بایک رویژیانگ X5

معرفی بایک رویژیانگ X5 ، شاسی بلند جدید مکث موتور برای بازار ایران + عکس و مشخصات

بایک رویژیانگ X5 به احتمال زیاد به عنوان شاسی بلند جدید مکث موتور در آینده نزدیک به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند 7 نفره چینی آشنا خواهیم شد.

رویژیانگ به عنوان زیرمجموعه جدید گروه بایک چین در سال 2021 تاسیس شد و در مرداد سال 1400 شاسی بلند بایک رویژیانگ X5 را به بازار چین عرضه کرد. در همین راستا مکث خودرو به عنوان زیر مجموعه ماموت خودرو نیز قصد دارد یک کراس اوور جدید را به بازار ایران عرضه کند. البته در حالی که بسیاری بیجینگ X7 را محصول جدید مکث خودرو برای بازار ایران می‌دانند، اما این شرکت قصد دارد یک کراس اوور 7 نفره را به بازار عرضه کند و به همین دلیل به سراغ بایک رویژیانگ X5 خواهد رفت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مشخصات بایک رویژیانگ X5

بایک رویژیانگ X5

بایک رویژیانگ X5 به احتمال زیاد با نام مکث موتور X5 به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. این شاسی بلند چینی اخیرا یک فیس لیفت جزئی را تجربه کرده و در نمای جلو، چراغ‌ها و همچنین سپر عقب آن نیز تغییراتی اعمال شده است. این خودرو می‌تواند با ترکیب 2-3-2 هفت سرنشین را در خود جای دارد.

بایک رویژیانگ X5

گفتنی است این خودرو در بازار چین در مدل 5 نفره به فروش می‌رسد، اما هدف مکث خودرو عرضه نسخه 7 نفره آن به بازار ایران است. طول این خودرو حدود 4788 میلی‌متر، عرض آن حدود 1875 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1730 میلی‌متر اعلام شده است.

بایک رویژیانگ X5

فاصله بین دو محور این خودرو نیز به 2815 میلی‌متر می‌رسد. چنین ابعادی آن را در سطح بالاتری از فونیکس تیگو 8 پرو قرار می‌دهد. بایک رویژیانگ X5 فقط با یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ 1499 سی‌سی با کد TLE4G15D به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

بایک رویژیانگ X5

یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد. این شاسی بلند با وزن 1610 کیلوگرمی خود به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. مصرف سوخت نسخه 6 سرعت دنده‌ای نیز 7.2 لیتر اعلام شده است.

بایک رویژیانگ X5

این شاسی بلند چینی از امکاناتی چون سیستم‌های کمکی ترمز نظیر ABS، EBD، TCS، ESP و EBA، رینگ‌های 17 یا 18 اینچی آلیاژ آلومینیومی، حالت رانندگی اسپرت، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، سانروف پانوراما، پوشش چرمی صندلی‌ها، نمایشگر 10.25 اینچی در مرکز داشبورد برای اطلاعات سرگرم و نمایشگر 12.3 اینچی به جای صفحه کیلومترهای سنتی بهره می‌برد.

بایک رویژیانگ X5

برای تمام نسخه‌های بایک رویژیانگ X5 دو کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است و فقط یکی از تیپ‌های این خودرو از کیسه‌های کناری و پرده‌ای بهره می‌برد. البته در حال حاضر مشخص نشده مکث خودرو این شاسی بلند را با چند کیسه هوا به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

بایک رویژیانگ X5

از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به کی ام سی K7 و فونیکس تیگو 8 پرو اشاره کرد. این خودرو در بازار چین با قیمت حدود 99 هزار و 800 تا 123 هزار و 800 یوآن به فروش می‌رسد و از لحاظ قیمتی در سطح نسخه پایه تیگو 8 پرو قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*