پرفروش ترین خودروهای جهان

پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021

پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 معرفی شدند. پیکاپ‌ها در بازار آمریکا و هاچ بک‌ها در بازار کشورهای اروپایی بیشترین فروش را به ثبت رساندند.

موتور وان که به عنوان یک از مجله‌های خودرویی معتبر در جهان شناخته می‌شود دارای 12 دفتر فعال در کشورهای مختلف بوده که خبرنگاران بومی در آنها به فعالیت می‌پردازند. در همین راستا این مجله با توجه به دسترسی مناسب به آمار فروش محلی لیستی از پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 را منتشر کرده که در ادامه جزئیات این لیست را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آمارهای منتشر شده از میزان تقاضا در قاره‌های مختلف نشان می‌دهند مشتریان همچنان به شاسی بلندها علاقه زیادی دارند. در بازار آمریکای و کانادا همانند سال‌های گذشته وانت پیکاپ‌های بزرگ بیشترین آمار فروش را ثبت کردند. در بازارهای اندونزی، برزیل، آرژانتین و استرالیا نیز بیشترین فروش به پیکاپ‌های سایز متوسط تعلق دارد، اما آمارها نشان می‌دهند مردم اروپا همچنان بر خلاف سایر کشورها به هاچ بک‌ها و کراس اوورهای کوچک علاقه دارند.

معرفی پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021

پیکاپ وانت‌ها در صدر بازار امریکا

پرفروش ترین خودروهای جهان

وانت فورد سری F همانند سال گذشته توانست لقب پرفروش‌ترین خودروی آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد. در سال 2021 فورد حدود 726 هزار دستگاه از این پیکاپ شامل F-150 و F-250 و F350 و F-450 به دست مشتریان آمریکایی رساند. همچنین دوج رم حدود 570 هزار و شورولت سیلورادو حدود 530 هزار دستگاه فروش را در بازار آمریکا تجربه کردند. وانت فورد سری F در بازار آمریکا نیز موفق به فروش 111 هزار دستگاه شد.

وانت‌های اقتصادی گزینه محبوب کشورهای آمریکای جنوبی

پرفروش ترین خودروهای جهان

فیات استرادا توانست در کشور برزیل که دارای 210 میلیون جمعیت است لقب پرفروش‌ترین خودرو را از آن خود کند. مردم این کشور طی سال 2021 حدود 109 هزار دستگاه وانت فیات را خریداری کردند. هیوندای HB20 با آمار 86 هزار دستگاه و فیات آرگو با آمار 84 هزار دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

گفتنی است وانت فیات استرادا توانست آمار فروش 5.5 درصد از کل خودروهای صفر کیلومتر فروخته شده در برزیل را به خود اختصاص دهد. این خودرو از سال 1996 تا به امروز نتوانست در صدر جدول فروش برزیل جای بگیرد. این خودرو با قیمت 13 هزار دلار فقط در آفریقای جنوبی، اندونزی و برزیل به تولید می‌رسد.

هیوندای HB20 و فیات آرگو نیز به عنوان هاچ بک‌هایی با ابعاد کوچک با موتور 1 لیتر تا 1.8 لیتر تنفس طبیعی فقط در برزیل به تولید می‌رسند. فیات کرونوس توانست در آرژانتین لقب پرفروش‌ترین خودرو سال 2021 را از آن خود کند. این سدان کوچک به عنوان نسخه صندوق‌دار فیات آرگو بوده و فقط در آرژانتین و برزیل تولید می‌شود.

پرفروش ترین خودروهای جهان

وانت‌های ساخت تویوتا و فولکس واگن توانستند رتبه دوم و سوم پرفروش‌ترین خودروهای آرژانتین را از آن خود کنند. هایلوکس و آماروک همواره در لیست مدل‌های پرفروش بازار آرژانتین قرار داشتند، اما در سال 2021 فاصله میان این خودروها افزایش پیدا کرد. در سال قبل آمار فروش هایلوس حدود 27 هزار دستگاه و آمار فروش نسخه آماروک حدود 18 هزار دستگاه در بازار آرژانتین بود.

هاچبک‌های بومی جزو محبوب‌ترین‌ها در قاره اروپا

در بازارهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان بیشترین آمار فروش خودروها به تولیدات داخلی همان کشورها تعلق دارد. همچنین آمار فروش هاچ بک‌ها و کراس اوورهای اقتصادی در این کشورهای اروپایی نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است.

پرفروش ترین خودروهای جهان

فلوکس واگن گلف از 40 سال قبل تاکنون همواره در صدر لیست خودروهای پرفروش بازار آلمان قرار دارد. همچنین در سال 2021 نیز سایر تولیدات فولکس واگن مانند تی‌راک (T-Toc) و تیگوان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. گفتنی است 3.5 درصد کل فروش خودروهای مدرن آلمان در سال 2021 نیز به گلف اختصاص دارد که این آمار پایین‌ترین میزان از سال 1980 محسوب می‌شود، از این رو معروف‌ترین هاچ بک ساخت آلمان نتوانسته با رقبای سرسخت خود به خوبی به رقابت بپردازد.

