گلکسی اس ۶ اج پلاس معرفی شد:خمیده درشت هیکل سامسونگ

سامسونگ امشب در مراسم ۲۰۱۵ Unpacked در کنار رونمایی از نسل جدید فبلت های سری نوت خود ، از نسخه بزرگتر پرچم دار خمیده خود با نام گلکسی اس ۶ اج پلاس ( Galaxy S6 Edge Plus ) هم رونمایی کرد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با خمیده درشت هیکل سامسونگ آشنا شویم.

طراحی :

galaxy-s6-edge-plus-5

جای هیچ شکی نیست که پرچم دار منحنی شکل سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ اج ، کانون توجه نوآوری در تلفن های هوشمند امسال بود و استفاده از یک صفحه نمایش با لبه های خمیده از هر دو طرف این گوشی را به محصولی بسیار زیبا و خاص مبدل ساخت.به دنبال همین موفقیت است که سامسونگ اکنون نمونه بزرگتر اس ۶ اج را با افزودن پسوند پلاس و با همان طراحی ، برای علاقمندان به گوشی های بزرگ معرفی کرده است.

galaxy-s6-edge-plus-2

گلکسی اس ۶ اج پلاس همچون برادر کوچکتر خود به بدنه ای از جنس شیشه و فلز مجهز شده و به غیر ابعاد ، هیچ تفاوت ظاهری با اس ۶ اج ندارد. جالب است بدانید که اس ۶ اج پلاس تنها ۵ میلی متر از نسخه قبل از خود عریض تر است و طول ۱۵۴.۴ میلی متری آن نیز تنها ۱۲ میلی متر افزایش داشته است. علاوه بر این، این گوشی ۱۵۳ گرمی از ۶.۹ میلی متر ضخامت نیز برخوردار است.

صفحه نمایش :

galaxy-s6-edge-plus-7

یک صفحه نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED ) با کیفیت QHD با چگالی تصویر ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ و البته با لبه های خمیده در هر دوطرف ، مشخصات نمایشگر فبلت گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ را تشکیل داده که رنگ هایی عمیق و زیبا را به کاربر خود ارایه می دهد.

سخت افزار :

galaxy-s6-edge-plus-5

پردازنده این گوشی جدید نسبت به مدل قبلی آن تغییری به خود ندیده و همان تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۴۲۰ که از چهار هسته با معماری چینش Cortex-A53 با حداکثر فرکانس کار ۱.۵ گیگاهرتز و چهار هسته با معماری چینش Cortex-A57 با کلاک فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-T760MP8 استفاده می کند می باشد.اما ارتقاء رم از ۳ به ۴ در اس ۶ اج پلاس ، این گوشی را از برادر کوچکتر خود سریعتر ساخته است.

وجود ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در این گوشی تایید شده اما هنوز اطلاعاتی در رابطه با پشتیبانی آن از کارت حافظه جانبی منتشر نشده است.

باتری :

galaxy-s6-edge-plus-4

باتری  اس ۶ اج+ نسبت به اس ۶ اج بزرگ تر شده و ظرفیت آن به ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش یافته و سامسونگ تا ۲۱ ساعت مکالمه مداوم و ۱۴ روز زمان استندبای را برای آن تضمین می‌کند. هم چنین به کمک قابلیت شارژ سریع می توان این دستگاه را در مدت بسیار کوتاهی شارژ کرد.

دوربین :

galaxy-s6-edge-plus-6

یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.9 و لرزش گیر اپتیکال در کنار یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با همان گشادگی دیافراگم که امکان ثبت تصاویری به مراتب شفاف‌تر را امکان‌پذیر می‌کند ، نیز تجهیزات تصویر برداری این گوشی را تشکیل داده است.

ک ویژگی جالب اینکه شما با استفاده از این گوشی می توانید ویدیوهای خود را زمان بندی کنید تا به صورت خودکار در یوتیوب منتشر شوند و حتی می توانید آن ها را به طور همزمان استریم و یا یه صورت زنده پخش کنید. البته امکان انتخاب مخاطبان هم به شما داده می شود تا تنها عده ای خاص ویدیوهایتان را ببینند.

سایر ویژگی ها :

galaxy-s6-edge-plus-3

از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار جدید این شرکت کره‌ای می‌توان به ، پشتیبانی از LTE نسخه ۶، بلوتوث ۴.۲ و  NFC برای استفاده از سرویس پرداخت Samsung Pay اشاره کرد.سیستم عامل این گوشی نیز اندروید نسخه ۵.۱.۱ لالی پاپ است که رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بر روی آن نصب شده است.

گلکسی اس ۶ اج پلاس قرار است از فردا در رنگ‌های مشکی،طلایی پلاتینی، سفید و نقره‌ای از طریق اپراتورهایی همچون AT&T, Sprint, T-Mobile, Verizon Wireless و خرده فروشی اینترنتی BestBuy در ایالات‌متحده قابل خرید باشد.

مشخصات کامل گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ :

طراحی :

● ابعاد :۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ در ۶.۹ میلیمتر
● وزن :۱۵۳ گرم
● جنس بدنه : شیشه ای با فریم فلزی

صفحه نمایش :

● سایز : ۵.۷ اینچ
● رزولوشن : ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
● تکنولوژی ساخت : سوپر آمولد
● نسبت صفحه نمایش به بدنه : ۷۶.۶۲ درصد

دوربین :

● دوربین اصلی : ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی F1.9 و لرزش گیر اپتیکال
● دوربین جلو (سلفی) : ۵ مگاپیکسل

سخت افزار :

● چیپست : اکسینوس ۷۴۲۰
● پردازنده : ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی ، ۴ هسته پردازشی Cortex-A57 با سرعت ۲.۱ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز
● پردازنده گرافیکی : ARM Mali-T760 MP8
● حافظه رم : ۴۰۹۶ مگابایت (۴ گیگابایت) از نوع LPDDR4
● حافظه داخلی : ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی

باتری :

● ظرفیت : ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
● قابلیت شارژ بیسیم : دارد
● قابلیت تعویض : ندارد

پلتفرم :

● سیستم عامل : اندروید ۵.۱ لالی پاپ
● رابط کاربری : تاچ ویز سامسونگ

تهیه شده در گجت نیوز