تویوتا راو 4

کرونا نفس تویوتا را گرفت؛ خداحافظی مقطعی با کرولا، راو 4 و لکسوس NX

تویوتا به دلیل چالش‌های کرونا از جمله کمبود تراشه، مجبور به توقف تولید برخی از خودروهای خود مثل کرولا، راو 4 و لکسوس NX به‌طور موقتی شده است.

تویوتا به‌تازگی طی بیانیه‌ای اعلام کرده که مجبور به کاهش انتظارات از خود میزان تولید در ماه فوریه شده است. این شرکت اکنون پیش‌بینی می‌کند در ماه فوریه 150 هزار دستگاه کمتر یعنی در مجموع حدود 700 هزار دستگاه خودرو به تولید برساند.

تویوتا راو 4

شرکت‌های زیرمجموعه تویوتا شامل تویوتا، لکسوس و دایهاتسو، به احتمال زیاد قادر به دستیابی به هدف خود برای تولید 9 میلیون دستگاه تا پایان سالی مالی ژاپن در 31 مارچ (11 فروردین 1401) نخواهند بود.

در ابتدا تولید 9.3 میلیون دستگاه خودرو در طول این بازه زمانی پیش‌بینی شده بود اما تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم پاندمی کرونا باعث شده است تا این خودروساز در این باره تجدید نظر کند، هرچند با هرچه نزدیک‌تر شدن به انتهای 2021 بسیاری از کارخانه‌های آن در حالت ثبات قرار گرفتند.

تویوتا کرولا

تویوتا کمبود جهانی تراشه را علت عقب‌گرد خود اعلام کرده ولی همچنین اظهار داشته که در تلاش است تا پایداری زنجیره تامین خود را قوت ببخشد و با تمام شرکت‌های درگیر، وضعیت کنونی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد تا اقدامات لازم جهت مقابله با کمبود تراشه را صورت بدهند.

این خودروساز ژاپنی خودروهایی را که تولیدشان به‌طور موقتی متوقف شده مشخص کرده است. خودروهای زیر حداقل 10 روز است که تولیدشان متوقف شده است:

  • تویوتا یاریس GR
  • یاریس
  • یاریس کراس
  • تویوتا CH-R
  • لکسوس NX (شامل نسخه 450h+)
  • لکسوس UX (شامل نسخه 300e)

لکسوس NXراو 4، کرولا و چندین خودروی دیگر با دو روز تعویق در تولید خود مواجه شده‌اند:

مدیر تدارکات جهانی «کازوناری کوماکورا» (Kazunari Kumakura) به وب‌سایت Automotive News Europe اعلام کرده است که تقریباً نیمی از کمبودها در زمینه تولید مربوط به کارخانه‌های ژاپن است. وی می‌گوید این شرکت کاهش 25 تا 35 هزار دستگاهی تولید خود در کارخانه‌های آمریکای شمالی را پیش‌بینی می‌کند. باید منتظر ماند و دید نهایتاً زنجیره تامین آن در ماه فوریه تا چه حد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

تویوتا اخیراً موفق شده بود با فروش 2.3 میلیون دستگاه در ایالات متحده در صدر پرفروش‌ترین خودروسازان سال 2021 در این کشور قرار بگیرد و جنرال موتورز، رهبر این بازار را بالاخره شکست بدهد. جنرال موتورز با چالش‌های قابل توجه‌ای در زمینه تامین تراشه دست و پنجه نرم می‌کرد درحالی که این شرکت بزرگ ژاپنی توانست با مدیریت درست منابع خود، امسال را با موفقیت پشت سر بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*