مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

توضیح کامل پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست + پاسخ به تمام پرسش‌های مهم

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های چند وقت اخیر بوده که پرسش‌های زیادی را برای طرفداران به وجود آورده است. در این مطلب به تمام پرسش‌های مهم پاسخ می‌دهیم.

در همین ابتدا لازم است یادآور شویم که این مطلب حاوی اسپویل بوده و بخشی از وقایع فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را لو می‌دهد. بنابراین اگر هنوز این فیلم را مشاهده نکرده‌اید، لطفاً از مطالعه این پست خودداری کنید. پایان‌بندی فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست سؤالات فراوان بی‌پاسخی را برای طرفداران ایجاد کرده است. در طول مدت زمان این فیلم، موارد زیادی برای درک و متوجه شدن وجود دارد؛ علی الخصوص با وجود شخصیت‌ها و کراس اورهایی که در فیلم بود، تنها یک نابغه در زمینه جهان چندگانه می‌تواند تمام اتفاقاتی که در فیلم رخ داد را به درستی متوجه شود!

در ابتدای فیلم دردسرسازترین شخصیت‌های شروری که طی چندین سال اخیر در فیلم‌های مرد عنکبوتی دیدیم، به لطف اشتباه در طلسم دکتر استرنج وارد دنیای سینمایی مارول شدند. درک اتفاقات بعدی فیلم برای خیلی‌ها مشکل بود؛ تا انتهای این مطلب را مطالعه نمایید تا بزرگترین ابهامات و اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را با هم بررسی کنیم.

در این مطلب سعی می‌کنیم به تمام پرسش‌های مهم شما پاسخ دهیم، در ابتدا نکات مهم داستان را که ممکن است گیج کننده بوده باشند توضیح می‌دهیم و سپس وارد جزئیات آن اتفاقات غافلگیرکننده می‌شویم. دوباره یادآوری می‌کنیم که این مطلب حاوی اسپویل از وقایع فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست خواهد بود.

توضیح پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

بعد از اینکه هؤیت پیتر پارکر در سراسر جهان برملا شد، وی با شهرت تازه به دست آورده خود دست و پنجه نرم می‌کند. نوجوانی که به زودی بایستی به دانشگاه برود، به ملاقات دکتر استرنج رفته با این امید که جادوگر اعظم سابق، وونگ پس از ناپدیدن شدن استرنج در پی وقایع بعد از بشکن تانوس به این عنوان دست یافت، با اجرای یک طلسم باعث شود که دنیا فراموش کند پیتر پارکر مرد عنکبوتی است. با این حال، هنگامی که استرنج در حال اجرای طلسم بود، دستکاری‌های مداوم پیتر در طلسم باعث گردید تا اشتباهی رخ دهد و پلی از جهان چندگانه باز شود و همه کسانی که می‌دانند پیتر پارکر مرد عنبکوتی است، وارد دنیای سینمایی مارول شوند.

دکتر استرنج و پیتر پارکر، شخصیت‌های شروری که وارد دنیای سینمایی مارول شده بودند، شامل دکتر اختاپوس، الکترو، لیزارد، سندمن و گرین گابلین به ظاهر دوست را در یک اطاقک به دام انداختند و استرنج تصمیم می‌گیرد با خنثی کردن طلسم، که تقریباً در یک جعبه قرار داده شده است، آن‌ها را به دنیای خودشان بازگرداند؛ البته یک مسئله وجود دارد، وقتی آن‌ها به دنیای اصلی خود بازگردند خواهند مرد.

ذات جوانمردانه پیتر پارکر همچین اجازه‌ای نمی‌دهد، او جعبه طلسم را از استرنج می‌گیرد و وی را در بُعد آینه رها می‌کند؛ سپس شخصیت‌های شرور فیلم را به آپارتمان هپی می‌برد، جایی که در آنجا می‌تواند برای درمان ابرقدرت شیطانی این پنج شخصیت شرور تلاش کند، به امید اینکه با انجام این کار وقتی آن‌ها به دنیای اصلی خود باز می‌گردند نخواهند مرد، زیرا دیگر شخصیت شرور و شیطانی ندارند.

