نسخه بتای جدید ویندوز ۱۱ با بهبودهای فراوان منتشر شد

نسخه بتای جدید ویندوز 11 با بهبودهای فراوان منتشر شد

مایکروسافت با عرضه نسخه بتای جدید ویندوز 11 – Windows 11 نوید تغییرات و بهبود‌های فراوانی را در سیستم‌عامل نوپای خودش داده است.

این هفته بیلد 22533 از ویندوز 11، برای افرادی که در برنامه Microsoft Insider و در حالت Dev (دسترسی اولیه) عضو هستند، منتشر شده و تعدادی ویژگی جدید به این اکوسیستم افزوده شده است. این به‌روزرسانی با هدف رفع خطاها، بازطراحی و اضافه شدن برخی قابلیت‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در میان تغییرات این نسخه، قابل توجه‌ترین آن به بازطراحی منوهای پاپ‌آپ برای کنترل‌ها، روشنایی، صدا، ارتقای حریم خصوصی دوربین، روشن/خاموش دوربین و حالت هواپیما اختصاص دارد. به‌لطف این بروزرسانی‌ها، ویندوز 11 مطابقت بیش‌تری را در بخش‌های مختلف، با زبان طراحی خود پیدا کرده است. با فشردن کلید‌های صدا یا روشنایی لپ‌تاپ، منوهای پاپ‌آپ به‌شکل جدیدی پدید می‌آیند و ظاهر آنها بر اساس تم ویندوز تغییر می‌کند. در این میان، کنترل صدا و روشنایی هم‌چنان به‌صورت تعاملی عمل خواهند کرد.

نسخه جدید بتای ویندوز 11 با تغییرات فراوانی همراه شده است

نسخه بتای جدید ویندوز 11 با بهبودهای فراوان منتشر شد

کاربران بیلد جدید ویندوز 11، می‌توانند ابزار کنترل صوتی را با استفاده از منوی جستجو پیدا کنند. علاوه بر این، اکنون می‌توان آن‌را به نوار وظیفه یا منوی استارت نیز پین کرد. در کنار این تغییرات، حالا امکان اضافه کردن پوسته‌های صفحه‌کلید لمسی بر روی IME، نوار لبخند و ورودی صوتی نیز فراهم شده است. در منوی زمینه که با کلیک راست روی گزینه استارت یا میان‌بر صفحه‌کلید از طریق Win + X ظاهر می‌شود، گزینه Applications & Features، جای خود را به آیتم جدیدی به‌نام Installed Applications داده است. اکنون در صورت لزوم، می‌توان برنامه ساعت را نیز از سیستم حذف کرد.

هم‌چنین در هفته جاری، مایکروسافت اقدام به پیاده‌سازی یک رابط به‌روز شده برای برنامه Your Phone کرده است که به‌زودی در کانال Dev برای تمام اعضای Windows Insider منتشر خواهد شد. این به‌روزرسانی شامل یک پنجره جدید از Challenge Window خواهد بود که آیکون‌ها، فونت‌ها و سایر ویژگی‌ها آن مورد بازطراحی قرار گرفته است. با این‌حال نوع تعامل با این برنامه بدون تغییر خواهد ماند. کاربران هم‌چنان قادر هستند با استفاده از ابزار Your Phone، به برقراری تماس بپردازند. تماس از طریق این برنامه همچنان مانند قبل، با رابط جدید نیز انجام‌پذیر است.

نسخه بتای جدید ویندوز 11 با بهبودهای فراوان منتشر شد

توسعه‌دهندگان اصلاحات زیادی را با هدف بهبود پایداری ویندوز 11 انجام داده‌اند که از جمله این بهبودها، رفع نمایان شدن خطای 0x8007010 در هنگام به‌روزرسانی درایورها است. اشکالی که به‌موجب آن، بسیاری از کاربران نمی‌توانستند به‌برخی از برنامه‌ها مانند Feedback Hub وارد شوند و هم‌چنین در وارد کردن عکس‌های خود از برخی گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها به برنامه Photos به مشکل برخورده بودند.