جزئیات چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ اعلام شد

کمپانی کوالکام برای اولین بار از پرچم‌دار جدید چیپست های خود یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 ) در نمایشگاه MWC 2015 رونمایی کرد اما کوالکام در آن زمان ترجیح داد که اطلاعات زیادی از جزئیات این تراشه را منتشر نکند.حالا جزئیات کامل تری از این چیپست منتشر شده ، تراشه ای که با توجه به شکست نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ به خاطر مشکل گرم کردن و در نتیجه کاهش سرعت ، انتظارات بسیاری از آن می رود و به نوعی باید آبروی از دست رفته کوالکام را بازگرداند.

Snapdragon-820-1

از بارزترین تغییرات اسنپدراگون ۸۲۰ نسبت به مدل قبلی اسنپدراگون ۸۱۰، می‌توان به پیشرفت پردازنده‌ی گرافیکی اشاره کرد. گفتنی است این پردازنده‌ی جدید، آدرنو ۵۳۰ نام خواهد داشت و بنا به گفته‌ی کوالکام همراه با پردازشگر تصویری Spectra به کاربر اجازه دهد تصاویر بهتری را با دوربین گوشی خود به ثبت رسانده و همچنین شاهد تجربه‌ی بهتری در استفاده از هدست واقعیت مجازی باشد.

به نظر می‌رسد کوالکام با عرضه‌ی چیپ‌ست جدید خود قصد دارد توجه سامسونگ را نیز که سال گذشته از چیپ‌ست‌های اکسینوس برای پردازنده‌های خود بهره برد، ‌جلب نماید. شایان ذکر است پیش از این، کوالکام و سامسونگ شرکای نزدیکی بودند و شرکت کره‌ای در ساخت پرچمداران پیشین خود یعنی Galaxy S5 و Galaxy Note 4 از پردازنده‌های این کمپانی بهره برده بود؛ اما رویگردانی سامسونگ از اسنپدراگون‌ها و گرایش به سمت چیپ‌ست‌های اکسینوس ساخت خود، باعث شد تا کوالکام ضرر و زیان بسیاری را متحمل شود.

این کمپانی بر این باور است که اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند معادلات را به نفع این شرکت تغییر داده و باعث بهبود اوضاع شود. به گفته‌ی تیم لیلند (Tim Leland) قائم مقام مدیریت تولید کوالکام، کاربران با استفاده از چیپ‌ست جدید،‌ شاهد بازده‌ی بالای باتری و بهبود کیفیت عکاسی با تلفن هوشمند خود خواهند بود.

Snapdragon-820-2

بد نیست بدانید طبق ادعای کوالکام، با استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰، گوشی مانند گذشته داغ نشده و شارژ باتری نیز با وجود انجام بازی‌ و یا تماشای فیلم، دوام بالاتری خواهد داشت. همچنین دوربین‌ها قادرند با سرعت بالاتری فوکوس کنند و بدین گونه دیگر شاهد عکس‌های تار نخواهیم بود. در ضمن رنگ‌های نمایشگر نیز طبیعی‌تر نشان داده شده و همچنین زمانی که عکسی را با زمینه‌ی تاریک می‌گیرید،‌ همانند گذشته تار و مات نخواهد شد.

به گفته‌ی لیلند، با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ ،‌ کیفیت و وضوح تصاویر به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت. در حال حاضر اسمارت‌فون‌های مطرحی همچون آیفون و HTC One M9 از تولیدات کوالکام استفاده می‌کنند؛ اما از دست دادن مشتری بزرگی همچون سامسونگ و عدم استفاده از چیپ‌ست‌های اسنپدراگون در ساخت گوشی‌هایی همچون Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge و شاید Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge Plus در آینده، میلیون‌ها دلار ضرر به کمپانی کوالکام وارد آورده است.

البته این موضوع بخشی از مشکلات کوالکام را در برمی‌گیرد چرا که این شرکت به تازگی اعلام کرده ۱۵ درصد از نیروی کاری تمام وقت خود را تعدیل خواهد کرد. گفتنی است شایعاتی مبنی بر جدا شدن بخش فناوری کسب‌ و کار و تولید چیپ‌ست‌های این شرکت نیز به گوش می‌رسد.کوالکام انتظار دارد تا در نیمه‌ی اول سال میلادی آینده، شاهد عرضه‌ی تلفن‌هایی با اسنپدراگون ۸۲۰ باشیم. شایان ذکر است پیش از این شایعاتی مبنی بر تست گوشی‌های سامسونگ با اسنپدراگون ۸۲۰ به گوش رسیده بود. استیو مولنکف (Steve Mollenkopf) مدیر عامل شرکت کوالکام نیز به استقبال سازندگان گوشی‌های هوشمند از اسنپدراگون ۸۲۰ اشاره کرده است.

با وجود عدم ارائه جزئیاتی در خصوص آمار مشتریان و یا پیوستن سامسونگ به جمع مشتریان کوالکام توسط لیلند، اما وی یادآور شد:

توانایی‌های این چیپ‌ست ما را به هیجان می‌آورد و قابلیت‌های آن فضای رقابتی خوبی را برای دیگر سازندگان ایجاد خواهد کرد. ما در حال رایزنی و همکاری با مشتریان بالقوه خود هستیم و تا امروز همه چیز بسیار خوب پیش رفته است.

منبع: cnet، gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قثط اومده جدیدترین ادرنو و رعت کلاک سی پی یو رو زیادتر کرده کار خاصی نکرده