پس از گذشت مدتی، شرایط آنطور که برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفت. تراشه‌ای که در پس گردن دکتر اختاپوس وجود داشت بازسازی شد، اما ناگهان سر و کله گرین گابلین پیدا گردید. همه آن‌ها فرار می‌کنند و در نهایت عمه می با هاوکرافت گرین گابلین کشته می‌شود. با این حال، عمه می قبل از اینکه چشم بر جهان ببندد، دیالوگ معروفی که در فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی توسط عمو بن بیان می‌شد را به پیتر گفت؛ «قدرت زیاد، مسئولیت‌های زیادی به همراه داره». صحنه مرگ عمه می غم‌انگیزترین صحنه فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بود.

پس از مرگ عمه می، پیتر پارکر با قلبی شکسته غیبش می‌زند. بهترین دوست پیتر، ند، تلاش می‌کند تا با استفاده از پرتال ساز انگشتی دکتر استرنج دروازه‌ای برای پیدا کردن پیتر باز کند، اما وی پیتر اشتباهی را پیدا می‌کند. در اینجا مشخص می‌شود که نه تنها شخصیت‌های شرور وارد دنیای سینمایی مارول شده‌اند، بلکه مرد عنکبوتی‌های توبی مگوایر و اندرو گارفیلد نیز اینجا حضور دارند. آن‌ها با همراهی ام جی، پیتر پارکر با هنرنمایی تام هالند را پیدا می‌کنند و پس از تسلی دادن وی، سه مرد عنکبوتی به پی ساختن درمان برای همه شخصیت‌های شرور حاضر می‌روند.

این سه که دارای ضریب هوشی بالایی نیز هستند، به سرعت برای چهار شرور باقی مانده درمانی ایجاد می‌کنند و آن‌ها را به سمت مجسمه آزادی که به تازگی سپر کاپیتان آمریکا به آن اضافه گردیده است می‌کشانند. در نبردی که آنجا انجام دادند، آن‌ها موفق شدند الکترو، لیزارد و سندمن را درمان کنند. تنها شخصیت شروری که درمانش باقی ماند، گرین گابلین بود. پیتر تام هالند وارد مبارزه یک به یک با گرین گابلین می‌شود و تقریباً با همان هاوکرافت در حال کشتن وی بود، اما پیتر توبی مگوایر مانع این کار می‌شود که در همین حین توسط گابلین مورد اصابت چاقو قرار می‌گیرد. سپس پیتر تام هالند با کمک پیتر اندرو گارفیلد درمان را به گابلین تزریق کرده تا آن شخصیت شرور از بین رود و تنها نورمن آزبورن بیچاره در آن بدن باقی بماند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

در همین زمان، دکتر استرنج از بُعد آینه خارج می‌شود و پیتر تام هالند از او درخواست می‌کند تا بار دیگر طلسمی را که دنیا فراموش می‌کند وی مرد عنکبوتی است را اجرا کند. استرنج با اکراه این درخواست پیتر را قبول می‌کند و پس از اجرای طلسم تمام افرادی که از جهان‌های چندگانه آمده بودند، به دنیای خودشان باز می‌گردند. اگرچه ام جی و ند وجود پیتر را فراموش می‌کنند و پس از اینکه پارکر به ملاقات ام جی می‌رود و می‌بیند که او شرایط خوبی دارد، تصمیم می‌گیرد خود تا خودش را به درستی معرفی نکند. پارکر در نیویورک یک آپارتمان اجاره می‌کند و به مرد عنکبوتی قهرمان دوست داشتنی محلات بودن خود ادامه می‌دهد.

یک چیز دیگر هم وجود دارد؛ در صحنه پس از تیتراژ و پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، شخصیت ونوم و ادی براک با هنرنمایی تام هاردی را می‌بینیم که در حال مکالمه با یک متصدی بار، با هنرنمایی کریستو فرناندز، است که از او در مورد جهانی که به آن منتقل شده است سؤال می‌پرسد. او اصلاً قضیه تانوس، مرد آهنی و هالک باورش نمی‌شود، سپس بعد از اجرای طلسم آخر توسط دکتر استرنج، وی به دنیای سونی خودش باز می‌گردد اما ذره‌ای از هم زیست ونوم در آنجا باقی می‌ماند. همچنین یک صحنه پس از تیتراژ دیگر نیز در پایان فیلم مرد عنکبوتی وجود دارد که همان تریلر فیلم دکتر استرنج 2 است.

