ارزهای دیجیتال

صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال در ایران ممکن شد

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت تا سه هفته دیگر می‌توان از ارزهای دیجیتال برای صادرات و واردات استفاده کرد.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت که تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند اعلام کرد تا سه هفته آینده طرح استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی عملیاتی خواهد شد و کسب‌وکارها به واسطه این طرح قادرند با ارز دیجیتالی به صادرات و واردات بپردازند.

استفاده از ارزهای دیجیتال برای صادرات و واردات

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفته‌های با اشاره به این که تاکنون با نمایندگان بانک مرکزی در خصوص این طرح بیش از 15 جلسه کارشناسی برگزار کردیم، گفت در حال حاضر با بانک مرکزی در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک کالا و عامل انتقال اعتبار تجارت بین‌الملل در حال جمع‌بندی هستیم. وی افزود سازوکارهای این طرح کامل شده و طی هفته‌های آینده عملیاتی خواهد شد.

ارزهای دیجیتال

پیمان پاک در ادامه با اشاره به این که می‌توان در مقابل صادرات ارز دیجیتال دریافت کرد گفت با استفاده از بلاک چین و قراردادهای هوشمند امکان دریافت ارزهای رایج جهانی وجود خواهد داشت و در همین بسترها می‌توان آنها را به واردکننده انتقال داد. در واقع به جای دریافت ارز و استفاده از صرافی‌ها، امکان انتقال اعتبار از طریق این سامانه‌ها وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه عنوان کرد طبق توافق‌هایی که انجام شده است، از ارزهای دیجیتال استخراج شده در کشور می‌توان برای واردات استفاده کرد. طبق توافق با بانک مرکزی، این بستر را در سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی خواهیم کرد و به‌زودی درگاه‌های آن قابل دسترسی خواهد بود.

پیمان پاک در پایان خاطرنشان کرد در این طرح کاربر فرایند سفارش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و در آن قید می‌کند که این اعتبار از محل ارزهای استخراج شده تامین شده است. در ادامه برای دریافت کالا، ارز دیجیتالی به طرف خارجی منتقل خواهد شد. در خصوص دریافت پول و انتقال آن به واردکننده نیز طرح‌هایی را در نظر گرفتیم که انتظار می‌رود این طرح طی 2 تا 3 هفته آینده عملیاتی شود تا واردکنندگان و صادرکنندگان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*