آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به شبکه هاي اجتماعي پيوست : سيا در فيس بوک و توييتر

cia joins twitter and facebook

 آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم به عضویت توئیتر و فیس‌بوک درآمد. این نهاد مرکزی اطلاعات و امنیت آمریکا، شامگاه جمعه (۶ ژوئن) با اکانت تاییدشده در توئیتر اولین توئیت خود را منتشر کرد.

 اولین توئیت سازمان سیا طنزآمیز بود. سیا توئیت کرد:«ما نه می‌توانیم تایید کنیم و نه تکذیب که این اولین توئیت ماست.»
تنها در یک ساعت اول این توئیت بیش از ۸۰ هزار بار ری‌توئیت شد و در یک ساعت اول ۱۲۰ هزار کاربر شناسه‌ی رسمی سازمان سیا را دنبال کردند.

چهارده ساعت بعد، اولین توئیت سازمان سیاه نزدیک به ۲۰۰ هزار بار به اشتراک گذاشته شده و شمار کاربرانی که شناسه‌ی سیا را دنبال کردند به بیش از ۳۲۰ هزار نفر رسید.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در دومین توئیت خود باز طنزآلود ظاهر شده است. دومین توئیت از استقبال کاربران توئیتر تشکر کرده و گفته این سازمان مشتاق است که با کاربران اطلاعات از نوع “غیرمحرمانه” را به اشتراک گذارد.

عضویت سیا در توئیتر و فیس‌بوک تیتر سایت‌های خبری درباره‌ی فن‌آوری و اطلاعات شد. بعضی حس طنز اولین توئیت این نهاد اطلاعاتی و امنیتی را تحسین کردند. بعضی گفتند که چطور این نهاد آنقدر دیر و با تاخیر از سایر دستگاه‌های دولتی به عضویت شبکه‌های اجتماعی درآمده است و عده‌ای هم نوشتند که حالا این سازمان به شکل رسمی در توئیتر هم دنبال‌تان خواهد کرد.

سیا حالا ۲۵ شناسه‌ی توئیتری را دنبال می‌کند. شناسه‌ی رسمی سازمان “اف بی آی” آمریکا، ناسا، نیروی هوایی، کتابخانه‌ی کنگره، کاخ سفید، ارتش ، نیروی دریایی، وزارت دفاع و وزارت کشور آمریکا برخی از شناسه‌هایی هستند که سیا آن‌ها را دنبال می‌کند.

برخی کاربران با طعنه نوشتند که این سازمان “صبح تا شب” همه‌جا ما را دنبال می‌کند، اما این‌جا فقط دارد ۲۵ شناسه را دنبال می‌کند.

جان برنان، رئیس این نهاد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا گفت که با پیوستن رسمی سازمان تحت مدیریت او به شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها می‌توانند با مردم “ارتباط بهتری” داشته باشند و به مردم درباره‌ی سابقه و تاریخچه سازمان اطلاع‌رسانی کنند.

پیش از این شناسه‌ای به نام این سازمان در توئیتر فعال بود که نشانه‌ی آبی تاییدشده را نداشت. روابط عمومی سیا اعلام کرد که آن شناسه جعلی بود و با شکایت آن‌ها به توئیتر، این شبکه‌ی اجتماعی شناسه‌ی جعلی را بست.

سازمان سیا هنوز در فیس‌بوک چندان فعال نشده و حضورش در توئیتر پرسروصداتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*