چرا توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست حضور دارند؟

راز و سوپرایز فیلم مرد عنبکوتی: راهی به خانه نیست که همه انتظار آن را داشتند، حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در این فیلم بود. شخصیت مرد عنکبوتی این دو همانند شخصیت‌های شرور، به واسطه اشتباه در طلسم دکتر استرنج وارد دنیای سینمایی مارول شدند.

به طرز عجیبی، می‌توانست ده‌ها پیتر پارکر دیگر نیز وجود داشته باشد و ند به صورت اتفاقی با دو تا از آن‌ها برخورد می‌کند؛ اما اگر پیتر پارکرهای دیگر نیز وجود داشته باشند چه می‌شود؟ ما متأسفانه هرگز متوجه این امر نخواهیم شد، زیرا دکتر استرنج تمام افراد جهان‌های چندگانه را به دنیای خودشان بازگرداننده است.

همچنین شایان ذکر است که پارکر مگوایر به نظر می‌رسید به راحتی از آن ضربه چاقو قسر در رفته است، بنابراین می‌توانیم فرض کنیم که او با مری جین به سلامت به خانه خود بازگشته است و امیدواریم پارکر گارفیلد نیز با حس باورش به دنیا که احیا گردید، به خانه‌اش بازگشته باشد.

چرا شخصیت‌های شرور همچنان جوان بودند در حالی که پیترها سن‌دارتر شدند؟

در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یک سری تناقضات مربوط به جهان چندگانه وجود دارد که در فیلم سعی شد به این تناقضات پاسخ داده شود، اما ممکن است شما متوجه این توضیحات نشده باشید. اول از همه شکل و شمایل شخصیت الکترو با هنرنمایی جیمی فاکس بود که مخاطبان را حیرت‌زده کرد؛ وی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 شمایلی ژولیده داشت و همانند یک انسان خوره تکنولوژی بود، اما ناگهان در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به یک انسان جذاب و خوشتیپ تبدیل گردید. همانطور که در فیلم خود الکترو نیز اشاره کرد بود، ظاهراً انرژی الکتریکی موجود در دنیای سینمایی مارول متفاوت است و ظاهر جدیدی را به الکترو می‌بخشد.

یکی دیگر از موردهایی که توجه مخاطبان را جلب کرد این امر بود که گرین گابلین و دکتر اختاپوس دقیقاً در همان سن و سالی که به ترتیب در فیلم‌های مرد عنکبوتی یک و مرد عنکبوتی دو کشته شده بودند، در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست حضور داشتند. آلفرد مولینا، بازیگر شخصیت دکتر اختاپوس، حتی با استفاده از تکنولوژی CGI جوان‌تر به تصویر کشیده شده است. اما برعکس این قضیه، شخصیت پیتر پارکری که توسط توبی مگوایر به تصویر کشیده شد به خاطر افزایش سن بازیگر، پیرتر شده بودند؛ اما چرا؟

این قضیه دقیقاً به این ایده منتهی می‌شود که شخصیت‌های شرور درست قبل از مرگ، از جهانشان محو شده‌اند. برای مثال، دکتر اختاپوسی که در فیلم حضور داشت دقیقاً لحظاتی قبل از مرگش را به یاد دارد، زمانی که یکی از دستان فلزی خود را روی گردن پیتر پارکر توبی مگوایر قرار داده بود. همچنین نورمن آزبورن نیز درست قبل اینکه با هاوکرافت خودش در فیلم مرد عنکبوتی یک کشته شود، آمده است. با این حال، پیتر پارکر توبی مگوایر به دلیل اینکه نمرده بود و به زندگی خود پس از سه گانه سمی ریمی ادامه می‌داد، پیرتر به تصویر کشیده شد. همین موضوع در مورد پیتر پارکر اندرو گارفیلد نیز صدق می‌کند.

