مقايسه کامل دو اسمارت فون HTC One M8 و HTC One E8

htc-one-m8-vs-htc-one-e8

سه شنبه هفته گذشته بود که اچ تي سي نسخه ارزان قيمت آخرين پرچم دار خود را با نام HTC One E8 با بدنه پلاستيکي و برخي تغييرات در مشخصات فني نسبت به One M8 معرفي نمود.حال بياييد در يک مقايسه ببينيم که اچ تي سي وان E8 در کل چه تفاوت هايي نسبت به وان M8 دارد و تغيرات چيست.با گجت نيوز همراه باشيد.

اچ‌تی‌سی وان E8 که می‌توانید تصاویر بیشتری از آن را اینجا ببینید، ابتدا در چین و سپس به صورت جهانی عرضه خواهد شد. آیا E8 گوشی هوشمندی است که بتواند توجه‌ها را به سمت خود جلب کند یا اینکه باید به فکر پرچم‌دار اصلی شرکت اچ‌تی‌سی باشیم؟ ما به طور کامل جزییات این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بفهمیم هر دو گوشی در چه بخشی‌هایی با یکدیگر تفاوت دارند.

طراحی اچ‌تی‌سی وان E8 در برابر M8

همه چیز درباره اچ‌تی‌سی وان M8 در طراحی خلاصه شده، بدنه فلزی این گوشی چنان خودنمایی می‌کند که تمام گوشی‌های دیگر در مقایسه با آن فقیر به نظر آیند. اما در طرف دیگر اچ‌تی‌سی وان E8 با تغییر به پلاستیک، همان بدنه پلی کربناتی با ظاهری انحنا دار و بسیار خوش دست را برای شما فراهم می‌کند. هر دو دستگاه به اسپیکر‌های قدرتمند BoomSound مجهز هستند، پس در طراحی هر دو ظاهری شبیه به یکدیگر دارند.

M8 با اندازه کلی 146.36 × 70.6 × 9.35 میلی‌متر و وزن 160 گرم، E8 با اندازه‌‌ای شبیه به پرچم‌دار اصلی 146.42 × 70.67 × 9.85 اما با وزنی سبک‌تر از آن (142 گرم) ساخته شده است. البته این وزن کم باعث القای حسی عالی نمی‌شود اما در قیمت این دستگاه منعکس خواهد شد.

دوربین اچ‌تی‌سی وان E8 در برابر M8

اچ‌تی‌سی وان M8 با دوربین فوق‌العاده اولتراپیکسل خود گستره‌ای عظیم از قابلیت‌های متفاوت را در اختیار شما می‌گذارد. البته استفاده اچ‌تی‌سی از این دوربین در M8 انتقاداتی نیز به همراه داشت و بسیاری مایل بودند که تعداد رزولوشن‌ها در این پرچم‌دار بالاتر برود. همچنین طرفداران اچ‌تی‌سی علاقه داشتند ویژگی تثبیت کننده تصویر اپتیکال را در این گوشی هوشمند عالی شاهد باشند.

اچ‌تی‌سی وان E8 یک دوربین معمولی 13 مگاپیکسلی در عقب دارد که قابلیت‌های جالب و فانتزی دوربین M8 را ندارد. اینکه شرکت اچ‌تی‌سی با گذاشتن این دوربین در E8 خواسته از هزینه‌های مربوط به اولتراپیکسل‌ها کم کند یا اینکه به طور کلی از اولتراپیکسل فاصله بگیرد مشخص نیست.

با این اوصاف در E8 شما از یک دوربین معمولی 13 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم 2.2 بهره خواهید برد که به احتمال فراوان ویژگی‌هایی نظیر Zoe Capture و Ufocus را نخواهد داشت. دروبین جلو همان 5 مگاپیکسل باقی مانده که کیفیت بسیار خوبی برای گرفتن عکس‌های سلفی دارد.

سخت‌افزار اچ‌تی‌سی وان E8 در برابر M8

در بخش سخت‌افزار خوشبختانه تفاوت‌های کمی بین این دو دستگاه وجود دارد: هر دو از صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت تصویر 1920 در 1080 بهره می‌برند، هر دو پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 801 با 2 گیگ حافظه رم دارند و در نهایت هر دو مجهز به حافظه ذخیره سازی 16 گیگ با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD شده‌اند.

