خودرو برقی جدید جک

خودرو برقی جدید جک به زودی در ایران + مشخصات فنی و عکس

خودرو برقی جدید جک به زودی توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات هاچ بک الکتریکی سول E10X آشنا خواهیم شد.

اخیرا تصاویری از تست فنی هاچ بک برقی جک در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد کرمان موتور برای رقابت با مدیران خودرو قصد دارد با مونتاژ خودروهای برقی چینی به بازار ایران سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهد. کرمان موتور برای آغاز این طرح به سراغ مونتاژ کوچک ترین خودرو برقی جک رفته است که در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا خواهیم شد.

مشخصات خودرو برقی جدید جک

خودرو برقی جدید جک

کرمان موتور از دی ماه سال جاری تست فنی خودرو برقی جدید جک را آغاز کرده که این خودرو در بازارهای صادراتی با نام جک e-JS1 و در بازار چین تحت زیر برند جک یعنی سول (SEHOL) با نام سول E10X عرضه می‌شود. البته سول E10X که به عنوان یک خودرو برقی کاملا جدید در سال 2021 روانه بازار شد، در واقع نسخه فیس لیفت شده از هاچ بک برقی جک iEV6E محسوب می‌شود که از سال 2016 تا به امروز در بازار چین به فروش می‌رسد.

خودرو برقی جدید جک

با توجه به این که محصولات برند سول نسبت به سایر محصولات جک دارای قیمت بیشتری هستند، طراحان جک ظاهر آن را مجددا طراحی کرده و آن را با نام سول E10X به بازار عرضه کردند، اما از لحاظ پلتفرم و پیشرانه با جک iEV6E مشترک است.

خودرو برقی جدید جک

خودرو برقی سول E10X در خانواده محصولات برند سول به عنوان کوچک‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود و از هاچ بک برقی سول E20X در سطح پایین‌تری قرار دارد. با توجه به این که کرمان موتور محصولات جدید جک را با برند کی ام سی (KMC) به بازار عرضه می‌کند، به احتمال زیاد این خودرو برقی جدید جک نیز با نام همین برند به بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی

خودرو برقی جدید جک

پلتفرم سول E10X مشابه پلتفرم جک iEV6E بوده و به همین دلیل این خودرو از پیشرانه برقی 45 کیلوواتی هاچ بک iEV6E بهره می‌برد. همچنین شرکت جک این خودرو را با پیشرانه الکتریکی 35 کیلوواتی نیز به فروش می‌رساند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این دو پیشرانه را مشاهده کنید:

نوع موتور30 کیلووات45 کیلووات
قدرت41 اسب بخار61 اسب بخار
گشتاور95 نیوتن‌متر150 نیوتن‌متر
سرعت102 کیلومتر بر ساعت
برد حرکتی150 تا 200 کیلومتر302 تا 306 کیلومتر

همچنین برای مشتریان پیشرانه 30 کیلوواتی امکان سفارش پکیج باتری‌ها در دو مدل 15 کیلووات ساعتی و 19.7 کیلووات ساعتی فراهم شده است. مشتریان پیشرانه 45 کیلوواتی امکان سفارش پکیج باتری‌ها 30.2 کیلووات ساعتی و 31.4 کیلووات ساعتی را نیز خواهند داشت.

رقبای سول E10X

خودرو برقی جدید جک

شرکت کرمان موتور در کنار مونتاژ هاچ بک برقی جک E10X از زمستان 1399 پروژه ساخت موتور خودروهای الکتریکی را آغاز کرده و احتمالا هاچ بک برقی جک E10X نخستین نتیجه این پروژه خواهد بود. همچنین احتمال دارد کرمان موتور به مونتاژ خودروهای برقی بزرگ نیز روی بیاورد تا بتواند با عرضه محصولات برقی سهم بیشتری از این بازار را از آن خود کند.

خودرو برقی جدید جک

در حال حاضر خودرو برقی جدید جک در بازار ایران بدون رقیب است. البته احتمالا در آینده نزدیک شاهد عرضه تارا برقی و کارمانیا EK1 به بازار خواهیم بود که می‌توانند به رقیب آن تبدیل شوند. علاوه بر این، خودرو برقی اکسیژن نیز حتی پس از شماره‌گذاری به تولید انبوه نخواهد رسید. البته موتورسیکلت برقی یوز نیز هرچند برای این خودرو چینی رقیب جدی محسوب نمی‌شود، اما برای مشتریانی که به دنبال یک وسیله برقی برای تردد شهری هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

قیمت 

خودرو برقی جدید جک

هاچ بک برقی سول E10X در بازار چین بر اساس نوع پیشرانه الکتریکی و نوع پکیج باتری با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. در واقع مشتریان برای مدل 30 کیلوواتی باید حدود 40 تا 50 هزار یوآن و برای مدل 45 کیلوواتی حدود 70 تا 77 هزار یوان پرداخت کنند. به طور کلی این خودرو برقی جدید جک که قرار است توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه شود حدود 6 تا 12 هزار دلار قیمت دارد. از این رو می‌توان گفت این خودرو با قیمتی کمتر از 600 میلیون تومان به بازار ایران عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*