چرا ونوم وارد دنیای سینمایی مارول شد؟

رسیدیم به یکی دیگر از تناقض‌های جهان چندگانه که به این مورد در فیلم توضیح و پاسخ سر راستی داده نشد. در پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در صحنه پس از تیتراژ مشاهده کردیم که شخصیت ونوم با هنرنمایی تام هاردی به دنیای سینمایی مارول منتقل شده است که به خاطر صحنه پس از تیتراژ فیلم ونوم 2، قبل از اکران فیلم راهی به خانه نیست از این مسئله مطلع بودیم. اما چرا در حالی که ونوم نمی‌دانست پیتر پارکر مرد عنکبوتی است، همچنان به دنیای سینمایی مارول منتقل گردید؟ احتمالاً جواب این سؤال را می‌دانیم.

ونوم، خود موجود فضایی، دارای قدرت خرد جمعی است. در طول صحنه پس از تیتراژ فیلم ونوم 2، مشاهده کردیم ونوم پیشنهاد می‌دهد که به میزبانش، ادی براک، اطلاعاتی از گذشته خودش بدهد. در آن صحنه، ونوم به ادی گفت:« هشتاد میلیارد سال نوری خرد جمعی از کل کیهان، مغز کوچولو تو رو منفجر می‌کنه». ظاهراً ونوم دانش جهان چندگانه دارد که همه این‌ها کمی گیج کننده است. انتظار می‌رود که در قسمت سوم فیلم ونوم پاسخ‌هایی در مورد این موضوع ارائه شود.

چرا الکترو وارد دنیای سینمایی مارول شد؟

یکی دیگر از تناقضات جهان چندگانه این است که الکترو چطور وارد دنیای سینمایی مارول شد در حالی که ظاهراً نمی‌دانست که مرد عنکبوتی پیتر پارکر است؟ اگر فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 را دیده باشید، می‌دانید که در طول وقایع فیلم الکترو از حقیقت اینکه پیتر پارکر مرد عنکبوتی است غافل مانده بود.

این شخصیت حتی در خود فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست هم به این امر اشاره دارد و امیدوار بود که چهره زیر نقاب یک مرد سیاه پوست باشد، اشاره به مایلز مورالز، و این نشان می‌دهد وی نمی‌دانست پیتر پارکر مرد عنکبوتی است؛ پس چطور وی به دنیای سینمایی مارول منتقل شده است؟ این یکی از تناقضاتی‌ست که هنوز به آن پاسخ داده نشده است.

برای شخصیت‌های جهان چندگانه چه اتفاقی رخ داد؟

در پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، تمامی شخصیت‌های شرور داستان شامل گرین گابلین، لیزارد، الکترو، سندمن و دکتر اختاپوس توسط مرد عنکبوتی درمان گردیدند تا دیگر خوی شرارت در وجودشان نباشد. هنگامی که دکتر استرنج با اجرای طلسم همه آن‌ها را به جهان‌های خودشان باز می‌گرداند، مردان عنکبوتی امیدوار بودند به لطف این امر که آن‌ها دیگر خوی شرارت ندارند خرابی به بار نمی‌آورند و در نتیجه در جهان خود نخواهند مرد.

چند نکته وجود دارد؛ لیزارد، گرین گابلین و الکترو پس از درمان توسط مردان عنکبوتی، اکنون دیگر از سرنوشت نهایی خود جان سالم به در برده‌اند. اگرچه دکتر اختاپوس در فیلم مرد عنکبوتی 2 با تغییر عقیده‌اش نیویورک را از شر نقشه شیطانی خود، ایجاد یک خورشید مینیاتوری، نجات می‌دهد، اما عاقبت خوشی به در انتظارش نبود و به این دلیل که خیلی دیر تغییر موضع داد، می‌بایست در کنار آمازیش علمی‌اش می‌میرد. حالا به لطف تلاش‌های پیتر پارکر دنیای سینمایی مارول، شاید دکتر اختاپوس زودتر تغییر موضع دهد و از مرگش جلوگیری کند.

سندمن در طول فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست کاملاً واضح بیان می‌کرد که فقط می‌خواهد به خانه و نزد دخترش برود. این شخصیت هیچگاه در فیلم مرد عنکبوتی 3 کشته نشد و پس از اینکه پیتر پارکر توبی مگوایر از او گذشت، وی در افق خورشید محو شد. درمان سندمن فقط وی را از ایجاد هرگونه دردسر در آینده باز داشت، اما باعث نجات زندگی وی نشد، زیرا وی اصلاً قرار نبود که بمیرد.

