فونیکس تیگو 7 پرو

معرفی فونیکس تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

فونیکس تیگو 7 پرو به زودی توسط مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور جدید بازار آشنا خواهیم شد.

چری تیگو 7 به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود و مدیران خودرو به کمک آن توانست طی سال‌های گذشته به آمار فروش بالایی دست پیدا کند. این خودروساز بخش خصوصی به‌زودی مدل جدید آن را با برند فونیکس به بازار عرضه خواهد کرد. تیگو 7 نسل دوم که با نام تیگو 7 پرو شناخته می‌شود نسبت به مدل اصلی خود از بدنه و کابین کاملا متفاوت و همچنین پیشرانه و گیربکس جدید بهره می‌برد.

مدیران خودرو در سال 1396 تیگو 7 را با قیمت بیش از 100 میلیون تومان به بازار عرضه کرد. این کراس اوور چینی با ظاهری مدرن، کابین نسبتا با کیفیت، موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت مطلوب و مصرف سوخت بهینه توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. تیگو 7 طی سال‌های قبل از لحاظ فنی برای مالکان مشکلی به همراه نداشته و توانسته رضایت آنها را به خوبی جلب کند. در همین راستا مدیران خودرو نسل جدید تیگو 7 را به‌زودی به بازار عرضه خواهد کرد. البته مدل فعلی تیگو 7 اخیرا با قیمت 1 میلیارد و 60 میلیون تومان به شکل پیش‌فروش به بازار عرضه شد.

مشخصات فونیکس تیگو 7 پرو

طراحی ظاهری

فونیکس تیگو 7 پرو

از نمای جلو شباهت خاصی میان نسل اول و دوم تیگو 7 دیده نمی‌شود. ترکیب چراغ‌های اصلی و جلوپنجره به هیوندای سانتافه 2020 و محصولات لوکس DS فرانسه شباهت دارد، اما به طور کلی شاهد یک طراحی مستقل هستیم که به کلاس جهانی نیز نزدیک است. روشنایی اصلی با هالوژن‌های داخلی و گوشه‌های تیز نمایی تهاجمی را به وجود آوردند.

فونیکس تیگو 7 پرو

جلوپنجره شش ضلعی نیز از سبک مشبک نقطه‌ای بهره می‌برد که علاوه بر ایجاد حالت مدرن با سایر اجزا نیز هماهنگی دارد. طراحان در سپر جلو و مه‌شکن‌های LED دو طرف نیز حجم‌دهی مناسبی را انجام دادند که توانست برای این کراس اوور اقتصادی چینی ظاهر سطح بالایی را به وجود آورد.

فونیکس تیگو 7 پرو

تیگو 7 جدید در نمای کناری نیز حالتی مکعبی و لوکس دارد. طراحان ستون‌های بدنه را با رنگ تیره مخفی کرده‌اند و قسمت انتهای اتاق و نزدیک به شیشه عقب نیز کاملا با رنگ سیاه تزئین شده که البته چنین رنگ‌آمیزی آن را به شاسی بلندهای مدرن لندرور شبیه کرده ست. رینگ‌های 18 اینچ اسپرتی پنج‌پر با پایه‌های باریک نیز مشابه نسل اول تیگو 7 هستند. طراحان با حجم‌دهی بدنه در بخش گلگیرها و درهای ورودی کابین به همراه خطوط برجسته سعی کردند تا این خودرو عریض‌تر به چشم بیاید.

فونیکس تیگو 7 پرو

از جزئیات طراحی نمای پشت تیگو 7 مدل 2020 می‌توان به چراغ‌های به هم متصل با LED، اگزوزهای دوگانه، سپر اسپرت با عناصر نقره‌ای و آنتن کوسه‌ای اشاره کرد که هماهنگی آنها باعث شده نکات منفی طراحی این کراس اوور چینی نظیر کشیدگی بیش از حد درپوش صندوق و حجم زیاد پلاستیک سیاه رنگ در رکاب و سپر عقب کمتر به چشم آید. چری تیگو 7 پرو از 4470 میلی‌متر طول، 1837 میلی‌متر عرض، 1670 میلی‌متر ارتفاع و 2670 میلی‌متر فاصله محوری بهره می‌برد که نسبت به قبل تغییر چندانی پیدا نکرده است.

