وای فای ۷

وای فای 7 می‌تواند سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه کند

مدیاتک می‌گوید وای فای ۷ – Wi-Fi 7 که سال آینده میلادی آماده بهره‌برداری می‌شود، حداکثر سرعت اتصال را به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند!

آیا می‌دانستید بین نسخه‌های مختلف وای فای تفاوت‌هایی وجود دارد؟ این یعنی هر دستگاهی که به Wi-Fi مجهز است، لزوماً از امکانات بی‌سیم دستگاه دیگری که به Wi-Fi مجهز شده برخوردار نیست. نسخه‌های جدیدتر فناوری ارتباط بی‌سیم وای فای مثل Wi-Fi 6 سرعت سریع‌تری را در مقایسه با نسخه‌های قبل‌تر خود ارائه می‌کنند.

در همین راستا می‌توانیم انتظار داشته باشیم نسل بعدی این فناوری که احتمالاً وای فای ۷ (Wi-Fi 7) نام دارد هم همین رویه را دنبال کند و سرعت اتصال را بالاتر ببرد. کمپانی مدیاتک در یک دمو، پتانسیل نسخه جدید فناوری وای فای را به نمایش گذاشته و طبق اسناد منتشر شده توسط Wi-Fi Alliance، سرعت این نسخه می‌تواند به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه نیز برسد.

در حال حاضر، وای فای ۶ قادر به ارائه سرعتی تا ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه است که بی‌شک همین مقدار هم خیلی سریع است؛ ولی اگر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای محقق شود، آن می‌تواند درب‌های بیشتری را برای پیشرفت سریع‌تر باز کند.

از آنجا که سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای، سرعت اتصال بی‌سیم را به راهکارهای سیمی مثل تاندربولت ۳ می‌رساند، بنابراین Wi-Fi 7 می‌تواند بسیاری از کابل‌کشی‌ها و نیاز به سیم را حذف کرده و همان سرعت اتصال سیمی را در اختیار کاربران قرار دهد.

وای فای ۷ سال ۲۰۲۳ آماده بهره‌برداری می‌شود

مدیاتک می‌گوید این فناوری برای سال آینده میلادی (۲۰۲۳) آماده خواهد شد؛ اگرچه احتمالاً چند سالی طول بکشد تا به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار بگیرد. البته توجه داشته باشید که سرعت اتصال به چندین عامل بستگی دارد؛ بنابراین اگر حداکثر پهنای باند اینترنت شما ۱ گیگابیت بر ثانیه است، نمی‌توانید حتی با نسل بعدی وای فای هم سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای را تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*