می‌رسیم به دو مرد عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد که به جهان خود بازگردانده شدند. آن‌ها پس از بازگشتشان به هرکاری که قبل از ورود به دنیای سینمایی مارول مشغول بودند، ادامه می‌دهند. طبق شنیده‌ها، پارکر مگوایر با مری جین زندگی خوشحال و خوشبختی را دارد و پارکر گارفیلد نیز که پس از مرگ گوئن وارد افسردگی شده بود، اکنون شور و اشتیاق تازه‌ای برای مرد عنکبوتی شدن و نجات مردم بدست آورده است.

در نهایت آخرین شخصیتی که به دنیای خودش بازگشت ونوم بوده که هیچ دخلی در اتفاقات فیلم نداشت و برای همیشه به دنیای سونی بازگشت.

آیا مرد عنکبوتی تام هالند همچنان جزو انتقام جویان است؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

در پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، همه شخصیت‌ها، حتی ام جی، ند و هپی نیز فراموش کردند که پیتر پارکر کیست. با این حال، همانطور که جی. جونا جیمسون در فیلم صحبت می‌کرد، جهان هنوز می‌داند که مرد عنکبوتی وجود دارد. این بدان معناست که مرد عنکبوتی همچنان عضوی از انتقام‌ جویان است، فقط هم تیمی‌هایش هؤیت وی را نمی‌دانند.

اینکه همه فراموش کرده‌اند پیتر پارکر کیست، یک سکوی پرتاپ جدید نیز برای مرد عنکبوتی تام هالند محسوب می‌شود. پارکر بدون هیچ نگرانی مبنی بر حمله شرورهای بالقوه به عزیزانش، از آپارتمان جدید خود بیرون می‌رود تا جلوی جرم و جنایت محله‌های نیویورک را بگیرد.

آیا تام هالند در مرد عنکبوتی 4 حضور خواهد داشت؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

تام هالند در مورد اینکه آیا او به عنوان مرد عنکبوتی بازخواهد گشت یا نه دلسرد شده است. در مصاحبه با توتال فیلم، هنگامی که از تام هالند در مورد ایفای مجدد شخصیت مرد عنکبوتی در آینده سؤال پرسیده شد، وی در پاسخ گفت که چیزی نمی‌داند. هالند گفت:« نگاهی فراتر از مارول و سونی دارم و بابتش خیلی هیجان زده هستم. فکر کنم فرصت‌های زیادی برای من وجود دارد تا آنچه را که دلم می‌خواهد انجام دهم، ممکنه اصلاً در صنعت فیلم نباشد و چیزی کاملاً جداگانه باشد».

این در حالی است که تهیه کننده مرد عنکبوتی، ایمی پاسکال، چندی پیش اعلام کرده بود که آمادگی ساخت فیلم بعدی مرد عنکبوتی با هنرنمایی تام هالند را دارند و اگر خود هالند حاضر باشد آن‌ها این پروژه را آغاز خواهند کرد.

اگر مذاکرات آن‌ها به نتیجه برسد، چندین جهت برای مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول وجود دارد. یکی از احتمالات این است که مرد عنکبوتی تام هالند با شخصیت جدیدی آشنا شود و وی را تمرین دهد، شخصیتی به نام مایلز مورالس. ما در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه عموی مارلز مورالس را دیدیم که توسط دونالد گلاور به تصویر کشیده شده بود؛ منتور و مربی شدن پیتر پارکر در یک فیلم جدید باعث می‌شود تا میراث فیلم‌های مرد عنکبوتی وارد یک مسیر جدیدی شود.

دیگر احتمال این است که پیتر پارکر تام هالند می‌تواند به راحتی گروه جدیدی از انتقام جویان را رهبری کند؛ گروهی شامل کیت بیشاپ، یلنا بلووا و میس مارول. در هر صورت، اگر پیتر پارکر تام هالند بازگردد، شرور جدید نیز به دنیای سینمایی مارول معرفی خواهد شد.