هر دو دستگاه با شبکه 4G LTE قابل استفاده‌اند اما E8 می‌تواند از دو سیم کارت نانو نیز پشتیبانی کند. البته ممکن است بستگی به کشور‌های مختلف این دو ویژگی به صورت متفاوت عرضه شود. مشخص است که ویژگی IR Blaster در E8 استفاده نشده پس با اچ‌تی‌سی وان E8 نمی‌توان تلویزیون را کنترل کرد.

نرم‌افزار و ویژگی‌ها اچ‌تی‌سی وان E8 در برابر M8

سیستم‌عامل اندروید کیت کت 4.4 و رابط کاربری سنس 6 در هر دو M8 و E8 قطعا ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر به وجود خواهد آورد. تنها تفاوت بزرگ احتمالا همان ویژگی‌های دوربین خواهد بود که پیش‌تر گفته شد.

اچ‌تی‌سی وان E8 همه سنسور‌های موجود در M8 را به کار خواهد گرفت، پس شما تمام ویژگی‌های حرکتی را البته با کمی پشتیبانی از اپلیکیشن‌های تناسب اندام دریافت خواهید کرد. کیس Dot View که اچ‌تی‌سی همراه با M8 از آن رونمایی کرد، برای E8 نیز عرضه خواهد شد.

قیمت اچ‌تی‌سی وان E8 در برابر M8

تفاوت نهایی بین این دو ابر قدرت در سخت‌افزار و نرم‌افزار، قیمت است. شروع عرضه E8 از چین خواهد بود و قیمت تعیین شده برای آن تنها حدود 450 دلار است.

قیمت اچ‌تی‌سی وان M8 در حال حاضر نزدیک به 750 دلار است، پس با گذشت از ویژگی‌های دوربین و بدنه فلزی شما می‌توانید در مصرف پول خود مقدار زیادی صرفه جویی کنید و در عین حال بسیاری از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری مهم M8 را داشته باشید. اچ‌تی‌سی وان مینی 2 که دستگاه‌ای به مراتب رده پایین‌تری محسوب می‌شود با قیمت 515 دلار به فروش می‌رسد.

جدول مقایسه کامل مشخصات HTC One E8 با HTC One M8 :

htc-one-m8-vs-htc-one-e8

امیدواریم هر چه زودتر پس از عرضه در چین این دستگاه فوق‌العاده به صورت جهانی عرضه شود تا فرصتی برای دوستداران شرکت اچ‌تی‌سی در ایران که قصد دارند گوشی با سخت افزار و نرم‌افزار قوی و البته با قیمتی پایین‌تر از پرچم‌دار اصلی بخرند، فراهم شود.

منبع : pocket-lint

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظرم گوشی به درد نخوریه من خودم مغازه فروشی دارم تو تبریز ولی زد وان و زد تو خیلی بهترن ازش چون هم شرکت سونی امکانات بالایی رو داده تا استفاده کننده ها لذت ببرن و توان باتریه زیاذی ذارن ولی حتی تو اجرای بازی گوشی سونی زد وان حتی بهتر عملکردش از ای هشت اگه بتور ندارید در سایت ابارات ببینید تازشم سونی ویزگی زیادی داره و تو بتز کردن بازیای سنگین شگفت انگیزه چون نه از سیستم تقویت کننده استفاده می کنه تا قدرت و بورتش بیاد بایین تازشم رم گوشی سونی زد ۲<سه هست و در اجرای بازی عملکرد سریعیو داره و در اخر دوربین زد ۱ زد ۲ خیلی هوشمنده چون عکساش به واقعیت نزدیکه و توانایی واقعگرایی نزدیک به چشم انسان رو داره که در دوربین های امروزی گوشی به جز لومیا ۱۰۲۰ وجود نداره تازشم شرکت سونی از لنز های بهتری برای گوشی خود نسبت به نوکیا استفاده کرده مثل لنز G حتی قدرت زومنمایی بیشتری رو داره و به خاطر استفاده نکردن از صفحه نمایش هایی که قدرت گوشی بایین می یاره قدرت زیادی رو داره و به خاطر همین شاهد قدرت Z1 و۲ نسبت به Z3 هستیم تازشم بدونید واقعا امکانات دوربین سونی زد ۱ ۲ ۳ و کیفیتشون عالیه و دوربینشون در بین گوشیا با اختلاف کمی از لومیا ۱۰۲۰ دومه.