طراحی داخلی

فونیکس تیگو 7 پرو

طراحان چری برای تیگو 7 جدید از همان سبک طراحی معروف در میان خودروهای مدرن چینی با الهام از محصولات بی ام و استفاده کردند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک طراحی می‌توان به چیدمان مینیمال، کلیدهای کوچک فلزی، نمایشگر تبلت‌مانند ایستاده در وسط، عناصر چرم و فلز براق کروم، داشبورد باریک اشاره کرد که بسیاری از این موارد را در نسل دوم تیگو 7 نیز مشاهده می‌کنیم.

فونیکس تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو به صندلی‌های چرم با طراحی اسپرت و ارگونومی بالا مجهز شده است. مشتریان می‌توانند ترکیب رنگ صندلی‌ها، داشبورد و تودری‌ها را از میان قرمز و سیاه، سفید و سیاه یا تمام مشکی سفارش دهند. این کراس اوور چینی از امکاناتی چون صفحه لمسی ویژه مدیریت تهویه مطبوع و امکانات رفاهی در کنسول میانی، پنل تمام رنگی پشت فرمان و شارژر بی‌سیم بهره می‌برد.

مشخصات فنی

فونیکس تیگو 7 پرو

در خصوص مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو اطلاعاتی دقیقی در دست نیست، اما به احتمال زیاد این خودرو از لحاظ پیشرانه و گیربکس به نسخه فعلی خود شباهت خواهد داشت. در واقع این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید کند. قدرت تولیدی نیز توسط گیربکس 6 سرعت دبل کلاچ به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو

با چنین مشخصات فنی، فونیکس تیگو 7 پرو می‌تواند ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 8 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. گفتی است شرکت چری اخیرا گیربکس CVT جدیدی را به محصولات خود اضافه کرده که احتمال می‌رود تیگو 7 پرو نیز به آن مجهز شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

فونیکس تیگو 7 پرو

در تصاویری که از کابین نسل جدید تیگو 7 منتشر شده شاهد یک نمایشگر لمسی 10 اینچی هستیم. ضمن این که دو نوع پنل عقربه‌ای با کامپیوتر سفر یا نمایشگر تمام رنگی دیجیتال نیز در مدل‌های مختلف این کراس اوور عرضه می‌شود. همچنین مشتریان می‌توانند برای این خودرو امکانات جانبی چون سقف پانورامیک، تنظیمات برقی برای صندلی سرنشینان جلو، صندوق برقی با قابلیت باز شدن بدون دست، گرم‌کن داخل صندلی و شارژر بیسیم برای موبایل را سفارش دهند.

از مهم‌ترین امکانات ایمنی فونیکس تیگو 7 پرو می‌توان به حفظ خودرو در شیب (Hill Start Assist)، ترمز دستی برقی، مدیریت الکترونیکی تعادل (ESP)، کنترل کشش، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضد قفل (ABS)، رادار پارکینگ، سیستم ورود بدون کلید، استارت/استاپ دکمه‌ای، قفل از راه دور، ایموبیلایزر، قفل مرکزی، چهار کیسه هوا و دوربین ۳۶۰ درجه (دید پرنده) اشاره کرد.

قیمت احتمالی

تیگو 7 نسل دوم در بازار روسیه با قیمت 13 هزار دلار به فروش می‌رسد که با گیربکس اتوماتیک و امکانات اضافی قیمت آن به 22 هزار دلار نیز خواهد رسید. از این رو احتمالا فونیکس تیگو 7 پرو با قیمت حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. گفتنی است قیمت تیگو 7 معمولی اکنون 1 میلیارد و 60 میلیون تومان است.