رابط کاربری One UI سامسونگ

رابط کاربری One UI سامسونگ الهام بخش یک تغییر مهم در اندروید 13 است

گوگل برای ارائه یک ویژگی کاربردی و مفید از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام گرفته است. این ویژگی قرار است در اندروید ۱۳ مورد استفاده قرار بگیرد.

اندروید ۱۲ مدتیست که معرفی شده و اکنون روی بسیاری از گوشی‌ها نصب است. اکنون انتظار می‌رود گوگل به انتشار مواردی در مورد نسل بعدی سیستم عامل اندروید بپردازد که اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه خواهد شد. گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خودش از نسل بعدی اندروید پرده برداری می‌کند. این اتفاق قرار است در کنفرانسی به نام Google I/O 2022 رخ دهد.

گوگل برای توسعه و طراحی اندروید ۱۲ از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام گرفته است. اینطور به نظر می‌رسد که همین اتفاق دوباره تکرار خواهد شد و بار دیگر گوگل می‌خواهد از این رابط کاربری سفارشی برای یک تغییر مهم این بار در اندروید ۱۳ الهام بگیرد.

کدهای QR به خصوص بعد از همه‌گیری کووید-۱۹، نزد کاربران به طور فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مربع‌های کوچک سیاه و سفید به شما اجازه می‌دهند در هر کجا که هستید، از یک رستوران گرفته تا هنگام خرید یک جنس از سوپر مارکت، بدون نیاز به تماس دست خود فرآیند پرداخت را با گوشی خود انجام دهید.

اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض دارای کدخوان‌های QR هستند؛ اما می‌تواند دسترسی به آن‌ها آسان‌تر از حال حاضر باشد. روی اکثر گوشی‌ها شما ابتدا باید اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید و لنز را روی کد QR ببرید تا به صورت خودکار شناسایی شود، و یا روی دکمه اختصاصی در اپلیکیشن دوربین کلیک کنید تا این کدخوان فعال شود.

تجربه استفاده از این ویژگی آنقدر که باید سریع نیست. با این حال سامسونگ در پوسته سفارشی اندرویدی One UI کار جالبی را انجام داده است. در هر صفحه‌ای که باشید کافیست انگشتتان را به طرف پایین بکشید تا یک گزینه اختصاصی به نام Scan QR را در منوی تنظیمات سریع مشاهده کنید. سپس می‌توانید روی آن گزینه کلیک کنید تا وارد کدخوان QR شوید.

رابط کاربری One UI سامسونگ

توسعه‌دهندگان متوجه شده‌اند که گوگل در اندروید ۱۳ خودش از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام گرفته و این گزینه را به منوی تنظیمات سریع پیش‌فرض اندروید افزوده است. نسخه بعدی اندروید همچنین دارای قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد حتی از صفحه قفل گوشی هم به کدخوان QR دسترسی پیدا کنند. البته چگونگی انجام این کار هنوز مشخص نیست. شاید گوگل یک دکمه را برای انجام این کار به صفحه قفل اضافه کند.

صرف نظر از اینکه گوگل از رابط کاربری سامسونگ الهام گرفته، کاربران برای اضافه شدن چنین قابلیتی قدردان گوگل خواهند بود. البته اندروید ۱۳ تا نیمه‌‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد؛ بنابراین برای تجربه کردن این ویژگی در دستگاه‌هایی به جز گوشی‌های گلکسی سامسونگ انتظار طولانی در راه است.