استریم

آینده از آن محتوا سازان است، چطور شروع به استریم بکنیم؟

بازدید 2 میلیارد ساعت در ماه و وجود بیش از 9 میلیون استریمر از جمله آمارهایی است که ثابت می‌کند پدیده استریم طی یک دهه گذشته باعث تغییر الگویی باور نکردنی در دنیای سرگرمی شده.

شاید همین یک دهه پیش هیچ کس باور نمی‌کرد که طی 10 سال آینده، میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان ترجیح می‌دهند به جای بازی کردن، فیلم و سریال دیدن و حتی تماشای برنامه‌های ورزشی ؛ برنامه استریمرهای مورد علاقه خود را ببینید. با این حال آمارها در این زمینه حرف دیگری می‌زنند. جالب است بدانید تنها در آمریکا مخاطبان تماشای استریم ورزش‌های الکترونیک (eSports) را به تماشای ورزش‌های واقعی همچون بسکتبال و هاکی و فوتبال ترجیح می‌دهند و بینندگانشان به بیش 84 میلیون نفر می‌رسند!

با افزایش روزانه مخاطبانی که به تماشای استریم علاقه‌مند هستند، تب این پدیده مدتی است به مخاطبان ایرانی هم رسیده و طی سال‌های اخیر شاهد این بودیم بسیاری از گیمرها به عنوان استریمر در سایت‌های همچون توییچ و آپارات مشغول تولید محتوا برای مخاطبان‌شان هستند. استریمرها در سرویس‌های مختلف منابع درآمد متفاوتی دارند، اما می‌توان از حمایت مالی یا همان «دونیت» (Donate) به عنوان مهم‌ترین ابزار درآمدی یک استریمر نام برد. دونیت پدیده‌‌ای جهانی است که در آن کاربران به عنوان حمایت و تشکر از استریمر مورد علاقه‌شان مبلغی را به دلخواه خودشان را به حساب استریمر واریز می‌کنند. این موضوع در نگاه اول شاید عجیب باشد اما باید این را هم در نظر داشت که استریمرها عمدتا برنامه‌های خود را به صورت رایگان پخش کرده و مخاطبانشان را سرگرم می‌کنند. دقیقا مانند این است که به سینما بروید و پولی بابت تماشای فیلم پرداخت نکنید. در عوض صاحب سینما از شما بخواهد بسته به میل و علاقه‌تان هر مقداری که دوست دارید پول پرداخت کنید. در اینجاست که اهمیت ریمیت مشخص می‌شود.

ریمیت سرویس دریافت حمایت مالی آنلاین برای استریمرها است که با استفاده از آن ، استریمرها می‌توانند با ساخت درگاه دریافت حمایت مالی آنلاین، از مخاطبان خود حمایت مالی دریافت کنند. همچنین با استفاده از قابلیت‌ها و ابزارهای مختلف که برای استریمرها تعبیه شده است حمایت‌های دریافت شده را به روش‌های مختلف روی پخش زنده خود نمایش دهند. علاوه بر این استریمرها می‌توانند برای خود هدف مالی تعیین کنند و مقدار پیشرفت هدف را همراه با بقیه جزئیات هدف روی پخش زنده و درگاه خود نمایش دهند.

با این که ریمیت ریالی بابت تراکنش‌های مالی بین استریمر و مخاطبش دریافت نمی‌کند و تنها مبلغ مشخصی بابت خرید اشتراک دریافت می‌کند اما تیم توسعه دهنده آن از زمان تاسیس تا به امروز همواره ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کرده تا مشترکان این سرویس احساس کنند که همیشه یک حامی جدی دارند که به مرور زمان سعی دارد امکانات جدیدی را در اختیار آن‌ها بگذارد. به همین خاطر ریمیت به تازگی دو ویژگی کاملا جدید را به سرویس خود اضافه کرده که تمرکز هر دو ویژگی ، آسان‌تر کردن تماشای استریم‌ها و غلبه بر محدودیت‌هایی است که استریمرها و مخاطبان فارسی زبان طی این سال‌ها از آن رنج می‌بردند.

ریمیت ساب چیست و چرا مهم است ؟

نخستین ویژگی مهمی که به تازگی به ریمیت اضافه شده ، ریمیت ساب است. نکته جالب در مورد ریمیت ساب این است که ویژگی‌های آن هم کار استریمرها را بسیار راحت‌تر کرده و هم کار مخاطبان آن‌ها را.

در وهله نخست  مخاطبان استریمرها – حال این استریمر ایرانی باشید یا خارجی –  می‌توانند آن‌ها را به راحتی سابسکرایب کنید  و همچنین از مزایایی همچون اموت‌های اختصاصی چنل بهره‌مند شوید ، «ریمیت ساب» مختص شماست.

با ریمیت ساب می‌توانید هر کدام از استریمرهای توییچ را ساب کنید و برای این کار تنها باید نام کاربری اکانت توییچ خودتان را وارد کرده تا ریمیت ساب ، اکانت شما را سابسکرایب چنل مورد نظرتان کند.

