چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

یکی از ترفندهای گره‌گشا برای افزایش عمر باتری، غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه دستگاه اندرویدی است که در این مقاله به نحوه انجام آن می‌پردازیم.

کاربران اندروید آزادی عمل فراوانی را با سیستم عامل خود دارند و می‌توانند برنامه‌های بیش‌تری را در قیاس با دیگر پلتفرم‌ها اجرا کنند. با این‌حال، خالی شدن باتری آن‌هم پیش از موعد مقرر، معمولا یک تهدید به‌حساب می‌آید. در اغلب موارد، دلیل اصلی این مشکل، اجرای فعال برنامه‌ها در پس‌زمینه است. با این‌ وجود، دلایل دیگری نیز می‌تواند در تخلیه باتری تاثیرگذار باشند. بهینه‌سازی ضعیف برنامه، باگ‌ها یا بدافزار‌ها از دیگر دلایل تخلیه زودهنگام باتری هستند.

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

علاوه‌ بر این، معمولا جابجایی همراه با شارژر به جایی که می‌خواهید بروید نیز یک معضل محسوب می‌شود. اگر با برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی هوشمند اجرا می‌شود، به مشکل برخورده‌اید؛ در این مقاله به چند ترفند کارآمد برای بهبود باتری می‌پردازیم که در کاهش مصرف باتری کمک خواهند کرد. با این‌حال، به‌دلیل بهینه‌سازی‌های مخصوص اندروید در هر برند، ممکن است تفاوت‌هایی جزئی در حین کار وجود داشته باشد. اما اگر از اندروید استوک (نسخه 12) مانند سری پیکسل استفاده می‌کنید، تفاوتی احساس نخواهد شد.

دستگاه خود را همیشه به‌روزرسانی کنید

به‌روزرسانی گوشی هوشمند، یکی از موارد کلیدی در چرخه عمر دستگاه به‌شمار می‌رود. متاسفانه بسیاری از کاربران، به‌روزرسانی را جدی نمی‌گیرند. اگر یک دستگاه فعال در اختیار دارید، اولین قدم ارتقای آن به آخرین نسخه است. انجام این عمل معمولا با بهبود دوام باتری، رفع باگ‌ها و ارتقای کلی عملکرد منجر می‌شود. این ارتقا در نهایت می‌تواند نحوه اجرای برنامه در پس‌زمینه را نیز بهبود ببخشد.

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

چگونه از آخرین به‌روزرسانی دستگاه اندرویدی خود مطلع شویم؟

1- برنامه Setting را باز کنید.

2- وارد System شوید.

3- عبارت System update را لمس کنید.

اگر به‌روزرسانی جدیدی در دسترس باشد، دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب آن دنبال کنید. علاوه بر به‌روزرسانی سیستم، ارتقای برنامه‌ها نیز می‌تواند در نحوه اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه مفید فایده باشد. به‌همین دلیل است که باید در ابتدا از نصب آخرین نسخه به‌روزرسانی در گوشی هوشمند خود اطمینان حاصل کنید.

نحوه به‌روزرسانی برنامه‌ها

1- به فروشگاه گوگل پلی بروید.

2- روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست و بالا را لمس کنید.

3- وارد قسمت Manage apps & Devices (مدیریت برنامه‌ها و دستگاه‌ها) شوید.

4- گزینه Updates available را لمس کنید.

5- روی عبارت Update all (در صورت موجود بودن) کلیک کنید.

حالت Adaptive Battery می‌تواند به‌شما در حل مشکلات باتری کمک کند

اگر گوشی هوشمند شما به نسخه اندروید 10 به بالا مجهز باشد، ویژگی‌هایی در ارتباط با مدیریت انرژی به آن افزوده شده است. این قابلیت، برنامه پس‌زمینه را محدود کرده که در نهایت به افزایش عمر باتری منجر می‌شود. یکی از ویژگی‌های مدیریت انرژی که می‌تواند به بهینه‌سازی باتری شما کمک کند، Adaptive Battery نام دارد. این گزینه از هوش مصنوعی برای شناسایی الگوی استفاده شما از اپلیکیشن نصب شده، بهره می‌برد.

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

سیستم می‌تواند به برنامه بگوید که شما اغلب آن‌را باز می‌کنید یا از برنامه‌هایی کمتر استفاده می‌کنید. در واقع، این ویژگی با گذشت زمان می‌تواند یاد بگیرد که هر یک از برنامه‌های کاربردی را در تلفن هوشمند خود چند بار اجرا می‌کنید. سپس Adaptive Battery برنامه‌های شما را به گزینه‌هایی نظیر فعال، مجموعه کاری، مکرر، نادر و هرگز دسته‌بندی می‌‌کند.

این دسته‌ها منابعی را که برنامه مورد مصرف قرار می‌دهد، محدود خواهد کرد. برنامه‌های کاربردی در دسته “فعال”، منابع بیش‌تری را مصرف می‌کنند. با این‌حال، برنامه‌های متعلق به دسته هرگز، دسترسی بسیار محدودی به منابعی نظیر پردازنده خواهند داشت. البته از آنجایی‌که این برنامه‌ها از دسترسی مکرر به منابع منع هستند، باتری کمتری را مصرف خواهند کرد. برای استفاده از این قابلیت، تنها لازم است که گزینه Adaptive Battery را فعال کنید. بقیه مراحل به‌طور خودکار و با توجه به نحوه استفاده شما از برنامه‌های کاربری عمل می‌کند.