زین پس دو ونوم وجود دارد؟

پس از صحنه پس از تیتراژ فیلم ونوم 2 که تام هاردی وارد دنیای سینمایی مارول شده بود، صحنه پس از تیتراژ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست زیاد غافلگیرکننده نبود. با این حال، این که شاهد بودیم این شخصیت خیلی ناگهانی به دنیای خودش باز می‌گردد و ذره‌ای از وجود ونوم در دنیای سینمایی مارول باقی ماند، کمی برای مخاطبان شوک آور بود. به عبارت دیگر، باید انتظار داشته باشیم که آن ذره باقی مانده ونوم، میزبان جدیدی پیدا کند و باعث هرج و مرج در دنیای سینمایی مارول شود.

این امر همچنین بدان معناست که احتمالاً دو نسخه از ونوم وجود خواهد داشت؛ یکی که توسط تام هاردی در سونی هنرنمایی می‌شود و دیگری که توسط شخص جدیدی در دنیای سینمایی مارول به تصویر کشیده خواهد شد. سؤال این جاست که ونوم به چه کسی وصل خواهد شد؟ اگر مارول می‌خواست که تام هاردی در فیلم بعدی حضور داشته باشد، می‌توانست ونوم را به ادی براک دنیای سینمایی مارول متصل کند، اما این امر خیلی گیج کننده میشد.

در کامیک، شخصیتی به نام فلش تامپسون به ابرقهرمانی به نام مأمور ونوم تبدیل می‌شود که این یکی از احتمالات است. در اوایل به وجود آمدن شخصیت فلش تامپسون وی پیتر پارکر را اذیت می‌کرد. او همیشه باعث مسخره کردن پیتر پارکر می‌شد، اما طرفدار مرد عنکبوتی بود و پیتر پارکر اول از او بدش می‌آمد. این امر باعث می‌شود که انرژی جالبی بین این دو شخصیت ایجاد شود.

از طرف دیگر، ممکن است مارول در خود فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کنجکاوی طرفداران پاسخ داده باشد. در پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، ادی براک در حال مکالمه با متصدی باری با هنرنمایی کریستو فرناندز بود که ناگهان به دنیای خودش بازگردانده شد. اگر سریال تد لاسو (Ted Lasso) را تماشا کرده باشید با این بازیگر آشنا هستید. آیا این هنرنمایی وی صرفاً یک انتخاب بازیگر خوب توسط مارول برای یک نقش سیاهی لشگر بود یا اینکه فرناندز در دنیای سینمایی مارول آینده درخشانی در پیش دارد؟ باید منتظر ماند و دید.

آیا چارلی کاکس همان شخصیت دردویل سریال را در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ایفا کرد؟

یکی از سکانس‌هایی که تا اینجای مطلب راجع به آن صحبتی نکردیم، سکانس حضور چارلی کاکس در فیلم است. در صحبت‌هایی که انجام شد، چندین بار شنیدیم که وی را با نام مت خطاب می‌کنند و رفلکس عالی او را در هنگام گرفتن آجر دیدیم. با این تفاسیر وی بدون شک مت مورداک یا همان دردویل بوده که آخرین بار در سریال دیده شده است.

هشدار اسپویل: در ادامه اسپویل‌هایی از قسمت پنجم سریال هاکای (Hawkeye) وجود دارد. اگر این سریال را ندیده‌اید، لطفاً از خواندن ادامه مطلب پرهیز کنید.

همزمان با حضور مجدد کاکس در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، وینسنت دونوفریو در سریال هاکای به نقش کینگ پین باز می‌گردد. این بدان معناست که دو شخصیت اصلی سریال دردویل به دنیای سینمایی مارول بازگشته‌اند. حضور آن‌ها این سؤال را به وجود آورده که آیا سریال دردویل نتفلیکس هنوز حساب می‌شود یا ورژن جدیدی از شخصیت آن‌ها به وجود آمده است؟ بدون شک برای رسیدن به پاسخ این سوال بایستی هنرنمایی بیشتری از این دو ببینیم.

پایان اسپویل سریال هاکای!

