اینترنت پرسرعت ایرانسل

۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل متصل شدند

۲۵۰ روستا طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت پرسرعت ایرانسل متصل شدند. عیسی زارع پور در این مراسم از اپراتور ایرانسل برای توسعه ارتباطات روستایی تشکر کرد.

آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات، صبح روز یکشنبه 3 بهمن 1400 و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد و طی آن سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون استان فارس به نمایندگی از ۲۵۰ سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح گردید.

اتصال ۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل

اینترنت پرسرعت ایرانسل

در این مراسم عیسی زارع پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، دکتر بیژن عباسی آرند (مدیرعامل ایرانسل)، دکتر صادق عباسی شاهکوه (معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) و مهندس ایرج روحی (مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری) حضور داشتند.

سایت ارتباطی روستایی ایرانسل که در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس به نمایندگی از 250 سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح گردید در ادامه روند توسعه ارتباطات پهن باند روستایی توسط ایرانسل بهره‌برداری شده و اهالی این روستا با فناوری LTE-Pro می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

اینترنت پرسرعت ایرانسل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از مدیرعامل ایرانسل و مجموعه کارکنان این اپراتور به دلیل راه‌اندازی ارتباطی روستایی تشکر کرد و گفت زحمات اصلی در برقراری دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت بر دوش این عزیزان بوده است. وی افزود ارتباطات به عنوان بستر و پیش‌نیاز دسترسی به بسیاری از پیشرفت‌ها محسوب می‌شود و زمانی که ارتباطات برقرار شود، سایر مطالبات نیز روی این بستر شکل خواهد گرفت و مسئولان باید به آنها پاسخ دهند.

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد یکی از اهداف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت ارتباطی در جای جای ایران اسلامی است که این مسیر از گذشته آغاز شده و ادامه آن توسط این دولت با سرعت به انجام خواهد رسید. اگر بودجه لازم برای این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، تا دهه فجر سال 1401 کلیه روستاهای بالای 20 خانوار کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.

زارع پور در ادامه گفته‌های خود با اشاره به حضور در یک کلاس آنلاین بر بستر دانا پلاس ایرانسل گفت از ایرانسل بابت راه‌اندازی این پلتفرم آموزش آنلاین تشکر می‌کنیم که توانست بستری امن برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کند. همچنین دسترسی به اینترنت نیز یکی از اهداف مهم وزارت ارتباطات محسوب می‌شود.

گفتنی است وزیر ارتباطات در تاریخ 9 آذر 1400 طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور در یکی از کلاس‌های درس بر بستر دانا پلاس ایرانسل با معلم و دانش آموزان آن کلاس در خصوص تجربه کاربری دانا پلاس و مزایای آن به گفتگو پرداخت. طی این بازدید، معلم و دانش آموزان کلاس از استفاده از پلتفرم دانا پلاس طی دو سال تحصیلی در دوران کرونا رضایت داشتند.

لازم به ذکر است در طرح اتصال 1000 روستا به شبکه ملی اطلاعات، ضمن ارتقای سایت‌های ارتباطی فعلی، از این میزان 498 سایت جدید راه‌اندازی شده است که 86 سایت جدید به اپراتور ایرانسل، 23 سایت جدید به همراه اول و 380 سایت نیز به های وب اختصاص دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینا دیگه کشاورزی نمیکنن که پا میشن میان شهر !!!! نکنید از این کارا