فروش NFT

سود 1 میلیون دلاری جوان 22 ساله با فروش NFT عکس‌های سلفی!

یک جوان 22 ساله اندونزیایی توانست با فروش NFT سلفی‌های خود که طی پنج سال آن‌ها را جمع آوری کرده بود، بالغ بر 1 میلیون دلار کسب درآمد کند.

طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده است، یک دانشجوی اندونزیایی توانست با فروش نسخه توکن غیرقابل معاوضه (Non-fungible token)، به اختصار NFT، از سلفی‌های خود در بازار NFT اوپن‌سی (OpenSea)، تبدیل به یک میلیونر شود.

سلطان گوستاف الغزالی، دانشجوی 22 ساله علوم کامپیوتر از سمارنگ اندونزی، نزدیک به هزار عکس سلفی از خود را به NFT تبدیل کرد و سپس آن را فروخت. به گفته الغزالی، او به مدت پنج سال، بین هجده تا بیست و دو سالگی، از خود به عنوان نگاهی به مسیر فارغ التحصیلی‌اش عکس گرفت.

الغزالی تاریخ 10 ژانویه در توییتر اعلام کرد که عکس‌هایش را به NFT تبدیل کرده است.

سلفی‌های که الغزالی از خود گرفته به صورت نشسته یا ایستاده در مقابل رایانه‌اش بوده است که بعداً به NFT تبدیل شد و در دسامبر 2021 در بازار اوپن‌سی بارگذاری گردید. این جوان بدون اینکه هیچ انتظاری از توجه خریداران جدی داشته باشد، قیمت هر یک از سلفی‌های NFT خود را سه دلار تعیین کرد. الغزالی ضمن کسب درآمد از تصاویر بی روح خود گفت:

هرکاری دلتون خواست می‌تونید با عکس‌های من انجام بدین؛ مثلاً از آن‌ها برای تأکید یا ابراز ناراحتی خفیف استفاده کنید یا هر کار دیگری، اما لطفاً از عکس‌های من سوء استفاده نکنید وگرنه والدینم از من بسیار ناامید خواهند شد. من به شما ایمان دارم پس لطفاً مراقب عکس‌های من باشید.

پروفایل الغزالی در بازار اوپن‌سی؛ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید. لینک پروفایل

با افزایش محبوبیت، در تاریخ 14 ژانویه فروش NFT الغزالی از یکی از سلفی‌هایش به قیمت 0.247 اتر (ETH) همراه شد که به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارزش آن در زمان خرید 806 دلار بود. این کارآفرین جوان با ارائه برخی اطلاعات پس‌ زمینه همراه با سلفی‌های خود، به کمیاب بودن NFT می‌پرداخت که منجر به افزایش ارزش آن‌ها می‌شود.

الغزالی با انتشار این عکس در توییتر اعلام کرد که هر یک از عکس‌های NFT که می‌گرفته داستان جداگانه‌ای در آن نهفته است. این عکس حاضر در زمان دوز دوم واکسن کرونا گرفته شده است.

به گزارش وب سایت لایف استایل آسیا، فروش NFT الغزالی در نقطه اوج خودش به قیمت 0.9 اتر به ارزش تقریباً سه هزار دلار فروخته می‌شد. رفته رفته حجم کل معاملات مجموعه عکس‌های الغزالی به 317 اتر، معادل بیش از یک میلیون دلار رسید. این جوان همچنین اولین پرداخت مالیات خود را بر اساس این درآمد از طریق اوپن‌سی انجام داد.

علیرغم عملکرد ضعیف اخیر بازار کلی ارزهای دیجیتال، بازار NFT و صنعت بازی‌های بلاک چین همچنان به ثبت حجم بالای تراکنش‌ها ادامه می‌دهد. پول حاصل شده توسط معاملات NFT از 10.7 میلیارد دلار در سه ماهه سوم 2021 به 11.9 میلیارد دلار در ده روز اول سال 2022 رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*