ساندرو ‌جدید

ساندرو ‌جدید در بازار اروپا گرد و خاک به پا کرده است!

ساندرو ‌جدید به عنوان ارزان‌ترین خودروی صفر توانست در بازار اروپا آمار فروش چشمگیری را به ثبت برساند و از رقبای قدرتمند خود سبقت بگیرد.

شعبه بریتانیا داچیا طی سال 2021 با راه‌اندازی یک کمپین ویژه در سراسر شهرهای بزرگ مانند لندن و منچستر بنرهایی از ساندرو جدید را نصب کرد و از مشتریان خواست فقط با 7 هزار و 995 پوند ارزان ترین خودرو صفر بازار را خریداری کنند. اکنون با ورود به سال 2020 میلادی آمارهای فروش مربوط به سال قبل این خودرو منتشر شد که از موفقیت‌آمیز بودن این کمپین تبلیغاتی حکایت دارد. البته ساندرو جدید علاوه بر بریتانیا در سراسر بازارهای اروپایی نیز موفق ظاهر شده است.

آمار فروش بالای ساندرو ‌جدید در بازار اروپا

طبق گزارش‌های منتشر شده، ساندرو جدید توانست پس از سئات آرونا و هیوندای توسان لقب سومین خودرو پرفروش بازار اسپانیا را از آن خود کند. این هاچ بک رومانیایی در بازار ایتالیا نیز با سبقت از فورد پوما و فولکس واگن تی‌راک موفق به کسب عنوان هشتمین خودرو پرفروش شد. همچنین ساندرو جدید در فرانسه لقب سومین خودرو پرفروش را به خود اختصاص داد.

ساندرو ‌جدید

داچیا ساندرو مدل 2021 برای نخستین بار ثابت کرد با قیمتی ارزان نیز می‌توان کیفیت مناسبی را ارائه داد. در واقع مشتریان با خرید ساندرو جدید 8 هزار پوندی به یک خودرو با ارزش دو برابری دست پیدا خواهند کرد. کابین ساندرو جدید به جای پلاستیک سخت قدیمی به متریال باکیفیتی مجهز شده و در تمام بخش کابین متریال پارچه‌ای بافت مانند هیوندای i20 با قیمت 20 هزار پوندی به چشم می‌خورد.

داچیا برای ساندرو جدید آپشن‌های متعددی را در نظر گرفته است و حتی تیپ پایه آن نیز از امکاناتی چون کروز کنترل، مجموعه کامل سنسورهای پارک، دوربین عقب، اپل کارپلی بی‌سیم، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی، سنسور باران ، تهویه خودکار و ورود بدون کلید بهره می‌برد.

ساندرو ‌جدید

کابین نسل قبلی ساندرو بسیار پرسروصدا بوده و صدای موتور به راحتی به گوش می‌رسید، اما شرکت داچیا این مشکل را هم در داستر و هم در ساندرو جدید برطرف کرده است. گفتنی است جدیدترین نسل ساندرو روی پلتفرم رنو کلیو توسعه پیدا کرده که به عنوان یکی از بهترین‌های کلاس هاچ بک محسوب می‌شود. البته سواری آرام ساندرو قابل رقابت با فورد فیستا و فولکس واگن پولو نیست؛ اما نباید ناامید شد، چرا که این خودرو به عنوان ارزان‌ترین خودرو صفر در بازار اروپا محسوب می‌شود و نباید از آن انتظار زیادی داشت.

ساندرو ‌جدید

داچیا ساندرو جدید به یک موتور 1 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 64 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین یک گیربکس 5 سرعت دستی نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفتنی است در آمارهای فروش مربوط به ساندرو، تیپ استپ وی این خودرو توانسته بیشترین فروش را به خود اختصاص دهد؛ برای مثال 75 درصد از آمار فروش این خودرو در اسپانیا به تیپ استپ وی تعلق دارد.

دلیل استقبال مشتریان از تیپ استپ وی این است که مشتریان موتور استاندارد ساندرو را بسیار ضعیف می‌دانند، اما ساندرو استپ وی جدید از موتور 1 لیتری توربو با قدرت 90 اسب بخار بهره می‌برد و همچنین می‌توان برای آن گیربکس CVT را نیز سفارش داد که البته به دلیل اینکه این گیربکس بیش از 1 هزار دلار قیمت دارد، مشتریان همچنان گیربکس دستی را انتخاب می‌کنند.

هرچند شتاب 14.2 ثانیه ساندرو ناامیدکننده است، اما این خودرو به ازای هر 100 لیتر حدود 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند که توانسته با مصرف سوخت پایین نگاه بسیاری را به خود جلب کند. پیش‌بینی می‌شود این هاچ بک رومانیایی در سال 2022 نیز همانند سال 2021 آمار فروش مناسبی را به ثبت برساند.