ریمیت ساب مشخصا پروسه ساب کردن در توییچ را برای مخاطبان فارسی زبان بسیار راحت کرده اما در مورد خود استریمرها چی ؟ این ویژگی چه امتیازی به آن‌ها می‌دهد ؟ اینجاست که ماجرا جالب می‌شود.

فرض کنیم شما استریمر باشید. اگر استریمر باشید و  در توییچ هم استریم ‌‌می‌کنید و Affiliate یا Partner هستید می‌توانید لینک خودتان را روی ریمیت ساب به شکل های مختلف به مخاطبان‌تان نشان دهید تا آن‌ها بتوانند با پرداخت تومانی شما را ساب کنند. همه استریمرهای توییچ به طور خودکار در ریمیت ساب پیج دارند و این مورد حتی نیازی به ثبت نام هم ندارد.

شما حتی می‌توانید روی دکمه خرید مربوط به «تیر» مورد نظر خود کلیک کنید یا بجای خرید ساب برای شخص خودتان، به بقیه افرادی که مشغول تماشای استریم هستند به طور تصادفی ساب هدیه بدهید.  با توجه به این که سیاست قیمت گذاری ریمیت همواره هم سو با نظر مشترکان بوده در نتیجه قیمت ساب ها به طور منصفانه و خودکار نسبت به نرخ روز تنظیم می‌شود.

ریمیت هاب چیست و چرا مهم است ؟

ریمیت هاب دومین ویژگی جدید سرویس ریمیت است که دقیقا به مانند ریمیت ساب ، شیوه‌ای برای غلبه بر محدودیت‌های توییچ است که کاربران فارسی زبان توییچ هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جالب اینکه ریمیت هاب دقیقا به مانند ریمیت ساب مناسب همه مشترکان ریمیت است ؛ چه استریمر چه مخاطب استریمر.

متاسفانه توییچ از ریجن ایران پشتیبانی نمی‌کند و همین موضوع باعث شده بسیاری از ما برای پیدا کردن محتوای مورد نظرمان مجبور شویم وقت بیشتری را صرف کنیم ؛ موضوعی که در دراز مدت واقعا خسته کننده و اعصاب خرد کن است. Reymit Hub دقیقا برای رفع این مشکل ایجاد شده. شاید بپرسید اصلا ریمیت هاب چیست ؟ به زبان ساده  یک مرجع کامل از استریمرهای فارسی زبان تا همه کاربران بدون سر و کله زدن با محدودیت‌های توییچ، به لیستی کامل از استریمرهای داخلی دسترسی داشته باشند.

ریمیت هاب در حقیقت یک ویژگی برد برد برای استریمرهای ایرانی و کاربران آن‌هاست. به این شکل که هم استریمرها می‌توانند محتوای خودشان را به ساده‌ترین شکل ممکن در معرض دید مخاطبان فارسی زبان توییچ قرار دهند و هم دوستداران استریم از این طریق لیستی از پخش‌های زنده درست کنند تا به سادگی هرچه تمام‌تر به سراغ محتوای مورد علاقه‌شان بروند. از همه بهتر این که این لیست بر اساس گزینه‌های مختلفی مثل بیشترین یا کمترین بازدید و فالو شده در توییچ قابل مرتب‌سازی است. در حقیقت تیم فنی ریمیت با این ویژگی نه تنها سعی کرده بر محدودیت‌ها غلبه کند بلکه گزینه‌های شخصی سازی (کاستومایز) فراوانی را در اختیار مشترکان خود قرار دهد.

البته ویژگی‌های جذاب ریمیت هاب هنوز تمام نشده! یکی دیگر از قابلیت‌هایی که تیم فنی ریمیت با نظر مستقیم کاربران به ریمیت هاب اضافه کرده این است که شما می‌توانید بر اساس اسم بازی مورد علاقه‌تان، به سراغ محتوای مخصوص آن بروید. وقتی وارد هاب شدید، لیستی شامل تعدادی بازی مشاهده خواهید کرد که این بازی‌ها در همان لحظه توسط محتواسازان ایرانی استریم می‌شوند و تنها با کلیک روی اسم هر کدام می‌توانید وارد صفحه‌ی توییچ محتواساز مورد نظرتان شوید.

تیم فنی ریمیت برای راحتی هر چه بیشتر شما این امکان را قرار داده‌اند که با وصل کردن اکانت توییچ خودتان به ریمیت هاب از تمام قابلیت‌های این سرویس بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

تا همین لحظه بیش از ۵۰۰ استریمر در ریمیت هاب وجود دارند. اگر فرضا استریمر مورد نظر شما در لیست استریمرهای ریمیت هاب نبود با استفاده از گزینه‌ی افزودن استریمر می‌توانید نام محتواساز مذکور را به لیست استریمرهای ریمیت هاب معرفی اضافه کنید.

در پایان باید گفت که ریمیت خود را جدی‌ترین حامی استریمرها و کاربران آن‌ها می‌داند و به همین خاطر سعی می‌کند همیشه ویژگی‌هایی را در اختیار مشترکانش قرار دهد که مستقیما از فیدبک‌های آن‌ها دریافت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*