رنو

رنو تا 8 سال دیگر تولید خودروهای بنزینی را متوقف می‌کند

شرکت رنو فرانسه اعلام کرد تا سال 2030 میلادی به یک خودروساز تمام برقی تبدیل خواهد شد و دیگر خودروهای بنزینی را تولید نخواهد کرد.

بسیاری از کشورها قصد دارند در آینده نزدیک برای تولید موتورهای درون‌سوز محدودیت‌های شدیدی را وضع کنند؛ برای مثال اتحادیه اروپا طرحی را در نظر گرفته که طبق آن تا سال 2035 تولید موتورهای درون‌سوز متوقف خواهد شد. در چنین شرایطی خودروسازان اروپایی قصد دارند پیش از این محدودیت‌ها محصولات خود را الکتریکی کنند. در واقع استراتژی فعلی خودروسازان در حال تغییر است و تمام آنها برقی‌سازی محصولات خود را در دستور کار قرار دادند. شرکت رنو نیز به تازگی اعلام کرد قصد دارد تا سال 2030 به یک خودروساز تمام برقی تبدیل شود.

توقف تولید خودروهای بنزینی رنو تا 8 آینده

رنو

لوکا دی مئو (Luca de Meo)، مدیرعامل شرکت رنو اعلام کرد فروش خودروهای درون‌سوز این شرکت تا سال 2030 میلادی متوقف خواهد شد. طبق اعلام دی مئو، این خودروساز فرانسوی در سال 2030 میلادی به یک برند 100 درصد الکتریکی در اروپا تبدیل می‌شود. البته مدیرعامل رنو در تابستان 2021 اعلام کرده بود فقط 90 درصد از محصولات این شرکت در سال 2030 الکتریکی خواهند شد، اما اکنون رنو قصد دارد پیش از اعمال محدودیت‌ها خود را به یک خودروساز تمام الکتریکی تبدیل کند.

رنو

با وجود این که برندهای دیگری نیز به عنوان زیرمجموعه این خودروساز فرانسوی در بازارهای مختلف فعالیت دارند، اما به احتمال زیاد آنها بر خلاف رنو تا سال 2030 میلادی تمام الکتریکی نخواهند شد؛ مثلا داچیا به عنوان زیرمجموعه اقتصادی رنو تا سال 2030 به اندازه ظرفیت خود چند محصول برقی‌سازی شده را روانه بازار خواهد کرد، اما با این وجود همچنین به عرضه محصولات اقتصادی درون‌سوز ادامه خواهد داد.

رنو

در خصوص سرنوشت لادا نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد لادا به دلیل این که مشتریان در بازار روسیه از خودروهای الکتریکی استقبال نمی‌کنند، به عنوان آخرین برند گروه رنو الکتریکی شود. گفتنی است به تازگی داچیا از یک خودرو برقی با نام داچیا اسپرینگ پرده برداشت و آن را به عنوان ارزان‌ترین خودرو الکتریکی در بازار اروپا عرضه کرد، اما سایر محصولات داچیا از موتور درون‌سوز بهره می‌برند.

رنو

این خودروساز فرانسوی برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی قصد دارد 4 خودرو الکتریکی شامل رنو 5 الکتریکی، یک شاسی بلند کامپکت، کراس اوور ساب کامپکت و یک ون را تا سال 2025 معرفی و به بازار عرضه کند. همچنین در سبد محصولات الکتریکی این خودروساز محصولی به نام زویی وجود دارد که به عنوان اولین خودرو برقی تولید انبوه رنو در بازارهای جهانی شناخته می‌شود. هرچند رنو مدتی قبل از مگان EV به عنوان دومین خودرو الکتریکی خود نیز پرده برداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*