تولید باتری‌های تخم‌مرغی شکل در دانشگاه MIT

محققان دانشگاه MIT موفق به تولید نوعی باتری جدید شدند که دارای ضرفیت بالاتری نسبت به باتری معمول امروزی دارند. این باتری‌های جدید که شکلی همچون یک تخم‌مرغ دارند، به وسیله‌ی نانوذارت تولید شده و بر روی یک پوسته‌ با جنس تیتانیوم دی‌ اکسید قرار گرفته و زرده (ماده‌ی داخلی باتری) آن نیز از جنس آلومینیوم و بر روی آنود می‌باشد. و بر خلاف باتری‌های لیتیومی که این روزها در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند، در طول زمان از ظرفیت آنها کاسته نمی‌شود.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

اما استفاده از تیتانیوم دی‌ اکسید و آلومینیوم در این باتری‌ها، به معنای آن است که ظرفیت این باتری‌ها می‌توانند ۳ برابر بیشتر از ظرفیت فعلی باشد. همچنین در ارتباط بودن بخش‌های مختلف باتری با یکدیگر بر خلاف باتری‌های لیتیومی، این امکان را به وجود می‌آورد که این باتری‌ها در عرض تنها شش دقیقه به صورت کامل شارژ شوند! و این یعنی سرعتی بسیار بیشتر از سیستم شارژ سریع کوآلکام، Quick Charge 2.0.

اما موضوعی که شاید شنیدن آن برایتان بسیار جذاب باشد، این است که محققین MIT به صورت کاملا تصادفی با این پدیده آشنا شدند. محققین معتقدند که این باتری‌ها می‌تواند با قیمت پایینی که دارد، به تولید انبوه رسیده و به زودی در بسیاری از محصولات بازار قرار گیرد.

تصور می‌کنید با وجود چنین باتری‌ها، گوشی‌های هوشمند امروزی که می‌توانند تا چندین ساعات و بدون اینکه باتری آنها تمام شود، دوام بیاورند، تا چه اندازه‌ می‌توانند با وجود این باتری‌ها، شارژ را در خود نگه دارند؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*