مدل جدید هایما

ایران خودرو با 3 مدل جدید هایما به جنگ خودروسازان خصوصی می‌رود

ایران خودرو با عرضه 3 مدل جدید هایما یعنی هایما 6P، هایما 7X و هایما 8S قصد دارد با محصولات خودروسازان خصوصی به رقابت بپردازد. در ادامه با مشخصات این خودروها آشنا می‌شویم.

اخیرا تصاویری از سه مدل هایما شامل هایما 6P، هایما 7X و هایما 8S روی یک تریلی حمل خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد با عرضه سه مدل جدید از هایما به شکل مستقیم با خودروسازان بخش خصوصی به رقابت بپردازد. این خودروها برای بازارسنجی و انجام آزمایش‌های فنی به ایران وارد شدند. در ادامه با مشخصات این خودروها آشنا خواهیم شد.

معرفی 3 مدل جدید هایما

مشخصات هایما 8S

مدل جدید هایما

طول هایما 8S حدود 4565 میلی‌متر، عرض آن 1850 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1682 میلی‌متر می‌رسد. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2700 میلی‌متر اعلام شده است. این شاسی بلند جذاب اولین بار در سال 2018 به بازارهای جهانی عرضه شد و اکنون ایران خودرو قصد دارد با عرضه آن با شاسی بلندهای جدید خودروسازان بخش خصوصی به رقابت بپردازد.

مدل جدید هایما

این شاسی بلند از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 293 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. هایما 8S می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر را ظرف مدت 7.8 ثانیه بپیماید. اگر ایران خودرو این مدل جدید هایما را به بازار عرضه کند، هایما 8S به رقیب جدی فردا T5 و فونیکس تیگو 7 پرو تبدیل خواهد شد.

گالری تصاویر

مشخصات هایما 7X

مدل جدید هایما

هایما 7X در صورت عرضه به بازار ایران به پرچمدار محصولات هایما در ایران تبدیل خواهد شد، اما از آنجایی که در کلاس MPV قرار دارد، برای موفقیت راه سختی را در پیش خواهد داشت. این خودرو در سال 2019 به بازار عرضه شد و طول آن به 4815 میلی‌متر، عرض آن به 1874 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1720 میلی‌متر می‌رسد. همچنین فاصله محوری آن نیز 2860 میلی‌متر اعلام شده است.

مدل جدید هایما

هایما 7X در دو مدل 5 نفره و 7 نفره به همراه دو پیشرانه به بازار عرضه می‌شود. مدل اول از یک پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 195 اسب بخار مشابه هایما 8S بهره می‌برد، اما هایما برای مدل دوم یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر در نظر گرفته است. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت هر دو پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر این مدل جدید هایما به بازار ایران عرضه شود، باید با SWM G05 رقابت کند.

گالری تصاویر

مشخصات هایما 6P

مدل جدید هایما

هایما 6P را باید به عنوان جدیدترین محصول از میان این سه خودرو دانست؛ چرا که این خودرو در واقع نسخه فیست لیفت شده و هیبریدی هایما S5 محسوب می‌شود که در اواخر سال 2020 به بازار عرضه شد. این خودرو دارای 4418 میلی‌متر طول، 1823 میلی‌متر عرض و 1630 میلی‌متر ارتفاع است. فاصله بین دو محور آن نیز به 2630 میلی‌متر می‌رسد. این کراس اوور چینی از یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر و یک پیشرانه برقی بهره می‌برد.

مدل جدید هایما

هایما 6P به واسطه این قوای محرکه می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 7.5 ثانیه طی کند. موتور بنزینی این خودرو قدرتی برابر با 144 اسب بخار و گشتاور 244 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند. یک گیربکس 7 سرعت دو کلاچه تر نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو با پیشرانه برقی می‌تواند 80 کیلومتر را بپیماید. اگر ایران خودرو این مدل جدید هایما را به بازار عرضه کند، آن را باید اولین خودرو هیبریدی مونتاژ شده در ایران محسوب کرد.

گالری تصاویر

گفتنی است ایران خودرو در شرایطی قصد دارد سه مدل جدید هایما را به بازار عرضه کند که مدتی قبل پس از یک وقفه مجددا عرضه این شاسی بلند چینی به بازار ایران را شروع کرده است. به طور کلی این اقدام ایران خودرو باعث می‌شود تا رقابت میان خودروسازان دولتی و بخش خصوصی در بخش شاسی بلندها جدی‌تر از قبل دنبال شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اینا دردی از مردم دوا نمی کنه خودرو تیگو 8 قیمت چین نزدیک به 125هزار یوان یعنی 550 میلیون فروش ایران 1750 میلیون اگر این ظلم نیست ظلم چی هست ی عدالتی چیست دولت ایران به هیچ عنوان به هیچ عنوان دنبال آسایش مردمش نیست فقط فکر پرکردن جیب خودشون هستن و بس هیچ توضیح و توجیهی ندارد خودرو را سه برابر قیمت کارخانه فروختن یعنی چی

  2. انشاالله در این جنگ سقط شود

  3. با سلام چیزی که مادر عمل می بینیم تمام خودرسازها در ایران باخریدار(مصرف کننده واقعی )سر جنگ داره(چه ازلحاظقیمت وچه ازلحاظ کیفیت)

  4. ایشالاه ماشینهای خارجی باکیفیت وامنیت جانی بالا برای مردم شیعیان عزیز وفداییان اهل بیت ع بیاید که لیاقت خوبترینها رادارد ‌ایران وایرانیها باید مورد عنایت مسولین نظام محترم جمهوری اسلامی درنظر باشند ودشمنان اسلامی ایران را فقط ملت شیعه شهید پرور ایران پشتیبانی میکند الله اکبر فدایی ولایت امام زمان عج ولایت اهلبیت ع وپنج تن خمسه النجباء هستیم وبه حسین شهید کربلا وعلمدار ابلفضل ع باوفا عشق داریم