جاسوسی سایبری هکرهای چینی از ایمیل‌های خصوصی مقامات ارشد دولت آمریکا

بر اساس اسنادی که به تازگی به دست شبکه NBC رسیده ، مدت ۵ سال است که هکر های چینی در حال جاسوسی سایبری و استخراج اطلاعات از ایمیل‌های خصوصی مقامات ارشد دولت آمریکا می باشند.

این جاسوسی وسیع اینترنتی -که از سوی مقامات آمریکایی با نام رمز Dancing Panda و سپس Legion Amethyst مشخص شده- اولین بار در آوریل ۲۰۱۰ شناسایی شده و این احتمال وجود دارد که این عملیات قبل از این تاریخ در جریان بوده باشد. اسناد NBC مربوط به جلسه مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۴ است و جالب است که در زمان برگزاری این جلسه، این جاسوسی همچنان در جریان بوده است.

گوگل تعدادی از حساب‌های کاربری مقامات آمریکایی را که در سال ۲۰۱۱ مورد حمله چینی‌ها قرار گرفتند، فاش کرده بود، اما اسناد جدید نشان از نفوذ به دیگر ارایه دهنده‌های ایمیل به غیر از گوگل نیز دارد.NBC از انتشار لیست این ایمیل ها خودداری کرده است.

یکی از مقامات امنیتی دولت آمریکا با تایید این گزارش به NBC گفته که “تمامی مقامات ارشد امنیتی و داد و ستد ایالات متحده آمریکا” هدف این حملات بوده‌اند. او افزوده که چنین هک‌هایی در حال افزایش است.هکرها لیست مخاطبین این ایمیل‌ها را نیز دزدیده‌اند تا از آن‌ها برای ارسال احتمالی بدافزارها استفاده کنند.

البته در این گزارش تاکید شده که ایمیل‌های مذکور، شخصی بوده‌اند و اکانت های دولتی مورد نفوذ قرار نگرفته‌اند. با این حال، بسیاری از مقامات دولت آمریکا از جمله هیلاری کلینتون از ایمیل‌های شخصی خود برای ارسال و دریافت اطلاعات حساس استفاده کرده بودند؛ اتفاقی که باعث نگرانی بیشتر مقامات آمریکایی شده است.

منبع : reuters

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*