نتایج بنچمارک انتوتو گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس

همانطور که می دانید ، سامسونگ ۲۲ مرداد ماه دو گوشی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس را معرفی خواهد کرد.امروز مشخصات سخت افزاری و نتایج بنچمارک انتوتو این دو گوشی منتشر شده است.

همان‌طور که انتظار داشتیم و بر اساس تصاویری که تا کنون منتشر شده است، می دانیم که زبان طراحی گلکسی نوت ۵ شباهت بسیاری به گلکسی اس ۶ دارد اما در زمینه سخت افزاری تا کنون شاهد انتشار شایعات مختلفی بودیم؛ با این وجود این بار نوبت امتیاز بنچمارک این دو فبلت است تا مشخصات واضخ‌تر و درست‌تری را در اختیار ما قرار دهد.

بر اساس نتایج بنچمارک این دو اسمارت فون هر دو دستگاه جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس از سخت‌افزار و مشخصات فنی یکسانی بهره می‌برند و تنها تفاوت عمده این دو دستگاه، در سایر نمایشگر آن دو است؛ به این صورت که گلکسی نوت ۵ نمایشگری ۵.۷ اینچی (با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) خواهد داشت اما گلکسی S6 اج پلاس به نمایشگری ۵.۵ اینچی (با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) تجهیز خواهد شد.

هم چنین بر اساس ادعای این وب‌سایت سایر مشخصات داخلی هر دو فبلت Note 5 و +Galaxy S6 edge عبارت است از: ۴ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌ ۱۶ مگاپیکسلی در پشت، دوربین دوم ۵ مگاپیکسل و سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱.

اما نکته جالب در این خصوص به قدرت دو دستگاه باز می‌گردد و AnTuTu مدعی است گلکسی نوت ۵ در تست بنچمارک این شرکت امتیاز ۶۹۷۰۲ و گلکسی اس ۶ اج پلاس امتیاز ۶۸۳۴۵ را کسب کرده اند؛ جهت اطلاع شما عزیزان بد نیست بدانید که اواخر تیرماه AnTuTu لیست برترین‌های بنچمارک را منتشر کرد و در آن گلکسی اس ۶ با امتیاز ۶۷۵۲۰ صدرنشین شده بود. به بیان ساده تر اگر این اطلاعات دقیق بوده و صحت داشته باشند، تنها تفاوت این دو محصول با سری گلکسی S6 به میزان حافظه رم آن‌ها و و بهینه‌سازی‌های بیشتر امتیاز چیپ‌ست اکسینوس ۷۴۲۰ باز می‌گردد.

امروز همچنین در خبری دیگر ، تصاویری جدید از گلکسی نوت ۵ منتشر شده که شایعات قبلی مبنی بر عدم وجود درگاه microSD در این گوشی را تایید می کند.در این تصاویر می‌توان یک گوشی شیشه ای-فلزی و بزرگ‌تر از گلکسی S6 را دید. درگاه مهم سری گلکسی نوت یعنی محل قرارگیری S Pen نیز در فریم آلومینیومی آن به زیبایی جای گرفته است. به نظر پشت گوشی انحنای بیشتری نسبت به گلکس S6 دارد، اما در مجموع یک مدل فبلت از گلکسی S6 را مشاهده می‌کنیم.

منبع : PhoneArena