اچ تی سی تکلیفش با خودش مشخص نیست !

این روزها همه از حال و روز کمپانی اچ تی سی و مشکلات این شرکت اطلاع دارند و آمارهای منتشر شده از وضعیت این شرکت به خوبی این موضوع را روشن کرده است.تمام شواهد نشان از ضعف مدیریتی در اچ تی سی و عدم اجرای سیاست های درست برای این کمپانی.در کل اینگونه می توان گفت که مشکل اصلی این کمپانی این است که تکلیفش با خودش مشخص نیست !

برای مثال این کمپانی در هند بازار بسیار خوبی را دارد اما هر بار تصمیم می‌گیرد تا گوشی‌های هوشمند خود را فقط مخصوص بازار‌ خاصی ارائه دهد. در چند سال گذشته اچ‌تی‌سی هیچ وقت نتوانسته تمرکز خود را بر روی یک هدف قرار دهد. آن‌ها بار‌ها هدف خود را تغییر داده‌اند و هیچ وقت عملکردی ثابت را نداشته اند.با نگاهی به سال ۲۰۱۲ و عکس گوشی‌های زیر متوجه می شویم که اچ‌تی‌سی تعداد زیادی گوشی هوشمند را در آن سال تولید کرده بود.

htc-1

مثال دیگر از ناتوانی اچ‌تی‌سی در انتخاب هدف خود گوشی شایعه‌ شده‌ی hero می‌باشد. رئیس این کمپانی اعلام کرده بود که اچ تی سی به زودی از گوشی هوشمند جدیدی تحت نام پروژه‌ی hero رونمایی می‌کند. حال جدیدترین خبر‌ها نشان می‌دهد که اچ تی سی از این کار خود پشیمان شده و قصد معرفی این گوشی را ندارد.

حال اچ‌تی‌سی قصد دارد تا تمرکز اصلی خود را بر روی دستگاه‌های پرچمدار و با مشخصات بالا قرار دهد. شاید این روش بتواند اچ‌تی‌سی را بار دیگر به میدان باز گرداند. اچ‌تی‌سی تلفن‌های هوشمند بسیار خوبی را تاکنون ساخته و قطعا خواهد ساخت و در این مسئله نمی‌توان شکی داشت. سخت افزار و جنس بدنه‌ای که اچ تی سی در گوشی‌های خود به کار می‌گیرد همیشه جزئی از بهترین‌ها بوده و می‌باشد.  آن‌ها در جدیدترین اقدام خود دست به ساخت هدست واقعیت مجازی  HTC VIVE زده‌اند که شاید بتواند باعث پیشرفت این کمپانی شود.

one2

شاید نهایتا اچ‌تی‌سی راه خود را پیدا کرده باشد و مثل سامسونگ و اپل سعی در ساختن تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند با مشخصات مختلف نکند. به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی باید دو روش را پیش روی خود بگیرد. روش اول این است که تمرکز اصلی خود را بر روی پرچمداران بگذارد. سپس تعداد کمی از این گوشی‌ها را تولید کند و منطقه‌های پرفروش را برای فروش گوشی‌های خود انتخاب کند. در روش دوم این کمپانی تایوانی باید سعی کند علاوه بر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مختلف، وارد عرصه‌ی دیگر تکنولوژی‌ها نیز شود. برای مثال هدست واقعیت مجازی می‌تواند مثالی کامل از این روش باشد.

اچ‌تی‌سی اگر بتواند این دو روش را پیش بگیرد و سعی در تکرار راه و روش دیگر کمپانی‌ها نکند قطعا می‌تواند بار دیگر به قدرت برسد. این کمپانی باید هدف اصلی خود را مشخص کرده و برای آن برنامه‌ بلند مدتی داشته باشد.

منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*