کاردانو

کاردانو با شکست بیت کوین تبدیل به محبوب ترین ارز دیجیتال جایگزین اتریوم شد

ویتالیک بوترین خالق اتریوم یک نظرسنجی در توئیتر انجام داد که نتیجه جالبی داشت؛ کاردانو به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال جایگزین اتریوم انتخاب شد.

ویتالیک بوترین را به عنوان نابغه دنیای کریپتو، بلاک چین و ارز دیجیتال می‌شناسند. او خالق Ethereum به عنوان پراستفاده‌ترین بلاک چین کاربردی دنیا است که توانست پتانسیل و کاربردهای بالای این فناوری‌، که برای اولین مرتبه در بیت کوین استفاده شد، را به ما نشان بدهد. او روز گذشته یک نظرسنجی جالب در توئیتر خود، با بالای 3 میلیون دنبال‌کننده، انجام داد که نتیجه جالبی داشت؛ کاردانو محبوب ترین رمز ارز جایگزین اتریوم از نظر کاربران است! نزدیک به 42 درصد کاردانو (ADA) را بهترین ارز دیجیتال جایگزین برای آن انتخاب کردند.

متن نظرسنجی وی این بود:

یک نظرسنجی از جامعه کاربران اتریوم: فرض کنید سال 2035 شده و مردم سراسر دنیا هشتاد درصد تراکنش‌ها و پس‌اندازهای خود را با استفاده از یک ارز انجام می‌دهند که اتریوم نیست. شما کدام ارز را انتخاب می‌کنید؟

آقای ویتالیک بوترین دو نظرسنجی انجام داد که هر کدام شامل چهار گزینه بود. نظرسنجی اول شامل دلار آمریکا (USD)، بیت کوین (BTC)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) و گزینه‌های دسته دوم یوان چین (CNY)، ترون (TRX)، بایننس کوین (BNB) و نئو (NEO) بود. در نهایت از بین آن‌ها ترون و کاردانو محبوب ترین ارز دیجیتال جایگزین اتریوم انتخاب شد.

نظرسنجی اول ویتالیک بوترین

نظرسنجی اول ویتالیک بوترین

نظرسنجی دوم ویتالیک بوترین

نظرسنجی دوم ویتالیک بوترین

نکته جالب اینجاست که این رای‌گیری در جامعه کاربران Ethereum انجام شد که Cardano را به عنوان یک رقیب خطرناک می‌بینند و حتی عده‌ای از آن تنفر دارند! با این حال در نظرسنجی اول مشخص شد حدود 42 درصد دنبال‌کنندگان ویتالیک بوترین تصور می‌کنند حجم خرید و فروش کاردانو در سراسر دنیا تا سال 2035 به اندازه‌ای خواهد رسید که هشتاد درصد مردم از آن برای انتقال یا ذخیره ارزش استفاده می‌کنند!

ترون و کاردانو محبوب ترین ارزهای دیجیتال به استثنای اتریوم!

در بخش اول رای‌گیری از کل آراء 42 درصد سهم کاردانو شد. بیت کوین 38.4 درصد و سولانا 13.1 درصد رای‌ها را از آن خود کرد. دلار آمریکا با 6.5 درصد کمترین سهم را داشت. در بخش دوم ترون مقتدرانه اول شد و بیش از نصف رای‌ها را به دست آورد. ترون، بایننس کوین، نئو و یوان چین به ترتیب 51.3 درصد، 22.8 درصد، 21.8 درصد و 4.1 درصد رای کسب کردند.

این نظرسنجی ویتالیک بوترین علاوه بر این که نشان داد کاردانو محبوب ترین ارز دیجیتال جایگزین اتریوم است، همچنین مشخص کرد ایمان مردم به پول‌های فیات در حال کاهش است. در هر دو نظرسنجی پول فیات دلار آمریکا و یوآن چین سهم بسیار کمی داشتند.

ضعف‌های اتریوم و از دست دادن سهم بازار

اتریوم اکنون بزرگترین بستر ساخت و اجرای قرارداد هوشمند است. با وجود پرچمداری در این فضا، سهم اتریوم طی سال‌های گذشته با ظهور اکوسیستم‌های رقیب به شدت کاهش یافته است. اگرچه پروژه‌های بلاک چینی زیادی برای رقابت با آن ایجاد شده‌اند، اما فقط دو مورد تا امروز یک تهدید واقعی محسوب می‌شوند؛ کاردانو و سولانا در صورتی که Ethereum نتواند مشکل مقیاس پذیری ضعیف خود را برطرف کند، در آینده دور یا نزدیک جایگاه این بستر ساخت اسمارت کانترکت و دی اپ را تصاحب خواهند کرد.

سیگنال ترسناک خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، برای سرمایه گذاران غیر قابل چشم‌پوشی است. به نظر ویتالیک بوترین اتریوم ممکن است شکست بخورد که نتیجه آن از دست دادن سهم بازار و واگذار کردن رقابت به پروژه‌های نظیر سولانا، کاردانو، آوالانچ و دیگر بسترهای قدرتمند است.

مغز متفکر تیم توسعه اتریوم گفت در صورتی که این بستر نتواند مشکل مقیاس پذیری را حل کند، ممکن است با شکست مواجه شود. Ethereum برای از بین بردن این محدودیت از سال‌ها قبل در تلاش برای تغییر الگوریتم اجماع خود از اثبات کار به اثبات سهام است (همان الگوریتمی که Cardano استفاده می‌کند)، اما این تغییر واقعا دشواری است و احتمال شکست خوردن آن وجود دارد. کاردانو و سولانا بیشترین نفع را از این اتفاق در صورت وقوع خواهند برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*