آیا مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به سریال لوکی مرتبط است؟

هشدار اسپویل: در ادامه اسپویل‌هایی از سریال لوکی (Loki) وجود دارد. اگر این سریال را ندیده‌اید، لطفاً از خواندن ادامه مطلب پرهیز کنید.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، جهان چندگانه را وارد پرده سینما کرد، اما پیش از آن این سریال لوکی (Loki) بود که ایده خطوط زمانی و جهان چندگانه و انواع مختلف را معرفی کرده بود. در پایان سریال لوکی، لوکی اصلی به همراه لوکی مؤنث با نام سیلوی، موفق می‌شوند تا به پایان خط زمانی برسند و با کسی که باقی می‌ماند (He Who Remains) ملاقات کنند. پس از گذشت مدتی اتفاق مرموزی می‌افتد و کسی که باقی می‌ماند دیگر قادر به دیدن آینده نیست. سپس سیلوی به او چاقو می زند، که منجر به شکست خط زمانی اصلی شده و واریانت کسی که باقی می‌ماند، به نام کانگ فاتح، ظاهراً زین پس مسئول جریان زمان است.

آیا جهان چندگانه لوکی و مردعنبکوتی: راهی به خانه نیست را به هم مرتبط کرده است؟ در لحظه‌ای که کسی که باقی می‌ماند دیگر قادر به دیدن آینده نیست، ممکن است لحظه‌ای باشد که دکتر استرنج جهان چندگانه را از هم جدا می‌کند. این امر خیلی مشخص نیست، اما با توجه به حضور تام هیدلستون در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج، ظاهراً ارتباطی میان جهان چندگانه و سریال لوکی وجود دارد.

پایان اسپویل سریال لوکی!

چه کسی در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست می‌میرد؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

در فیلم شاهد بودیم که شخصیت عمه می درگذشت، اما با این حال بالاخره در مرد عنبکوتی: راهی به خانه نیست دیالوگ قدرت زیاد، مسئولیت‌های زیادی به همراه داره را در دنیای سینمایی مارول توسط عمه می شنیدیم.

آیا در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به میم معروف مرد عنکبوتی اشاره شد؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

در آزمایشگاه هنگامی که ند اسم پیتر را فریاد می‌زند، هر سه مرد عنکبوتی فیلم به وی پاسخ می‌دهند و به خودشان اشاره می‌کنند. دقیقاً مانند میم فوق و دیگر میم معروف که سه مرد عنکبوتی وجود دارد.

آیا دوباره شاهد بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در نقش مرد عنکبوتی خواهیم بود؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

ممکن است خیلی بعید به نظر برسد، اما می‌توان راجع به آن رویاپردازی کرد، درسته؟ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، در را به روی چندین احتمال باز گذاشت، از جمله بازگشت احتمالی مگوایر یا گارفیلد به عنوان مرد عنکبوتی در فیلم های خودشان. در فیلم شاهد بودیم که مرد عنکبوتی گارفیلد انرژی تازه‌ای پیدا کرد و دوران افسردگی‌اش پس از مرگ گوئن به پایان رسید. این خود شامل یک ماجراجویی جدید می‌شود و شاید پیتر پارکر گارفیلد به دنبال ام جی خود برود. حتی این احتمال وجود دارد که پیتر پارکر گارفیلد با ونوم تام هاردی وارد کراس اور شوند. در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست شاهد بودیم که هر دو آن‌ها به جهانشان بازگشته‌اند، اگر این دو برای یک جهان باشند احتمال حضورشان در یک فیلم وجود دارد.

احتمالات و پتانسیل‌های فراوانی وجود دارد، اما سؤال اصلی این است که آیا خود توبی مگوایر یا اندرو گارفیلد حاضر به بازگشت برای ایفای نقش مرد عنکبوتی هستند یا خیر. از آنجایی مگوایر مدت زمان زیادی از نقش دور بود و سن بیشتری گرفته، بعید به نظر می‌رسد که شاهد بازگشت پیتر پارکر مگوایر باشیم، اما برعکسش اندرو گارفیلد هنرنمایی بی‌نظیری در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست داشت که احتمال بازگشت وی نقش مرد عنکبوتی را به شدت افزایش داده است. باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی سونی به گارفیلد پیشنهاد خوبی می‌دهد که وی به نقش بازگردد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*