پرفروش ترین خودروهای جهان

در بازار فرانسه نیز پژو 208 توانست مجددا لقب پرفروش ترین خودرو را از آن خود کند. رنو کلیو نیز با اختلاف کمی در رتبه دوم جای گرفته است، اما داچیا ساندرو به شکل غیر منتظره‌ای توانست خود را به رتبه سوم این لیست برساند. فروش ساندرو در بازار فرانسه نسبت به سال قبل حدود 44 درصد رشد پیدا کرده است.

پرفروش ترین خودروهای جهان

واکسال کورسا توانست صدر لیست خودروهای پرفروش بازار انگلیس قرار بگیرد، اما طی یک اتفاق عجیب تسلا مدل 3 موفق شد رتبه دوم پرفروشترین خودروهای سال 2021 را از آن خود کند. مینی نیز در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. گفتنی است از سال 2009 تاکنون برای نخستین بار هیچ خودرویی از برند فورد نتوانست به لیست پرفروش‌ترین خودروهای انگلیس راه پیدا کند.

پرفروش ترین خودروهای جهان

در بازار ایتالیا نیز جایگاه نخست لیست خودروهای پرفروش سال 2021 به ساخت داخل و زیرمجموعه‌های فیات تعلق دارد. طی سال‌های گذشته فیات 500 توانسته بود لقب پرفروش ترین خودرو ایتالیا را از آن خود کند، اما این مدل در سال 2021 در جایگاه دوم قرار گرفت و فیات پاندا در کلاس کراس اوورهای کوچک خود را به صدر رساند. لانچیا یپسلون (Ypsilon) نیز جایگاه سومین پرفروش خودرو ایتالیا در سال 2021 را به خود اختصاص داد.

فیات پاندا نسبت به فیات 500 در سال 2021 فروش 2.5 برابری را تجربه کرد. آمار فروش لانچیا یپسلون با فیات 500 تفاوت چندانی نداشت، اما آمارها حاکی از آن است که مردم دیگر به فیات 500 به دلیل اینکه 14 سال در نمای بدنه تحول خاصی را تجربه نکرده همانند قبل علاقه‌ای ندارند.

پرفروش ترین خودروهای جهان

سیات آرونا در صدر لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار اسپانیا قرار گرفت تا محصولی از تنها برند اسپانیایی در صنعت خودروسازی لقب پرفروش‌ترین را از آن خود کند. البته سیات آرونا جایگاه مطمئنی ندارد؛ زیرا اختلاف آن با هیوندای توسان بسیار ناچیز است. داچیا ساندرو در بازار اسپانیا نیز توانست عنوان سومین خودرو پرفروش این بازار را از آن خود کند.

با توجه به این که هیوندای توسان توانست در جایگاه دوم پرفروش ترین خودروهای اسپانیا قرار بگیرد باید گفت این خودروساز کره‌ای به رقیب سرسخت تولیدکنندگان اروپایی تبدیل شده است. طی سال‌های گذشته، فولکس واگن تیگوان، پژو 3008 و نیسان قشقایی به عنوان مهم‌ترین خودروهای کراس اوور بازار اسپانیا محسوب می‌شدند، اما آمار فروش توسان در سال 2021 به بیش از 2.5 برابر فولکس واگن تیگوان رسیده است.

پرفروش ترین خودروهای جهان

در بازار ترکیه شاهد شرایطی مشابه با سال قبل هستیم؛ در واقع در این بازار خودروهای خارجی مونتاژی کماکان به عنوان پرفروش‌ترین خودروها محسوب می‌شوند. فیات ایگیا، تویوتا کرولا و رنو کلیو توانستند جایگاه‌های نخست تا سوم لیست پرفروش‌ترین خودروهای ترکیه در سال 2021 را از آن خود کنند. البته بر خلاف سال‌های گذشته هیچ محصولی از برند داچیا در بین سه خودرو پرفروش ترکیه قرار نگرفت.

شرایط ویژه در بازار روسیه و اندونزی

پرفروش ترین خودروهای جهان

رتبه اول و دوم پرفروش‌ترین خودروها در بازار روسیه با جمعیت حدود 150 میلیون نفر به خودروهای ساخت برند لادا تعلق دارد. گفتنی است سدان‌های اقتصادی ساخت روسیه یعنی لادا وستا و لادا گرانتا با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار با وجود عدم محدودیت یا مالیات سنگین برای واردات خودرو کماکان جزو گزینه‌های محبوب برای مردم روسیه محسوب می‌شوند. همچنین کیا نیرو برای نخستین بار توانست جایگاه سوم خودروهای پرفروش بازار روسیه را از آن خود کند.

پرفروش ترین خودروهای جهان

در بازار اندوزی شاهد شرایط خاصی هستیم؛ در واقع در بازار این کشور ون‌ها حدود 45 درصد از کل خودروهای صفر کیلومتر فروخته شده در این بازار را به خود اختصاص دادند. طبق آمارهای منتشر شده، ون تویوتا آوانزا، ون کوچک میتسوبیشی اکسپندر و کامیونت سوزوکی کری توانستند جایگاه‌های نخست تا سوم لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار اندونزی را به خود اختصاص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*