قیمت خودرو

منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

قیمت خودرو طی روزهای گذشته روند نزولی پیدا کرده بود،‌ اما این روند امروز متوقف شد و خودروها تغییر قیمتی را نسبت به دیروز تجربه نکردند.

قیمت خودرو در بازار آزاد طی روزهای گذشته و به دنبال ریزش نرخ ارز اندکی کاهشی شده بود،‌ اما امروز این روند متوقف شد و شاهد هیچ کاهش قیمتی در مقایسه با روز گذشته نبودیم. کاظم محمدی نیکخواه،‌ کارشناس بازار خودرو در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است که کاهش نرخ ارز از ۳۰ به ۲۸ هزار تومان، بازار خودرو را چندان تحت تأثیر قرار نداده و قیمت این محصولات تنها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

این کارشناس بازار خودرو در خصوص وضعیت کنونی بازار بیان کرد هم‌اکنون هیچ فردی برای خرید به بازار مراجعه نمی‌کند و بازار در حال تجربه خواب زمستانی است.

قیمت خودرو تحت تأثیر نرخ ارز قرار دارد

وی ادامه داد هم‌اکنون قیمت کارخانه‌ای خودرو با قیمت آن در بازار آزاد بسیار متفاوت است. مثلا در گذشته محصولی که قیمت کارخانه‌ای آن ۶۷۵ میلیون تومان بود،‌ در بازار آزاد با قیمت حدود ۸۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. در حال حاضر این فاصله قیمتی در مقایسه با ماه‌های گذشته کمتر شده است.

به گفته این کارشناس بازار خودرو، نرخ ارز روی قیمت ماشین تأثیر مستقیم می‌گذارد و تا زمانی که شاهد ثبات نرخ ارز نباشیم،‌ خودرو نیز کاهش قیمت را تجربه نخواهد کرد. وی ادامه داد امیدوارم عرضه خودرو در سال آینده با حمایت همه‌جانبه رئیس جمهور و وزیر صمت افزایش پیدا کند و بازار خودرو از رکود خارج شود.

کاهش قیمت ۵۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی اما وضعیت متفاوت بود و طی دو هفته گذشته برخی از این محصولات کاهش قیمت ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال،‌ قیمت خودروهای جک اس ۵ و هایما ۳۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

سعید موتمنی،‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ارتباط با دلیل کاهش قیمت محصولات مونتاژی عنوان کرد خودروهای ۹۰۰ میلیون تومانی با کاهش قیمت ۳۵ میلیونی مواجه شده‌اند و همچنین خودروهای یک میلیارد تومانی نیز کاهش قیمت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند که دلیل اصلی این موضوع عرضه بیشتر خودروهای مونتاژی به بازار کشور بوده است.

وی ادامه داد با وجود این که قیمت‌ها کاهشی شده است،‌ اما همچنان هیچ‌کس برای خرید به بازار مراجعه نمی‌کند و اکثر متقاضیان منتظر هستند قیمت خودرو با توجه به ریزش نرخ ارز، بیشتر کاهش پیدا کند و اگر محصولات بیشتری روانه بازار کشور شود قطعا از قیمت خودروهای داخلی کاسته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*