کارت اعتباری سامسونگ

نسل جدید کارت های بانکی مجهز به سنسور اثر انگشت توسط سامسونگ معرفی شد

سامسونگ از اولین کارت بانکی خود که به حسگر اثر انگشت مجهز است رونمایی کرد. این کارت می‌تواند با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایش، امنیت حساب‌های بانکی کاربرانش را تا حد زیادی تضمین کند.

این روزها حسگرهای اثر انگشت دارای اهمیت بالایی هستند. تقریبا تمام گوشی‌های غیراقتصادی، تعدادی از لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی و برخی گجت‌های دیگر از این حسگر بهره می‌برند. حالا سامسونگ، یک کارت بانکی فوق‌العاده امن را معرفی کرده که از اطلاعات کارت به وسیله یک حسگر اثر انگشت حفاظت می‌کند. در کنار این حسگر، پردازنده‌ای وجود دارد که یک لایه امنیتی قدرتمند را برای کارت بانکی مجهز به حسگر اثر انگشت سامسونگ فراهم می‌کند.

اثر انگشت کارت بانکی

محصول جدید سامسونگ، S3b512C نام دارد. این کارت مجهز به حسگر اثر انگشت در اصل به عنوان یک کارت بانکی طراحی شده اما امکان استفاده از آن به صورت‌های دیگری نیز ممکن است. برای مثال شرکت‌ها یا ارگان‌‌هایی که به کارت‌های تایید هویت با امنیت بالا نیاز دارند، می‌توانند از این کارت سامسونگ استفاده کنند. یکی از مدیران سامسونگ اعلام کرده می‌توان از S3b512C در مواردی مانند مدارس، محل کار و … نیز استفاده کرد.

قابلیت‌های امنیتی این کارت باعث می‌شوند استفاده از این کارت در فروشگاه‌ها، دستگاه‌های ATM و … امنیت بسیار بیشتری در مقایسه با کارت‌های بانکی کلاسیک داشته باشد. با استفاده از کارت بانکی مجهز به حسگر اثر انگشت سامسونگ، نه تنها دیگر نیازی به به یاد سپردن رمز عبور نیست بلکه دیگر می‌توانید دغدغه این که فردی رمز شما را بداند را هم فراموش کنید.

آیا اثر انگشت امنیت بالاتری از رمز دارد؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است اما معمولا استفاده از حسگر اثر انگشت، می‌تواند تا حدی امنیت شما را تضمین کند. استفاده از حسگر اثر انگشت یعنی هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند با استفاده از روش‌های ساده، به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. اما اگر فردی بخواهد از روش‌های غیرمعمول استفاده کند چه اتفاقی برای اطلاعات شما خواهد افتاد؟

با این که اثر انگشت هر فرد با دیگری مجزا است اما اثر انگشت هم قابل کپی کردن است. اگر فردی به نمونه اثر انگشت شما دسترسی داشته باشد و البته بخواهد تمام دردسرها را به جان بخرد، احتمالا بتواند حتی از کارت بانکی مجهز به حسگر اثر انگشت شما نیز سو استفاده کند. همچنین در صورتی که امنیت این کارت پایین باشد، امکان رخنه در آن حتی بدون داشتن اثر انگشت نیز وجود دارد.

تشخیص اثر انگشت

با این حال این به معنای عدم امن بودن کارت مجهز به حسگر اثر انگشت سامسونگ نیست. این شرکت کره‌ای اعلام کرده با استفاده تکنولوژی‌های مختلف که در کارت بانکی سامسونگ وجود دارند، امکان جعل اثر انگشت، فریب دادن حسگر و دور زدن لایه‌های امنیتی را به حداقل رسانده است. سامسونگ اطلاعات حیاتی موجود در کارت بانکی را رمزگذاری می‌کند. تا حتی در صورت از دست دادن کارت، امکان دسترسی به اطلاعات آن به سادگی وجود نداشته باشد.

ادعاهای سامسونگ درباره کارت بانکی S3b512C

سیستم امنیتی مورد استفاده قرار گرفته در کارت سامسونگ، از تراشه‌ای بهره می‌برد که اثر انگشت ورودی را با اثر انگشت اصلی کاربر تطابق می‌دهد تا از جعل اثر انگشت و سو استفاده از کارت جلوگیری کند. در واقع اگر ادعاهای سامسونگ درست باشد، هیچ کسی با استفاده از یک اثر انگشت غیرواقعی امکان دسترسی به اطلاعات و استفاده از کارت را نخواهد داشت.

در هر حال باید منتظر ماند و دید کارت مجهز به حسگر اثر انگشت سامسونگ در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت. اگر کارت مجهز به حسگر اثر انگشت سامسونگ بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، ممکن است در سال‌های آینده به جای کارت‌های بانکی فعلی، از کارت‌های بانکی مجهز به حسگر اثر انگشت استفاده کنیم.