای این که از صحت عملکرد فنی، ایمنی و کنترل آلایندگی وسایل نقلیه اطمینان حاصل شود الزامی است تا کلیه وسایل نقلیه موتوری شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها معاینه فنی را انجام دهند. وی افزود در شهر تهران برای موتورسیکلت 11 خط معاینه فنی در نظر گرفته شده که مالکان این وسایل نقلیه به آسانی با پرداخت 12 هزار تومان می‌توانند خارج از الزامات قانونی وضعیت سلامت فنی موتورسیکلت خود را مورد بررسی قرار دهند.

معاینه فنی برای خودروهای وارداتی مدل 2018

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در ادامه بیان کرد با توجه به این که وارد سال 2022 میلادی شدیم، خودروهای وارداتی مدل 2018 با توجه به ماه تولید مشمول معاینه فنی خواهند شد. وی افزود طبق قانون هوای پاک، دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی 4 سال و برای وسایل نقلیه عمومی 1 سال است.

مقدم در ادامه عنوان کرد بر اساس قانون، اگر وسیله نقلیه با یک نقص فنی مواجه شود که نتیجه آن کاهش ایمنی در تردد، افزایش انتشار آلایندگی هوا و آلودگی صوتی بیش از حد مجاز باشد، چنین نقصی اعتبار گواهی معاینه فنی را باطل خواهد کرد. همچنین اگر مالک یک خودرو پس از دریافت معاینه فنی وضعیت ظاهری آن را تغییر دهد یا تجهیزات غیر استاندارد نظیر گارد، لامپ‌های زنون و هدلایت را نصب کند، این خودرو توسط پلیس متوقف و معاینه فنی آن باطل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*