نحوه فعال‌سازی ویژگی Adaptive Battery

1- وارد Setting شوید.

2- روی Battery کلیک کنید.

3- گزینه Adaptive Battery را انتخاب کنید.

4- برای فعال‌سازی، روی همین گزینه کلیک کنید.

چه عواملی باعث کاهش عمر باتری می‌شوند؟

برای بررسی برنامه‌هایی که باتری شما را خالی می‌کنند، باید به مسیر Setting>Battery>Battery Usage بروید. در اینجا، سیستم لیستی از برنامه‌ها و میزان مصرف باتری آنها را به‌شما نشان می‌دهد. حتما توجه داشته باشید که برنامه‌هایی که بیش‌تر استفاده می‌کنید، در ابتدای لیست قرار دارند. برنامه‌های مورد توجه، آنهایی هستند که کمتر یا به‌ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برخی موارد، این برنامه‌های به‌ظاهر کم استفاده، ممکن است مقدار قابل توجهی از مصرف باتری را به‌خود اختصاص دهند. هر نرم‌افزاری که بیش از 5 درصد باتری مصرف کند، ارزش بررسی دارد. با این‌حال، برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل نیز در این میان وجود دارند که با سیستم‌های اندروید، به‌طور عمیقی یکپارچه شده‌اند. معمولا این برنامه‌ها هیچ مشکلی برای مصرف باتری ایجاد نمی‌کنند.

نحوه مدیریت برنامه‌های فعال در پس‌زمینه

برای نحوه مدیریت برنامه‌های پس‌زمینه، پس از شناسایی برنامه‌هایی که باتری شما را مصرف می‌کنند، معمولا سه گزینه در پیش روی شما است. می‌توانید برنامه را متوقف کنید، آنرا از بین ببرید یا حذف کنید. با این‌حال اگر نمی‌خواهید برنامه را به‌طور کامل حذف کنید، از چند راهکار می‌توان استفاده کرد.

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

1- برنامه Setting را باز کنید.

2- وارد System شوید.

3- گزینه About Phone را انتخاب کنید.

4- به قسمت Build Number رفته و هفت بار روی آن ضربه بزنید تا گزینه Developer Options ظاهر شود.

5- در اینجا از شما خواسته می‌شود که پین خود را وارد کنید، این کار را انجام دهید.

6- شما اکنون به این بخش دسترسی دارید.

7- به منوی Setting بازگردید.

8- گزینه Developer Options را انتخاب کنید.

9- روی Running Services کلیک کنید.

10- در این مرحله روی برنامه‌ای که می‌خواهید متوقف شود، ضربه بزنید.

11- OK را بزنید.

نحوه توقف یا حذف اجباری یک برنامه:

1- برنامه Setting را باز کنید.

2- وارد قسمت Apps شوید.

3- گزینه See all apps را انتخاب کنید.

4- برنامه‌ای که می‌خواهید متوقف کنید را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

5- گزینه Force Stop را لمس کنید.

6- همچنین در اینجا می‌توانید از گزینه Uninstall برای حذف کامل برنامه استفاده کنید.

سایر گزینه‌ها

در برخی موارد، یک برنامه در حالی ممکن است باتری شما را بیش‌ از حد طبیعی مصرف کند که به آن نیاز دارید. اگر در چنین معضلی قرار دارید، ممکن است بتوانید دسترسی به برنامه را محدود کنید. در برخی از برندها از جمله هواوی و سامسونگ، گزینه‌هایی برای مدیریت برنامه‌های پس‌زمینه در دسترس قرار گرفته است.

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را غیر فعال کنیم؟

برای مثال در هواوی، گزینه App Launch وجود دارد که به‌کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را محدود کنند. این ویژگی امکانی را فراهم کرده تا برنامه‌ها مورد شناسایی قرار گیرند و اقدامات صرفه‌جویی در مصرف انرژی را با توجه به نوع برنامه اجرا کنند. گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ نیز از چنین ویژگی مشابهی برخوردار هستند.

اگر گزینه‌های پیش‌فرض برای مدیریت باتری گوشی شما موجود نیست، برخی از برنامه‌های جانبی و قابل نصب وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

Greenify یک برنامه بهینه‌سازی مصرف باتری است که برای گوشی‌های هوشمند روت شده کاربرد دارد، با این‌حال این نرم‌افزار برای دستگاه‌های روت نشده و استاندارد نیز کاملا کار میکند. این برنامه می‌تواند اپلیکیشن پرتقاضای شما را در حالت hibernate (خواب زمستانی) قرار دهد. با این‌حال، دانلود یک برنامه ثالث گزینه‌ای است که احتمالا برای برخی از کاربران جذاب نباشد. اگرچه در برخی از موارد، این تنها گزینه مناسب برای مدیریت برنامه‌هایی است که در کنار نیاز به آنها، باتری زیادی نیز مصرف می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*